Najbezpieczniejsze stanowisko robocze do demontażu i montażu amortyzatorów

, 13 września 2011, 15:22

Wymiana amortyzatorów, chociaż jest rutynową czynnością, zawsze związana jest z ryzykiem zranienia. Firma Facom zajęła się tym problemem i w 2004 roku wyprodukowała dedykowane stanowisko robocze zapewniające przy tej czynności wszystkie warunki bezpieczeństwa. Obecnie rozszerza swoją gamę narzędzi do sprężania sprężyn o nowe pneumatyczne stanowisko robocze (DLS.500), umożliwiające optymalizację czasu pracy z jednoczesnym zapewnieniem maksymalnego bezpieczeństwa.

Bezpieczeństwo użytkownika zapewniane jest przez poniższe rozwiązania:

  • osłonę ze wzmocnionej stali, która opuszcza się po założeniu amortyzatora – urządzenie odcinające powietrze zostaje uruchomione i uniemożliwia dalszą pracę, gdy osłona ochronna zostanie otwarta.
  • prędkość sprężania sprężyny jest ograniczona do 10 mm/s, aby uniknąć ryzyka zmiażdżenia palców użytkownika podczas instalowania łap sprężyn.
  • zawór zwrotny uniemożliwia przypadkowe otwarcie się łap w przypadku odcięcia dopływu powietrza.

Napęd pneumatyczny zapewnia, że sprężanie i odprężanie sprężyny jest całkowicie bezpieczne i nie wymaga wysiłku. Wymienne pierścienie zapewniają dopasowanie do dowolnego typu pojazdu (zarówno amortyzatorów, jak i sprężyn).

Urządzenie posiada miejsce na dokumentację, by każdy użytkownik mógł skorzystać z instrukcji obsługi i bezpieczeństwa stanowiska roboczego. Pracując na stanowisku Facom mechanicy mają w zasięgu ręki niezbędne narzędzia, jak narzędzia do wyjmowania goleni amortyzatorów, kompletny zestaw pierścieni oraz klucz udarowy i klucz dynamometryczny. Razem ze stanowiskiem dostarczana jest płyta o regulowanej wysokości, co zapobiega spadnięciu amortyzatora po zdjęciu górnego talerzyka.

Nowe stanowisko robocze spełnia wymagania europejskiej Dyrektywy Maszynowej (certyfikat wydany przez DEKRA/NORISKO, niezależną instytucję certyfikującą).



Dodatkowe informacje

Stanowisko dostarczane jest z 2 pierścieniami dostosowanymi do sprężyn o średnicy od 78 do 205 mm.
Do konkretnych marek pojazdów dostępne są pierścienie specjalistyczne (Nissan Qashqai, Renault Koleos, Mercedes Class C i E, Toyota Land Cruiser 4×4).
Skok: 440 mm
Siłownik pneumatyczny
Moc: od 735 do 1226 kg (w zależności od ciśnienia sprężonego powietrza 6 do 10 barów)
Wymiary: 590 x 590 x 1430 mm
Waga: 46 kg
Kod: DLS.500

 

Dowiedz się więcej

Ściągacz sprężyn zawieszenia w J.R. Motor Services G.B.
Ściągacz sprężyn zawieszenia w J.R. Motor Services G.B.

W ofercie firmy J.R. Motor Services G.B. dostępny jest ściągacz sprężyn zawieszenia o nacisku do 1500kg. średnicy 81-195 mm. Narzędzie umożliwia bezpieczną i szybką wymianę sprężyn Ø 81-145mm oraz Ø 145-195mm, należy pamiętać, by używać go wraz z klatką zabezpieczającą o nr kat. 03053. Parametry techniczne: Zakres pracy / ścisku : min. 65mm, maks. 354mm […]

Bezpieczny ściągacz do sprężyn
Bezpieczny ściągacz do sprężyn

Gdańska firma Nagengast, specjalizująca się w naprawach zawieszeń samochodowych, wdrożyła do seryjnej produkcji ściągacz do sprężyn z napędem elektrycznym, dzięki czemu mechanik może pracować w bezpiecznej odległości od ściskanej sprężyny. Demontaż i ponowny montaż kolumn MacPhersona podczas wymiany amortyzatorów wiąże się z koniecznością kontrolowanego napinania i luzowania sprężyn zwojowych. Podczas stosowania ręcznych narzędzi, wykorzystujących  mechanizmy […]

Październikowe nowości Statim
Październikowe nowości Statim

Firma Statim wraz z początkiem października wzbogaciła swoją ofertę o nowe referencje amortyzatorów oraz kompletów sprzęgieł. Wprowadzone pozycje mają zastosowanie w samochodach takich marek, jak Audi, Opel, Citroen, Mercedes, Peugeot, Skoda, VW, Ford i Toyota. Poniżej znajduje się lista nowych referencji wraz z zastosowaniem:  

TRW apeluje – sprawdź sprężyny zawieszenia!
TRW apeluje – sprawdź sprężyny zawieszenia!

Podczas zimy ten ważny element układu zawieszenia narażony jest na szybszą korozję pod wpływem sypanej na drogi soli i piasku. Skorodowane sprężyny mogą pęknąć w każdej chwili i bez ostrzeżenia, dlatego TRW zaleca wymianę takich elementów w ramach przedzimowego serwisu lub kontroli pojazdu. Sprężyny śrubowe są niedoceniane, stosunkowo niewiele się o nich mówi, ale stanowią […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 15 września 2011, 7:49 0 0

Niema całkowicie bezpiecznych urządzeń, jeżeli jednak Facom coś takiego zrobił to nie bardzo wyobrażam sobie jak się będzie na tym robić, może ktoś z Facoma by się pofatygował do warsztatu i pokazał jak sprawnie tym robić, no ale jak stanowisko ma instrukcję bezpiecznego urzytkowania którą za kazdym razem trzeba będzie czytać i certyfikat wydany przez urzędasów to napewno będzie bezpieczne i nie do użytku.

Odpowiedz