Fuzja TMD Friction i Nisshinbo

, 28 września 2011, 13:25

Pod koniec września 2011 r. nastąpiła fuzja TMD Friction Group SA i Nisshinbo Holding Inc. W wyniku połączenia koncernów powstał największy producent elementów ciernych i hamulców na świecie. TMD, jako część Nisshinbo, jest więc notowany na tokijskiej giełdzie.

Derek Whitworth nadal będzie dyrektorem zarządzającym TMD, przy współpracy jego zespołu zarządzającego. Koji Nishihara, prezes i członek zarządu Nisshinbo, dołączy także do zarządu TMD.

Połączone firmy osiągną ponad miliard euro przychodów i będą zatrudniały ponad 6000 pracowników. Dzięki fuzji, koncern wkrótce będzie mógł oferować dużo szerszy asortyment części, nie tylko do naprawy hamulców.

TMD odnotowało duży wzrost w ciągu ostatnich trzech lat, głównie za sprawą dynamicznego wzrostu takich rynków, jak Chiny i Brazylia. W 2010 roku TMD osiągnęło 20-procentowy wzrost sprzedaży, do 637 milionów euro.
 

Dowiedz się więcej

Wzrost zaangażowania Bosch w produkcję układów hamulcowych
Wzrost zaangażowania Bosch w produkcję układów hamulcowych

21 kwietnia 2011 Bosch poinformował o znacznym rozszerzeniu produkcji klocków hamulcowych w Meksyku i Chinach. Jednocześnie planowana jest rozbudowa zakładu w Niemczech zajmującego się seryjną regeneracją zacisków hamulcowych. W zakładach Buderus Guss GmbH inwestuje się w nowoczesne linie produkcyjne tarcz hamulcowych. Elementy układów hamulcowych należą do części narażonych na duże obciążenia, a w związku z tym […]

Nowa tarcza hamulcowa Brembo dla pojazdów użytkowych
Nowa tarcza hamulcowa Brembo dla pojazdów użytkowych

Brembo stworzyło nową wentylowaną tarczę hamulcową, wyposażoną w kolumny w kształcie gwiazdy, produkowane ze specjalnego rodzaju żelaza o wysokiej zawartości węgla i niskiej krzemu. Nowe tarcze, dzięki kształtowi i materiałom zapewniają o 7-10 proc. mniejszą wagę, niższe temperatury pracy oraz mniejsze ryzyko szotu termicznego. Innymi korzyściami, jakie dają tarcze jest dłuższa żywotność zarówno tarcz jak […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 28 września 2011, 15:31 0 0

Cena sporo niższa(400mln EURO) od tego czego spodziewał się uzyskać Pamplona FUND. (600mln). Warto nadmienić, że EBITDA proforma za 2011 ma wynieść 71mlnEURO.
Zdaję się, że zobowiązania spółki -150mln EURO zapadających w 2017 roku obligacji tak obniżyło wartość firmy.

Rynek hamulcowy konsoliduje się po kryzysie.

Odpowiedz