Wydajność i lekka konstrukcja chłodnicy dzięki technologii 5 mm

31 sierpnia 2011, 14:22

Ewolucja w motoryzacji i trend downsizingu zmuszają konstruktorów do tworzenia coraz lżejszych części. „Odchudzanie” samochodów dotyczy także systemu chłodzenia silnika. Downsizing jest wyzwaniem także przez to, że małe jednostki osiągające duże moce wymagają wydajnego systemu chłodzenia. Wydajny i lekki zarazem układ chłodzenia Nissens osiągnął dzięki wprowadzeniu nowej technologii 5 mm.

Wymiar „5 mm” oznacza odległość pomiędzy rurkami w rdzeniu chłodnicy. Najpopularniejszy dotychczas system konstrukcyjny chłodnic charakteryzuje się odległością rurek 10 mm. Zatem chłodnica wykonana w nowym systemie ma dwukrotnie gęściej ułożone rurki w rdzeniu chłodnicy. Zastosowanie dwukrotnie gęstszego rdzenia chłodnicy niesie za sobą następujące zalety:

  • większa wydajność rdzenia chłodnicy,
  • mniejsza waga chłodnicy,
  • mniejsze gabaryty.


Nowa linia produktów 5 mm w pełni pokrywa 35 numerów OE chłodnic cieczy spośród 44 modeli aut. System 5 mm zastosowany został w ofercie Nissens na wstępie do chłodnic popularnych nowych aut japońskich, tj. Toyota, Honda, Mazda, Suzuki, Mitsubishi.

Wszystkie referencje oferowane w nowej technologii wykonywane są w europejskich fabrykach Nissens.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Kolejnych 90 referencji chłodnic NRF w AP SA
Kolejnych 90 referencji chłodnic NRF w AP SA

Auto Partner SA, po wprowadzeniu 90 nowych referencji chłodnic cieczy NRF, ma w swojej ofercie ponad 300 pozycji tej marki. Poniżej referencje z oferty AP SA:

Marcowy biuletyn nowości Nissens
Marcowy biuletyn nowości Nissens

W marcowym biuletynie Nissens News znalazły się kolejne produkty z zakresu chłodzenia silnika oraz układów klimatyzacji. Najnowsze produkty to przede wszystkim chłodnice cieczy przeznaczone m.in. do Chryslera Voyagera (01-), Citroena C5 (08-) oraz C6 (05-), Dacii Duster (10-) oraz Renault Megane (08-). Kolejną nowością jest chłodnica do Hondy Civic (06-) z hybrydową jednostką napędową 1.3. Natomiast […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!