W Polsce coraz większą wagę przywiązuje się do czystości auta

, 17 lutego 2011, 0:00

Wywiad z Grzegorzem Nowakiem z firmy Melle – producenta i dystrybutora marki K2 – opublikowany w "Auto Service Manager" nr 1-2/2011:

1. Czy rynek autokosmetyków w Polsce rośnie? W jakim tempie w skali roku? Czy są jakieś dane szacunkowe na temat wartości tego rynku?
Rynek autokosmetyków samochodowych w Polsce rośnie o kilkanaście procent rocznie. Na polskich drogach mamy coraz więcej samochodów i choć wolnego czasu jest coraz mniej to Polacy przykuwają coraz większą wagę do ogólno pojętej czystości. w tym przypadku w pojęciu czystość zawiera się także pielęgnacja samochodów.

2. Jak pod względem spożycia autokosmetyków wygląda Polska na tle zachodu?
Tak jak i w innych dziedzinach wciąż gonimy zachód, choć perspektywy są z roku na rok coraz lepsze. Wynika to z ogólnej świadomości i wiedzy, jak należy dbać o samochód by utrzymywać go w pełnej sprawności, którą zarówno media, jak i firmy obecne na rynku starają się w mniejszy lub większy sposób rozszerzać i pogłębiać u konsumentów.

3. Czy konkurencja na rynku autokosmetyków w Polsce rośnie? Czy przybywa producentów?
Czołówka jest od lat niezmienna, co nie znaczy, że konkurencja nie wzrasta. Liderzy wciąż poszerzają swoją ofertę i optymalizują produkty. Pojawiają się także firmy, które oferują bardzo specjalistyczne produkty przeznaczone np. tylko dla lakiernictwa.

4. Czy warsztaty poznały już rynek autokosmetyków? Czy w związku z tym są w stanie zaproponować klientom odpowiednie preparaty do ich samochodów?
W naszej ocenie poziom wiedzy pracowników warsztatów i serwisów jest wysoki. Nierzadko zdarzają się specjaliści po szkoleniach lub z certyfikatami, którzy posiadają odpowiednie kompetencje, by doradzić klientom najlepsze rozwiązania.

5. A może nadal potrzebna jest edukacja wśród warsztatów samochodowych?
Oczywiście odbywają się szkolenia czy prezentacje działania produktów, ale dotyczy to nowych pozycji z oferty. Znane i popularne produkty są na tyle powszechne, a ich zastosowanie znane, że nie jest potrzebna dodatkowa edukacja pracowników warsztatów.

6. Jaki ten rok był dla marki K2?
Przede wszystkim rok 2010 zaliczamy do udanych, ze względu na rozszerzenie oferty o oleje silnikowe oraz przekładiowe K2 Texar i Magnum oraz K2 Matic. Odnotowaliśmy także dwucyfrowy wzrost sprzedaży, co jest dowodem na wysoką jakość produktów i zaufanie, którym obdarzyli nas klienci.

7. Jakie autokosmetyki cieszą się największym powodzeniem wśród klientów?
Jedną z najsilniejszych pozycji są produkty zimowe. Wynika to wprost z konieczności ich używania w okresie mrozów. Z niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi nie da się walczyć wątpliwej skuteczności półśrodkami. I dobrze, ponieważ tylko stosowanie dedykowanych produktów pozytywnie wpływa na pojazdy.

8. Jakie autokosmetyki są szczególnie mocno poszukiwane w okresie zimowym?
Produkty, które są najbardziej poszukiwane w okresie zimowym to płyn do chłodnic, niezamarzające płyny do spryskiwaczy odmrażacze do szyb i zamków oraz dodatki do oleju napędowego. Ta podstawowa grupa produktów zapewnia bezproblemową eksploatację w okresie zimowym.

9. Na jakie kosmetyki powinno się postawić zimą? Czym powinny się charakteryzować? A jakie na wiosnę i latem?
Podstawowe kryterium wyboru to wybór producenta. Warto stawiać na produkty dobre, spełniające oczekiwania klientów, a przy tym cenowo dostępne. Średnią półkę cenową w większości cechuje wysoka jakość i niewygórowana cena. Jeśli natomiast chodzi o konkretne przykłady to przez cały rok warto mieć zabezpieczoną karoserię. Zimą przed solą i mrozami, latem przed palącym słońcem, a w pozostałych okresach przed deszczami. Ważnym czynnikiem jest także prawidłowy dobór oleju silnikowego, który będzie chronił silnik w skrajnych temperaturach, zarówno zimą, jak i latem. Utarło się, że wraz z nadejściem wiosny i pierwszych ciepłych dni użytkownicy samochodów rozpoczynają sezonową pielęgnację, jednak o własny pojazd powinno się dbać okrągły rok.

10. Co w okresie zimowym poleca marka K2?
Jak w punkcie 8. W okresie zimowym są to przede wszystkim płyny do chłodnic, niezamarzające płyny do spryskiwaczy, produkty do odmrażania szyb i zamków oraz dodatki eksploatacyjne, zapobiegające zamarzaniu paliwa.

11. Czy firma planuje w przyszłym roku rozszerzyć ofertę swoich produktów? O jakie kosmetyki, z jakiego segmentu?
Marka K2 stale rozszerza swoją ofertę, wprowadzając do sprzedaży od kilku do kilkunastu produktów rocznie. Niezmiennie stawiamy na średnia półkę cenową w połączeniu z wysoką jakością produktów.

Komentarze

Brak komentarzy