Innowacje MANN+HUMMEL na targi IAA

, 5 września 2011, 14:19

Firma MANN+HUMMEL opracowała szereg nowych produktów, z których część zostanie pokazana na targach IAA 2011 we Frankfurcie. Innowacje te odpowiadają motto targów „Przyszłość w produkcji seryjnej“ i przyczyniają się do mobilności, która w zrównoważony sposób chroni zasoby naturalne.

Trzystopniowy separator wody

Nowy trzystopniowy separator wody firmy MANN+HUMMEL wychwytuje z paliwa drobinki wody, które mają wielkość zaledwie jednej dziesiątej przekroju ludzkiego włosa. Stanowi on element składowy układów paliwowych w nowoczesnych wysokoprężnych systemach wtryskowych typu common rail. Wymagania w zakresie separacji są wysokie. Im większa jest zawartość wody w paliwie, tym szybciej zużywa się silnik.

Mieszalnik powietrza i spalin do silników wysokoprężnych

Nowy mieszalnik powietrza i spalin do silników wysokoprężnych firmy MANN+HUMMEL chroni środowisko. Już dziś przyczynia się on do tego, że pojazdy osiągają normę emisji spalin Euro 6. Euro 6 zaostrza limit emisji spalin i wchodzi w życie z dniem 1 września 2014 r. Od 1 stycznia 2015 r. wszystkie nowo rejestrowane pojazdy będą musiały spełniać normę Euro 6. Euro 6 ogranicza obowiązującą obecnie wartość graniczną dla tlenków azotu (NOx) ze 180 mg/km do 80 mg/km i cząstek stałych z 5 mg/km do 4,5 mg/km. Tlenki azotu prowadzą do podrażnień dróg oddechowych, zwiększają zagrożenie kwaśnymi deszczami i wytwarzają ozon. Zalicza się je do gazów cieplarnianych. Istnieją związki tlenków azotu — jak choćby gaz rozweselający —, które 300 razy bardziej przyczyniają się do efektu cieplarnianego niż CO2. Mieszalnik powietrza i spalin jest częścią układu recyrkulacji spalin (EGR) i pracuje w zakresie niskiego ciśnienia. Stanowi to kolejną korzyść dla klienta i środowiska, ponieważ niskociśnieniowe układy EGR zużywają mniej energii i ograniczają emisję tlenków azotu dzięki zwiększonemu zakresowi obciążenia silnika niż w przypadku wysokociśnieniowych układów EGR. Firma MANN+HUMMEL rozpoczęła produkcję seryjną niskociśnieniowego mieszalnika powietrza i spalin dla koncernu Renault.

Zawór systemu zarządzania termicznego

Nowy, długi na 17,5 cm, sterowany elektronicznie zawór systemu zarządzania termicznego jeszcze podbija stawkę. Redukuje on emisję CO2 o dwa do trzech gramów na kilometr. Umożliwia to inteligentny system zarządzania termicznego w silniku. Zawór reguluje niezależnie do trzech obiegów cieczy chłodzącej, zawsze zgodnie z zapotrzebowaniem i w dowolnych kombinacjach (na przykład: chłodnica, ogrzewanie kabiny i silnik).

Zintegrowana pokrywa korpusu sterującego z tworzyw sztucznych

Nowa pokrywa korpusu sterującego z tworzyw sztucznych zapewnia ograniczenie kosztów i korzyści dla środowiska. Tworzywa sztuczne są tańsze niż metal, lżejsze i można je formować w bardziej skomplikowany sposób. Dzięki temu możliwe jest zintegrowanie w jeden system większej liczby podzespołów — w tym przypadku łożyska silnika, filtra oleju i chłodnicy oleju. Takie zintegrowanie funkcji to dodatkowa oszczędność materiału — a więc i kosztów — oraz mniejsza masa. Mniejszy ciężar oznacza też mniejsze zużycie paliwa i mniejsze emisje. Kolejną korzyścią dla klienta jest fakt, że zintegrowanie funkcji i zastąpienie materiałów innymi z reguły wiążą się z ograniczeniem kolejnych kroków przy obróbce.

Firma MANN+HUMMEL obecnie prowadzi badania w ramach 10 projektów dotyczących pojazdów elektrycznych. Równocześnie specjaliści z zakresu filtracji pracują wciąż z zaangażowaniem nad optymalizacją rozwiązań dla silników spalinowych, które jeszcze przez wiele lat będą stanowić podstawę mobilności dla osób indywidualnych i firm. Badania skupiają się przy tym od dłuższego czasu na produktach zapewniających zrównoważony rozwój i ochronę środowiska.

 

Dowiedz się więcej

Wszystko o Common-Rail Delphi – czujnik temperatury głowicy
Wszystko o Common-Rail Delphi – czujnik temperatury głowicy

W ramach cyklu prezentującego elementy systemu Common-Rail firmy Delphi przedstawiamy obecnie czujnik temperatury głowicy CHT. Nieprawidłowe działanie czujnika temperatury może mieć wpływ na właściwości rozruchowe i osiągi silnika. Dlatego tak istotny jest właściwy stan czujnika temperatury silnika. W starszych systemach Common-Rail występowały dwa czujniki temperatury płynu chłodzącego: czujnik ECT (Engine Coolant Temperature) oraz czujnik temperatury […]

Komentarze

Brak komentarzy