Świece zapłonowe Boscha w Smart Forfour i Mercedes-Benz

, 4 sierpnia 2004, 0:00

We wszystkich silnikach benzynowych nowego modelu Smart Forfour są stosowane wyłącznie świece zapłonowe Bosch. Świece zapłonowe tej firmy można znaleźć w dwóch trzecich silników produkowanych przez koncern DaimlerChrysler.
Świece zapłonowe Boscha FR 7 SE, stosowane w silnikach benzynowych modelu Smart Forfour, wyposażone są w odporne na zużycie elektrody niklowo-itrowe. Lepszy zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej gwarantuje bardzo cienka elektroda środkowa o średnicy zaledwie 2,1 mm. Świece posiadają również izolatory „Quick-Heat”, dzięki którym szybciej osiągają temperaturę samooczyszczenia, co gwarantuje im lepszą ochronę przed nagarem węglowym.
Również w nowych silnikach V6 i V8 produkcji Mercedes-Benz, montowanych w Mercedesach wszystkich klas od C do S, można znaleźć świece zapłonowe Boscha. Ponieważ ze względów konstrukcyjnych nowe silniki V6 dysponują ograniczoną ilością wolnego miejsca w głowicach cylindrów, po raz pierwszy zdecydowano się wykorzystać świece, których gwint ma średnicę zaledwie 12 mm przy długości wynoszącej 26,5 mm. Zgrzewana laserowo powłoka platynowa na elektrodzie masowej i elektrodzie środkowej zapewnia świecom długą żywotność, dochodzącą do 100 000 km.
Poza silnikami V6 i V8 również inne modele silników z układem zapłonowym posiadającym dwie świece zapłonowe na każdy cylinder są fabrycznie wyposażane w świece Bosch. Świece tej firmy można znaleźć w dwóch trzecich silników produkowanych przez koncern DaimlerChrysler.
Oprócz Mercedesa i Smarta, świece zapłonowe Boscha są montowane fabrycznie w silnikach oraz autach takich producentów, jak: Audi, BMW, Citroen, Daewoo, Fiat, Ford, GM USA, Lancia, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Skoda, SsangYong, Toyota, Vauxhall, Volvo i VW.

Komentarze

Brak komentarzy