Technologia Fluid Titanium w olejach Castrol

, 21 marca 2019, 11:48

Castrol po latach badań, rozwoju i testów produktów, przedstawił nowe dane dotyczące technologii Fluid TITANIUM. Według marki Castrol, nowy olej może odblokować dodatkową moc silnika dzięki redukcji tarcia, które może zmniejszać moc silnika do 10%.

Olej z serii EDGE został opracowany z myślą o redukcji tarcia zmniejszającego osiągi w silnikach – czyli problemu nasilającego się w związku z ciągłym zmniejszaniem rozmiarów silników przy jednoczesnym wprowadzaniu coraz wydajniejszych technologii motoryzacyjnych.

Wraz ze wzrostem ciśnienia w silniku, zwiększa się tarcie mogące zmniejszyć moc silnika nawet o 10%. W ciągu minuty, części w silniku stykają się ze sobą 32 000 razy (dane oparte na kontakcie krzywka-popychacz w silniku 16-zaworowym przy 4000 obr./min), więc w ciągu godziny są miliony sytuacji, w których tarcie może wpływać na osiągi i długość okresu eksploatacji silnika. Castrol EDGE z technologią Fluid TITANIUM przekształca się pod wpływem ciśnienia, a jego struktura molekularna zmienia się, tworząc w silniku tymczasową, stałą poduszkę między powierzchniami styku. Dzięki temu, olej ma redukować tarcie zmniejszające osiągi do 20%.

– Krótko mówiąc, tarcie jest wrogiem mocy silnika. Jako wynalazcy, poszukujemy formulacji, która zacznie radzić sobie z narastającym problemem tarcia w silniku – a obecna formulacja oleju Castrol EDGE daje nam podstawy, aby uznać ją za postęp większy niż w przypadku jakiegokolwiek innego środka smarnego na rynku. Nasza linia Castrol EDGE z technologią Fluid TITANIUM wyraźnie przewyższa możliwości poprzednich linii środków smarnych, dzięki czemu kierowcy otrzymają produkt o znacznie lepszych parametrach – wyjaśnia Dr Rebecca Yates, Product Development Director w firmie Castrol.

Castrol przesunął również granice metod testowych, aby dowiedzieć się, jak dodatki uszlachetniające reagują w środkach smarnych przy maksymalnych ciśnieniach. Firma nawiązała współpracę z Uniwersytetem Edynburskim w celu opracowania nowego procesu testowego, wykorzystującego nowoczesne imadło diamentowe oraz synchrotron – stanowisko testowe. Wysokie ciśnienia uzyskane przy użyciu diamentów pozwoliły stwierdzić, że technologia Fluid TITANIUM zmienia strukturę molekularną oleju.

Pod wpływem ciśnienia panującego w silniku, środek smarny przechodzi taką samą transformację. Jego struktura molekularna zmienia się z płynu w tymczasową strukturę fizyczną odporną na ciśnienie, jakiemu poddawane są części silnika, a zwłaszcza wałek rozrządu. Po uwolnieniu ciśnienia, olej powraca do stanu płynnego.

– Ta formulacja jest oparta na zasadach tribologii. Od wyboru dodatków, po stworzenie samej technologii Fluid TITANIUM i proces gruntownych testów, jakim poddaliśmy produkt, wszystko, co robiliśmy bazuje na chemii wysokociśnieniowej. Można śmiało powiedzieć, że Castrol EDGE z technologią Fluid TITANIUM redukuje tarcie zmniejszające osiągi nawet o 20%, co stanowi największy postęp wśród dostępnych na rynku środków smarnych redukujących tarcie – mówi Dr Rebecca Yates.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!