150 przepływomierzy do 170 mln pojazdów od Motorservice

, 6 czerwca 2019, 14:10

Firma MS Motorservice oferuje na rynku wtórnym czujniki przepływu powietrza, które mogą być łatwo wymieniane – czujnik wtykowy i rura przepływowa są skręcone ze sobą i dzięki temu mogą być demontowane. Zostały one ponadto zaprojektowane w taki sposób, iż mogą być stosowane w wielu różnych modelach pojazdów.

Jeżeli silnik ma pracować ekonomicznie i przy niskich emisjach, zassane powietrze i ilość wtryskiwanego paliwa muszą być precyzyjnie dopasowane do siebie. To zadanie jest realizowane przez czujnik przepływu powietrza. Jeśli czujnik przepływu powietrza jest jednak zabrudzony lub uszkodzony, może dostarczać sterownikowi silnika nieprawidłowych sygnałów wejściowych, zwiększając zużycie paliwa i emisję spalin, co zmusza do jego wymiany. Możliwe konsekwencje mogą być wielorakie: od przerw w zapłonie, czarnego dymu poprzez opóźnienia podczas przyspieszania, problemy z biegiem jałowym aż do zgaśnięcia silnika i zwiększonego zużycia wskutek rozrzedzenia oleju przez zbyt bogatą mieszankę.

Aby zapewnić precyzyjny pomiar, czujniki przepływu powietrza firmy Motorservice pracują na zasadzie gorącej warstwy. Termoanemometr płytkowy jest przy tym nagrzewany do temperatury ok. 120 do 180 °C powyżej temperatury otoczenia. Wpływające powietrze schładza termoanemometr. Prąd grzewczy regulowany przez zintegrowany moduł elektroniczny jest proporcjonalny do masy powietrza. W zależności od wersji generowana informacja jest przesyłana do sterownika silnika jako sygnał napięciowy lub sygnał prostokątny z modulacją częstotliwościową. Dwa oddzielne czujniki pomiarowe pozwalają ponadto na wykrycie pulsacji i przepływów powrotnych, które mogą zafałszować pomiar.

Fabrycznie instalowane czujniki przepływu powietrza są z reguły trwałe zespawane z pompą strumieniową. W razie ewentualnej usterki konieczna jest dlatego wymiana obu elementów razem. Inaczej jest w przypadku niektórych modeli produkcji Motorservice: czujnikach wtykowy jest wkręcony w pompę strumieniową odpowiadającą konkretnej marce pojazdu. Dzięki temu można go wymienić oddzielnie. Dzięki specjalnemu narzędziu do wymiany czujników przepływu powietrza firma Motorservice oferuje więc praktyczne rozwiązanie dla rynku części zamiennych. Ponadto czujniki wtykowe są dostępne jako oddzielna część. Oszczędza to pieniądze i wartościowe surowce.

Czujnik przepływu powietrza o numerze artykułu 7.22684.18.0 może być wykorzystywany do łącznie 420 zastosowań (KTyp) firm Volkswagen, Audi, Seat, Škoda i Ford. Cały asortyment czujników przepływu powietrza firmy Motorservice obejmuje prawie 150 artykułów, pozwalających na realizację ponad 5500 różnych zastosowań na świecie – otwiera to potencjał rynkowy z ponad 170 milionami pojazdów.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!