Lepiej zapobiegać, niż naprawiać…

29 sierpnia 2018, 23:07

… czyli jak wymiana filtra paliwa może uchronić silnik i układ wtryskowy w nadchodzącym sezonie jesienno-zimowym.

Fala upałów w Polsce ma się ku końcowi i powoli widać nadciągającą jesień. Ta pora roku wymaga lepszego zadbania nie tylko o nasze własne zdrowie, ale też o stan techniczny naszego samochodu, który narażony jest teraz na więcej uszkodzeń. Szczególnie zauważą to posiadacze samochodów z nowoczesnymi układami wtryskowymi silników benzynowych i wysokoprężnych, które są wrażliwe na nawet najmniejsze zanieczyszczenia. Jak w przypadku naszego własnego zdrowia, tak w przypadku stanu technicznego samochodu sprawdza się ta sama dobrze znana zasada – lepiej, taniej i łatwiej zapobiegać, niż leczyć. W myśl tej zasady wymianę filtrów paliwa zalecamy jeszcze przez sezonem jesienno-zimowym.

Dynamiczny rozwój technologii silników wysokoprężnych w pojazdach  osobowych powoduje, że wzrastają wymagania dokładności filtracji paliwa. Szczególnie rozwój układów Common Rail powoduje, że ogromne znaczenie ma stosowanie wysokiej jakości filtrów paliwa. Wtryskiwacze są bardzo podatne na zanieczyszczenia i aby uniknąć kosztownych napraw niezbędne jest podawanie bardzo dokładnie filtrowanego paliwa.

Trendy i regulacje związane z filtracją paliwa
Materiały szkoleniowe: Hengst- Filter.

Produkowane w jakości oryginalnego wyposażenia filtry paliwa Hengst zatrzymują cząstki rdzy i kurzu, zabrudzenia ze zbiornika, wodę i inne substancje, które mogłyby negatywnie wpłynąć na działanie nowoczesnych układów wtryskowych. Poniższe wideo przedstawia proces filtracji paliwa przy użyciu filtrów Hengst oraz pomaga zrozumieć co dokładnie następuje w procesie filtracji:

Zbliżający się sezon jesienno-zimowy to test dla filtra paliwa. W ciągu dnia i nocy dochodzi do dużych wahań temperatury, a to powoduje wzrost zawartości wody w paliwie.

Obecność wody w paliwie może powodować następujące problemy:

  • powstawanie kwasów i galaretowatych substancji uszkadzających pompy i wtryskiwacze,
  • utlenianie paliwa,
  • powstawanie parafin, które przy temperaturach poniżej 5 stopni Celsjusza mogą zablokować filtr paliwa,
  • degradację dodatków w paliwie.

Dzięki zastosowaniu kompozytowego  medium filtracyjnego z wyższą zdolnością koalescencji wody filtry Hengst w większym stopniu separują wodę, w porównaniu do standardowego medium filtracyjnego. Przez zastosowanie cieńszych włókien hydrofobowych jesteśmy w stanie odseparować z oleju napędowego blisko 100% wody. Działanie naszego filtra paliwa gwarantuje bezawaryjną pracę silnika oraz ochronę przed zużyciem i korozją w ciągu całego okresu między serwisowego.

Filtr filtrowi nie równy – czyli na co zwrócić uwagę przy wyborze filtra paliwa?

Powszechnie stosowane paliwo z dodatkiem estrów z jednej strony pozytywnie wpływa na ochronę środowiska i redukcję emisji gazów cieplarnianych – z drugiej, nie możemy zapominać o wpływie biopaliw na sprawność i żywotność filtrów. Nowoczesne paliwa z dodatkiem biokomponentów o dużej higroskopijności absorbują duże ilości wilgoci. Stosowane dodatki bio mają  właściwości korozyjne oraz dużą zawartość cząstek organicznych, dlatego producenci filtrów muszą uwzględniać kryteria konstrukcyjne i okresy interwałów pomiędzy wymianami. W celu zapewnienia wysokiego stopnia filtracji i najwyższej ochrony układu wtryskowego Hengst zastosował specjalny wielowarstwowy materiał filtrujący z mikroporami. Dodatkowo materiał ten posiada specjalna powłokę żywiczną chroniącą przed działaniem agresywnych biokomponentów zawartych w paliwie, a to zapewnia długą żywotność filtra oraz jego wysoką sprawność w całym okresie eksploatacji. Połączenia materiału filtracyjnego są wykonane przy pomocy zgrzewania, co eliminuje ryzyko korozji występujące w przypadku stosowania filtrów z metalową szyną. Te z pozoru niewielkie różnice w konstrukcji filtrów Hengst, mają ogromne znaczenie w procesie filtracji paliwa i lepszej ochrony silnika Twojego samochodu.

Filtr wymienny Hengst nr E640KP zastosowanie m.in. do Opel Insignia 2.0 CDTI.
Zdjęcie: Hengst.

Ponad 60 lat doświadczenia w produkcji zintegrowanych modułów filtracyjnych na pierwszy montaż

Poszczególne funkcje płynów mogą być zintegrowane w module wielofunkcyjnym, co zapewnia efektywniejsze wykorzystanie dostępnej przestrzeni montażowej. Przykładem zastosowanej koncepcji modułu, jest rozwiązanie opracowane wspólnie z inżynierami koncernu GM w dziale badawczo-wdrożeniowym Hengst. Jest to moduł  filtracji paliwa stosowany w silnikach platforma D1xx i Epsilon dla następujących pojazdów: Opel Insignia, Cascada, Astra, Meriva, Saab 9.5/9.3 oraz Chevrolet Cruze (filtr wymienny Hengst numer E640KP). Dzięki ograniczeniu ilości połączeń i przewodów zostały stworzone tu idealne warunki do redukcji rozmiaru i masy. Od ponad 60 lat Hengst produkuje filtry na pierwszy montaż oraz całe moduły filtracyjne dla czołowych producentów samochodów. Dzięki temu posiadamy doświadczenie oraz niezbędną wiedzę na temat tego, jak ochronić silnik Twojego samochodu, a filtry sygnowane logo Hengst produkowane są zawsze w jakości oryginalnego wyposażenia.

Jakość oryginalnego wyposażenia w atrakcyjnych cenach

Do najnowszych systemów wtryskowych Hengst oferuje filtry paliwa  wykonane z nowoczesnych kompozytowych medium filtracyjnych, zbudowanych z wielu warstw oraz z dodatkową powłoką z niezwykle drobnych pneumotermicznych włókien z tworzywa sztucznego. W tego typu filtrach o budowie w układzie gwiaździstym, nad warstwą filtracji wstępnej znajduje się  warstwa filtracji dokładnej, co w efekcie zwiększa zdolność pochłaniania zabrudzeń (cząstek korozji, kurzu, osadów ze zbiornika i wody) o ponad 100% w porównaniu z mediami standardowymi. Niezawodność naszych filtrów gwarantuje bezawaryjną pracę silnika i ochronę przed zużyciem oraz  korozją w całym interwale serwisowym.

Wkłady do filtrów paliwa Hengst są stosowane w silnikach wysokoprężnych oraz benzynowych używanych na pierwszy montaż w samochodach osobowych. Dzięki temu jedyna czynność przeprowadzana w trakcie serwisowania filtra to wymiana wkładu. Zawory i obudowa filtra, która zawiera właściwy wkład filtra paliwa, pozostają zawsze na stałe przymocowane do bloku silnika.

Moduły te posiadają zintegrowane funkcje w jednej zwartej obudowie:  filtr paliwa, wydajny podgrzewacz paliwa z funkcją „quick connect” elektrozawór sterujący, osadnik wody, czujniki ciśnienia i zawory sterujące przepływem oraz temperaturą. Dzięki łatwemu w eksploatacji i przyjaznemu dla środowiska projektowi filtra ENERGETIC®, wykorzystującego technologię „Clip-in”, wymiana filtra odbywa się w wyjątkowo szybki i nie powodujący zabrudzeń sposób.

Moduł filtr paliwa dla GM –platforma D1xx, i Epsilon.
Silniki 1.2-2.0 Diesel
Zdjęcia Hengst.

Technologia zapewniająca pełną moc silnika Twojego samochodu

Specjalny używany w filtrach Hengst wkład filtracyjny ma bardzo dużą powierzchnię, co zwiększa jego możliwości pochłaniania zanieczyszczeń, a przy tym gwarantuje niski opór przepływu, co przekłada się na pełną moc silnika. Wkłady z włókien zgrzewalnych wytwarzane są na bazie poliestru, w związku z czym posiadają znacznie dłuższą żywotność niż media z celulozy. W porównaniu do jednowarstwowych wkładów celulozowych, wkład z włókien zgrzewalnych posiada dwie warstwy o zróżnicowanej strukturze. Specjalny proces zgrzewania warstw włókniny, tworzy niezwykle drobną fakturę, która umożliwia uzyskanie bardzo dużej porowatości w gotowym medium. Wkłady te są optymalnie dostosowane do wymagań producenta danego pojazdu. Dzięki innowacyjnemu medium filtracyjnemu Meltblown o klasie filtracji poniżej 2μ, nasze wkłady do filtrów paliwa gwarantują optymalną ochronę przed zużyciem, spełniają wymagania układów wtryskowych i zapewniają wysoką niezawodność pracy w ciągu długich okresów między serwisowych, obniżając tym samym koszty obsługi.

Nie czekaj okres jesienno-zimowy – jeszcze dziś skontaktuj się z najbliższym dystrybutorem części zamiennych i zapytaj o aktualną, atrakcyjną cenowo ofertę filtrów Hengst w jakości oryginalnego wyposażenia.

Po więcej informacji na temat filtracji paliwa zapraszamy na stronę: www.hengst.com

Artykuł sponsorowany Hengst

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

BOLO, 5 września 2018, 20:36 0 0

GORDON WYMIATA

Odpowiedz