Nowe moduły chłodzące EGR Pierburg w Motoservice

, 17 kwietnia 2019, 9:16

Firma MS Motorservice rozbudowała swoją ofertę produktów o trzy nowe moduły chłodzące EGR. Obejmują one szeroką gamę modeli samochodów osobowych Volkswagen AG wyposażonych w silniki wysokoprężne.

Warunkiem podstawowym długotrwałego rozwiązania naprawczego jest dokładne dostosowanie komponentów recyrkulacji spalin (EGR) do siebie oraz do poszczególnych silników. Z tego powodu polecana jest wymiana zużytych lub uszkodzonych komponentów na równoważne części zamienne. Chociaż elementy układu recyrkulacji spalin nie są klasycznymi częściami zużywalnymi, mimo to podczas eksploatacji silnika może dojść do ich awarii. W przypadku typowych objawów awarii systemu EGR, takich jak czarny dym, utrata mocy, nierównomierna praca na biegu jałowym lub brak przyspieszenia większość użytkowników udaje się do najbliższego warsztatu.

Nowe moduły chłodzące EGR firmy Motorservice posiadają oznaczenia od 7.09720.00.0 do 7.09720.02.0. Odpowiadają one aktualnemu trendowi kompaktowych modułów z wbudowanych zaworem EGR i klapą obejściową. Ponadto charakteryzują się obudową ze stali szlachetnej: są narażone na pracę w skrajnych warunkach z agresywnym kondensatem spalin, w temperaturze do 700 stopni i przy ciśnieniu do 3 barów. Mogą być one stosowane w ponad 8 milionach samochodów osobowych z silnikiem wysokoprężnym, w modelach producentów takich jak Audi, Seat, Škoda i VW.

Informacje na temat recyrkulacji spalin

W przypadku chłodzonej recyrkulacji spalin domieszanie spalin powoduje spadek zawartości tlenu w mieszance paliwowo-powietrznej, przez co następuje redukcja temperatury spalania w cylindrach. Ponieważ szkodliwe tlenki azotu (NOx) powstają przede wszystkim w wysokich temperaturach i przy wysokim ciśnieniu, można nawet do 50% zredukować stężenie NOx zanim gaz ten przedostanie się do środowiska. W silnikach wysokoprężnych recyrkulacja spalin zmniejsza ponadto powstawanie cząstek sadzy o ok. 10%.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Skunk Works, 20 kwietnia 2019, 18:21 1 0

Wszystko super tylko jak te moduły EGR odmowią posłuszeństwa to koszty kosmiczne. Wiedzą o tym najlepiej właściciele 1,6 tdi

Odpowiedz