Zrównoważona mobilność według ZF

, 12 września 2018, 13:33

„Vision Zero“ koncernu ZF nabiera wyraźnych kształtów także na polu aftermarketowym. Założeniem projektu jest świat bez emisji i wypadków. 

Według szacunków koncernu ZF do 2030 r. blisko jedną trzecią samochodów produkowanych na świecie będą stanowić pojazdy elektryczne lub hybrydowe. Pod nazwą Electric Blue ZF Aftermarket prezentuje nową generację okładzin hamulcowych marki TRW przygotowanych dla pojazdów elektrycznych – zmniejszają one hałas we wnętrzu pojazdów elektrycznych i wytwarzanie pyłu hamulcowego.

Już we wrześniu 2018 r. pojawią się na rynku okładziny hamulcowe dla 15 najpopularniejszych pojazdów elektrycznych; do końca roku nowe produkty obejmą swym zasięgiem 97% dostępnych na rynku europejskich modeli samochodów.

W niedalekiej przyszłości bardzo istotna będzie faza przejściowa prowadząca do rozpowszechnienia pojazdów elektrycznych na rynku. W tym celu zaledwie kilka dni temu nawiązano współpracę z innowacyjnym przedsiębiorstwem in-tech GmbH z Monachium. Projekt kooperacyjny „e-troFit” zakłada przerobienie konwencjonalnych układów napędowych w autobusach i pojazdach użytkowych na napędy elektryczne, o czym można przeczytać tutaj.

Regeneracja: ekologicznie i ekonomicznie

Obecnie ZF Aftermarket prowadzi 15 placówek na całym świecie, w których regeneruje się różne grupy produktów – od układów kierowniczych do samochodów osobowych, po przekładnie do maszyn budowlanych. Jedna z nich to zakład regeneracji we Frýdlant w Czechach. Prawie 400 pracowników zajmuje się tam regeneracją różnych komponentów do pojazdów. Oprócz elementów mechanicznych i hydraulicznych w zakładzie pojawia się coraz więcej komponentów mechatronicznych i elektronicznych. Korzyści płynące z regeneracji są oczywiste. W porównaniu do nowo wytworzonych produktów regeneracja zużywa od 50 do 90% mniej surowców. Jednocześnie oszczędza się także ok. 90% energii. Ponadto, wymiana kompletnych zespołów urządzeń jest efektywniejsza niż naprawa pojedynczych części. Oznacza to znacznie krótsze przestoje, niższe koszty i większe zadowolenie klientów.

Komentarze

Brak komentarzy!