Nowe projekty i nowy dyrektor Nexteer Automotive w Polsce

, 12 października 2010, 0:00

Wzmocnienie pozycji firmy na rynku europejskim i rozpoczęcie realizacji nowych projektów to główne zadania, jakie stawia przed sobą Rafał Wyszomirski, nowy dyrektor tyskiego zakładu Nexteer Automotive. Fabryka zlokalizowana w Tychach produkuje najnowocześniejsze na świecie układy kierownicze wspomagane elektrycznie (EPS).

Rafał Wyszomirski powołany został na stanowisko dyrektora tyskiej fabryki Nexteer Automotive we wrześniu 2010 r. Pełni jednocześnie funkcję prezesa zarządu firmy w Polsce. Zastąpił na stanowisku dyrektora Gonzalo Herrerę, który pełnił swoją funkcję od 2008 roku.

– „Na przestrzeni kolejnych miesięcy kontynuować będziemy rozpoczęte w roku 2009 projekty. Ponadto już w styczniu roku 2010 w tyskiej fabryce rozpoczynamy następny projekt, nad wdrożeniem którego pracujemy od kilku miesięcy. Nie poprzestajemy jednak na tym i w perspektywie kilkunastu miesięcy rozpoczniemy realizację kolejnych innowacyjnych projektów dla największych światowych koncernów motoryzacyjnych. O szczegółach poinformujemy wkrótce” – powiedział Rafał Wyszomirski.

Wyszomirski dołączył do zespołu Nexteer Automotive w 2003 roku, pracując początkowo w australijskim oddziale firmy. Od roku 2010 pełnił funkcję dyrektora ds. personalnych w polskiej fabryce koncernu w Tychach. Doświadczenia te pozwoliły mu na podpisanie jednego z pierwszych porozumień płacowych ze związkami zawodowymi na Śląsku na rok 2011, które zawarte zostały pod koniec września b.r., gdy pełnił już funkcję dyrektora tyskiej fabryki.

– „Dzięki nowym inwestycjom i wdrożeniu specjalistycznych technologii w roku 2009, tyski zakład dostarcza obecnie najbardziej zaawansowane układy kierownicze dla największych światowych producentów samochodów. Posiadamy rozwiązania dla niemal wszystkich segmentów pojazdów produkowanych w Europie i na innych kontynentach, poczynając od samochodów miejskich po auta klasy SUV.” – dodaje Wyszomirski.

Rafał Wyszomirski posiada tytuł magistra inżyniera uzyskany na Wydziale Inżynierii Chemicznej i Procesowej Politechniki Warszawskiej oraz tytuł MBA zdobyty w Melbourne Business School. Swoją karierę zawodową rozpoczynał w firmie BASF, gdzie pracował do 2003 roku.

W Polskich zakładach Nexteer Automotive (w Gliwicach i w Tychach) wyprodukowano dotychczas około siedmiu milionów układów kierowniczych wspomaganych elektrycznie (EPS), co stanowi połowę produkcji koncernu na świecie. Wśród modeli, dla których w polskich fabrykach produkuje się układy EPS, są m.in.: Citroen C3 i DS3, Alfa Romeo MiTo, Fiat 500, Fiat Panda, Lancia Y, nowy Ford Ka czy Opel Corsa. Światowym producentom polskie zakłady dostarczają także zaawansowane technologicznie hydrauliczne układy kierownicze (HPS), które w Gliwicach montowane są między innymi dla modelu Opel Insignia oraz nowego Fiata Doblo.

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 12 października 2010, 0:00 0 0

Powodzenia Życzę...

Odpowiedz