Polska firma promuje kształcenie zawodowe młodzieży

, 13 marca 2019, 11:47

Firma Arpol wzięła udział w III Toruńskim Forum Zawodowców, którego zadaniem jest promowanie kształcenia zawodowego wśród uczniów ostatnich klas szkół podstawowych, gimnazjów oraz ich opiekunów. Zapytaliśmy przedstawicieli firmy, w jaki sposób wspiera ona przyszłe kadry motoryzacji?

Trzecia edycja Toruńskiego Forum Zawodowców odbyła się 5 marca w Centrum Targowym Park w Toruniu. Podczas imprezy, szkoły miały okazję zaprezentować swoją ofertę edukacyjną. Na Forum nie zabrakło toruńskiego Zespołu Szkół Samochodowych wspieranego przez Arpol Motor Company. Hurtownia przygotowała dla odwiedzających konkursy z nagrodami. Zwiedzający mogli przetestować swoją znajomość części samochodowych i ułożyć motoryzacyjne puzzle. Dodatkowo Arpol zaprezentował SEAT-a Arona – miejskiego crossovera. Promocja firmy poprzez przygotowane atrakcje to jednak niejedyny cel przedsiębiorstwa. Centrum motoryzacyjne od lat wspiera edukację zawodową w swoim regionie, realizuje specjalny program wspierający uczniów toruńskiej samochodówki, nazwany Akademią Nauki Arpol.

Jest to cykl szkoleń praktycznych, dzięki którym młodzi ludzie mają szanse na zdobycie pierwszego doświadczenia w wyuczonym zawodzie. Szkolenia przeprowadzane są przez specjalistów z m.in. takich firm jak: SKF, TRW, BOSCH czy KYB. Dodatkowo uczniowie systematycznie odbywają wizyty studyjne w firmie Arpol, podczas których poznają całą firmę oraz wszystkie jej działy. Kolejnym ważnym zadaniem Akademii jest zapewnianie uczniom możliwości odbycia stażu. Z uwagi na fakt, iż firma posiada dużo specjalistycznych działów związanych z motoryzacją, jest to ciekawe doświadczenie dla przyszłych pracowników branży. Uczniowie wspierani są także przez stypendia. Co roku dla najlepszych absolwentów szkoły przygotowywane są nagrody.

Zapytaliśmy w firmie Arpol, czy jest ona otwarta także na współpracę z innymi szkołami?

– Oprócz Zespołu Szkół Samochodowych, firma Arpol Motor Company współpracuje również z uczelniami wyższymi, m.in. Wyższą Szkołą Bankową, w związku z tym w firmie jest możliwość odbycia stażu/praktyk, zarówno w działach związanych z motoryzacją (serwis, blacharnia, magazyn) jak i pozostałych działach m.in. dział księgowości, marketing itp. – mówi Paweł Zych z działu marketingu Arpol. – Dodatkowo na naszej stronie stworzona została Platforma Wymiany CV, jeżeli młoda osoba zainteresowana jest pracą w naszej firmie, wystarczy że wyśle zgłoszenie poprzez naszą stronę internetową. – dodaje Paweł Zych.

Wiele osób narzeka na poziom obecnych szkół zawodowych i techników kształcących w kierunkach mechanicznych. Zdaniem przedstawiciela firmy Arpol, główny problem nie leży jednak w poziomie edukacji, a braku chętnych do pracy w zawodach motoryzacyjnych.

– Co do poziomu szkół ciężko jest się jednoznacznie wypowiedzieć. Wszystko zależy od placówki edukacyjnej, wiele szkół posiada nowy sprzęt warsztatowy, dzięki któremu uczniowie mogą lepiej przyswajać wiedzę z zakresu mechaniki. Według nas największym problemem może być jednak brak kandydatów na te stanowiska, szkoły borykają się z niedoborem uczniów. Przykładowo toruńska samochodówka ma zamiar utworzyć klasę specjalizującą się w blacharstwie i lakiernictwie, ponieważ nisza na rynku jest ogromna. Szkoła otrzymała zgody, zebrała niezbędne środki, jednak brakuje chętnych, mimo bardzo dużej gwarancji zatrudnienia po ukończeniu szkoły. – mówi Paweł Zych z Arpol.

14 marca Arpol wraz z Zespołem Szkół Samochodowych będzie obecny na II Sympozjum „Historia mądrością, przyszłość wyzwaniem. Tradycja i nowoczesność w branży technicznej”. Podczas wystąpienia prelegent Arpol Motor Company przedstawi jak wygląda praca w branży motoryzacyjnej. Sympozjum odbędzie się Hali widowiskowo-sportowej Arena Toruń.

Arpol prowadzi także szkolenia dla dorosłych uczestników rynku napraw, współpracując z firmami takimi jak Magneti Marelli, LUK, INA, FAG, BOSCH, SWAG, SKF, Denckermann, KYB, TRW. Klienci firmy informowani są na bieżąco o zbliżających się szkoleniach. Przedstawiciele handlowi reagują też na zapotrzebowanie na organizację konkretnego szkolenia w danych regionie.

Chcesz opowiedzieć o tym, jak Twoja firma angażuje się w działalność edukacyjną? Napisz do nas na redakcja@motofocus.pl

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!