System klimatyzacji Delphi kompatybilny z czynnikiem R-1234yf na IAA

7 września 2011, 10:50

Nowy, przyjazny dla środowiska naturalnego układ klimatyzacji wyprodukowany przez Delphi Automotive zadebiutuje tej jesieni i jest jednym z pierwszych, w którym wykorzystywany będzie nowy czynnik chłodzący – R-1234yf. Układ będzie montowany w samochodzie produkcji europejskiej, który zostanie zaprezentowany podczas IAA.

Układy klimatyzacji przyczyniają się do globalnego ocieplenia z uwagi na to, że zużywają energię, a czynnik chłodzący może wyciekać do atmosfery. Wpływ czynnika chłodzącego na klimat określa się jako Potencjał Tworzenia Efektu Cieplarnianego (GWP). Czynnik R-1234yf jest znacznie bardziej przyjazny dla środowiska niż aktualnie stosowany czynnik R-134a, a jego GWP wynosi 4, w porównaniu z GWP = 1430 dla czynnika R-134a.

Delphi rozpoczęło prace nad stworzeniem układu HVAC wykorzystującego alternatywny czynnik chłodzący jeszcze zanim Unia Europejska ogłosiła w 2006 roku, że od roku 2011 planuje się zabronić stosowania w nowych platformach samochodów czynnika chłodzącego o GWP przekraczającym 150.

„Firma Delphi odegrała czołową rolę we wspieraniu naszych klientów w procesie przechodzenia na nowy czynnik chłodzący, spełniający przepisy UE oraz zdobywaniu obowiązujących w USA kredytów za obniżenie poziomu emisji CO2 w spalinach”, stwierdził James Bertrand, prezydent Delphi Thermal Systems. „Delphi jest jedną z pierwszych firm, która wprowadziła na rynek tak innowacyjna i ważną dla środowiska naturalnego technologię. Jednocześnie jest to najnowszy przykład oszczędzających energię i przyjaznych dla środowiska produktów Delphi przeznaczonych dla układów HVAC”.

Delphi będzie dostarczać kompresor i skraplacz dla samochodu produkcji europejskiej, jednego z pierwszych, w których zastosowany będzie nowy czynnik chłodzący R-1234yf.

Elektronicznie (lub zewnętrznie) sterowany kompresor Delphi o zmiennych parametrach może dostosować przesunięcie lub moc do okoliczności, tak by spełniać różne wymagania układu napędowego i wymagania związane z zapewnieniem komfortu w kabinie pasażerskiej. To bardzo oszczędna, pod względem zużycia paliwa, technologia, która może być precyzyjnie skalibrowania, tak by zapewnić utrzymanie osiągów i oszczędność energii.

Aby zapewnić kompatybilność z czynnikiem R-1234yf, Delphi wykorzystuje nowy środek smarujący do kompresora, poprawiający działanie i podnoszący trwałość układu. Nowy środek smarujący jest również kompatybilny ze starszymi rozwiązaniami i może być nadal stosowany z czynnikiem R-134a.

System wykorzystuje również skraplacz bazujący na technologii rurki zwijanej 16mm. Skraplacze Delphi bazujące na technologii rurki zwijanej, to wysoko wydajne, kompaktowe, aluminiowe wymienniki ciepła. Zostały zaprojektowane tak, by były wszechstronne, lekkie i zapewniały wysoką wydajność przy niższych kosztach zastosowanych materiałów.

Po wprowadzeniu w tym roku nowego czynnika chłodzącego R-1234yf, Delphi zwiększy ilość i poszerzy zakres produkowanych systemów i modułów HVAC przystosowanych do nowego czynnika chłodzącego, tak by obejmowały one również inne samochody produkowane w Europie, Ameryce Północnej i w Azji. 

 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Szkolenie Kujawsko-Pomorskiego Centrum Szkoleń i Certyfikacji: Diagnostyka i naprawa elektryki w klimatyzacji samochodowej
Szkolenie Kujawsko-Pomorskiego Centrum Szkoleń i Certyfikacji: Diagnostyka i naprawa elektryki w klimatyzacji samochodowej

W dniach 28-29 września 2011 r. Kujawsko-Pomorskie Centrum Szkoleń i Certyfikacji organizuje szkolenie o temacie: „Diagnostyka i Naprawa Elektryki-Elektroniki w Klimatyzacji Samochodowej – III stopień”. Przeznaczone jest ono dla serwisantów klimatyzacji samochodowych o praktyce w serwisie 2 – 3 lata. Uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę oraz umiejętności w zakresie właściwej diagnozy usterek i naprawy elektryki/elektroniki w […]

Produkty Delphi zmniejszają wagę samochodów i emisję CO2
Produkty Delphi zmniejszają wagę samochodów i emisję CO2

Konstruktorzy samochodów zastanawiają się, jak zmniejszyć masę pojazdu, zachowując, a nawet polepszając jednocześnie jego funkcjonalność, bezpieczeństwo, trwałość, niezawodność i komfort? Delphi Automotive wciąż opracowuje coraz lżejsze, mniejsze i jednocześnie bardziej efektywne produkty Wynikiem tych działań są bardziej komfortowe samochody zużywające mniej paliwa i wydzielające mniej spalin. Inżynierowie w całej firmie opracowują mniejsze komponenty, upraszczają ich […]

Robinair AC 590 PRO-P teraz z Playstation 3
Robinair AC 590 PRO-P teraz z Playstation 3

Firma Sosnowski z Gdańska oferuje obecnie w przedświątecznej promocji urządzenie do serwisowania układów klimatyzacji Robinair AC 590 PRO-P. Każdy, kto zdecyduje się na zakup urządzenia do 20 grudnia 2011 otrzyma w prezencie najnowszą konsolę do gier Sony Playstation 3 – Slim 160 GB, będącą jednocześnie odtwarzaczem Blue Ray, obsługującym technologię 3D. Robinair 590 PRO-P to […]

Mercedes-Benz zatwierdza i rekomenduje stację Konfort 770S
Mercedes-Benz zatwierdza i rekomenduje stację Konfort 770S

Texa poinformowała, że Mercedes-Benz udzielił homologacji oraz rekomenduje swoim autoryzowanym dystrybutorom stację obsługi układów klimatyzacji Konfort 770S. Urządzenie na czynnik R1234yf zostało zaprojektowane zgodnie z normami niemieckich producentów pojazdów oraz układów klimatyzacji. Stacja otrzymała homologację TÜV Rheinland, międzynarodowej jednostki certyfikującej. Rekomendacja firmy Mercedes-Benz, została przyznana ze względu na jakość produktu, a takżę zdolności dystrybucji i […]

Stacja do obsługi układów klimatyzacji w terenie
Stacja do obsługi układów klimatyzacji w terenie

Inter Cars SA wprowadza do oferty nową stację do obsługi układów klimatyzacji marki Evert. Zawiera bazy danych ilości chłodziwa dla maszyn rolniczych, samochodów ciężarowych oraz osobowych. Pompowane koła ułatwią transport ważącego 60 kg urządzenia w terenie. Cechy urządzenia: Tryb pracy: ręczny i automatyczny Wbudowana baza danych w zakresie ilości chłodziwa dla: maszyn rolniczych samochodów osobowych […]

Nominacja Delphi do nagrody PACE 2012
Nominacja Delphi do nagrody PACE 2012

Nowy skraplacz układu klimatyzacji samochodowej Delphi został nominowany do przyznawanej przez Automotive News nagrody 2012 PACE™ ze względu na poprawę wydajności i obniżenie kosztów wytwarzania. Opracowany przez Delphi, innowacyjny, skraplacz oparty na technologii rurki zwijanej (Multi-Port Folded Tube Condenser – MFTC) został nominowany do przyznawanej przez Automotive News nagrody PACE™ za rok 2012.  Skraplacz MFTC […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 27 grudnia 2011, 11:39 0 0

Dlaczego wymuszono stosowanie bardzo drogiego i trującego nowego czynnika R- 1234yf o wskaźniku GWP wynoszącym 4 , jeżeli jest dostępny czynnik bardzo tani o liczbie GWP 1,
którym jest dwutlenek węgla .
Oczywiste jest że ochrona planety nie ma z tym nic wspólnego ...
G.Ł.

Odpowiedz