Nowa opona Continental EcoContact 6

, 21 marca 2019, 14:51

Continental wprowadził na rynek EcoContact 6 – nową letnią oponę przeznaczoną do samochodów osobowych. W porównaniu do poprzedniczki, model oferuje o 15 procent niższy opór toczenia, o 20 procent większy przebieg, lepszą precyzję prowadzenia oraz krótszą drogę hamowania na mokrych i suchych nawierzchniach.

EcoContact 6 wzbogaciła gamę produktów letnich Continental szóstej generacji, do której należą opony PremiumContact 6 oraz SportContact 6.

3 razy „E”

Ekologia, ekonomia, efektywność to trendy, które wyznaczają przyszłość branży motoryzacyjnej. Producenci samochodów z silnikami spalinowymi dążą do ograniczenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Dodatkowo na rynku pojawia się coraz więcej pojazdów napędzanych silnikami hybrydowymi lub elektrycznymi. Rosnące znaczenie aspektów środowiskowych zmienia także branżę oponiarską – producenci ogumienia opracowują coraz bardziej zaawansowane technologicznie opony, które zapewnią jak najniższy opór toczenia, a co za tym idzie obniżają zużycie paliwa oraz emisję spalin. Nowość od Continental – EcoContact 6 – jest odpowiedzią na surowe wymagania w zakresie bezpieczeństwa oraz ostrzejsze normy środowiskowe.

W porównaniu do swojej poprzedniczki, nowa opona Continental oferuje o 20 procent większy przebieg i 15 procent niższy opór toczenia (klasa efektywności A), co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Aby uzyskać taki wynik, inżynierowie niemieckiego producenta skupili się głównie na składnikach mieszanki. Mieszanka „GreenChili 2.0” została zaprojektowana na nowo, aby bardziej równomiernie rozprowadzać składniki chemiczne w oponie. Efektem tego są silniejsze wiązania między polimerami, co pozwala zapobiegać deformacji opony podczas jazdy i zmniejsza jej opór toczenia. Zastosowano także dodatkowe substancje, dzięki którym EcoContact 6 lepiej dostosowuje się do drogi, co za tym idzie siły hamowania są lepiej przenoszone, a opona jest bardziej trwała.

Wzór bieżnika jest uzależniony od rozmiaru opony EcoContact 6. Jego środkowa część składa się z trzech, czterech lub pięciu rowków obwodowych. Dzięki temu niestandardowemu rozwiązaniu wszystkie opony zapewniają optymalną przyczepność, precyzję prowadzenia oraz bezpieczeństwo. Rowki znajdujące się w centralnej części bieżnika pomagają odprowadzać wodę podczas jazdy w deszczu oraz zmniejszają ryzyko aquaplaningu. Aby uzyskać lepszą przyczepność na mokrych drogach, rowki w strefie barkowej nowego modelu odprowadzają wodę spod powierzchni styku ogumienia z podłożem na zewnątrz. Z myślą o precyzyjnym prowadzeniu samochodu i stabilnej jeździe po suchych nawierzchniach oraz większej przyczepności, w modelu EcoContact 6 wykorzystano rozwiązanie, które jest stosowane w oponach sportowych Continental – asymetryczną geometrię żebra bieżnika z zaokrąglonymi krawędziami. Poprawia to stabilność opony podczas pokonywania zakrętów. Na mokrych drogach lamele z dodatkowymi nacięciami zapewniają lepszą przyczepność i bardziej efektywne odprowadzanie wody.

EcoContact 6 w produkcji seryjnej

Nowa opona Continental otrzymała homologację do samochodów klasy średniej i luksusowej już od 12 europejskich producentów. W sprzedaży dostępne są 124 pozycje na felgi od 13 do 22 cali – z czego 44 posiada etykiety EU o wartości A/A, oznaczające najwyższą klasę pod względem efektywności paliwowej i hamowania na mokrej nawierzchni. Nowy model będzie produkowany w szerokościach od 145 do 315 milimetrów przy profilach od 30 do 80 procent. Opona posiada indeksy prędkości do symbolu Y – do 300 km/h.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!