Lepsze poduszki silnika Lemförder

, 5 października 2010, 0:00

We współpracy z firmą Audi, specjaliści Lemförder opracowali system poduszek silnika, które w ramach jednego elementu łączą optymalne parametry tłumienia na biegu jałowym oraz podczas jazdy dynamicznej. Najnowsze poduszki silnika marki Lemförder zostały opracowane z myślą o modelach Audi A4, A5 i Q5. Elementy te będą stosowane zarówno w nowych pojazdach w produkcji seryjnej, jak i dostępne jako części zamienne.


Funkcje poduszki silnika

Poduszki silnika to elementy stanowiące połączenie pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią pojazdu. Ich zadaniem jest tłumienie wibracji, hałasu oraz ruchów silnika w celu poprawy komfortu pasażerów oraz zmniejszenia oddziaływania wibracji na sąsiadujące z silnikiem elementy pojazdu.

Silnik na biegu jałowym zachowuje się zupełnie inaczej niż silnik przy pełnym obciążeniu, a pojazd nieruchomy podlega zupełnie innym siłom zewnętrznym niż pojazd w ruchu. Tradycyjne poduszki silnika mają za zadanie osiągnąć zadowalający kompromis pomiędzy parametrami tłumienia w tych odmiennych warunkach. Taki kompromis, w zależności od rodzaju pojazdu, będzie zawsze faworyzował albo komfort na biegu jałowym, albo dynamikę jazdy.

Zawieszenie silnika z najnowszą hydrauliczną poduszką marki Lemförder aktywowane jest przez elektroniczny przełącznik. Pomaga ono tłumić wibracje o niskiej częstotliwości charakterystyczne dla pojazdów stojących, których silnik pracuje na biegu jałowym. W tym trybie poduszka jest bardzo miękka i ma niewielki skok.


Podczas jazdy przełącznik aktywuje układ hydrauliczny w zależności od prędkości oraz obrotów silnika. Mechanizm ten doskonale sprawdza się w warunkach dynamicznej jazdy. Poduszka staje się znacznie sztywniejsza, a zakres jej ruchu zdecydowanie wzrasta.

Poduszki silnika aktywowane elektronicznie zapewniają większy komfort prowadzenia pojazdu, lepsze reakcje na wysokich obrotach oraz umożliwiają precyzyjne dostrojenie sztywności, parametrów tłumienia oraz bezwładności poduszki.

Poduszki Lemförder pracują w dwóch trybach:
– komfortowym (na biegu jałowym) – zawór jest otwarty, a poduszka staje się bardziej miękka,

– jazdy dynamicznej – zawór jest zamknięty, a poduszka zyskuje sztywniejszą charakterystykę.

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 8 października 2010, 0:00 0 0

Lemforder to dostawca oryginału dla Mercedesa, dla GM też. Zamiennik ma jedynie zeszlifowane znak GM. Cena takiego zamiennika to mniej więcej 1/3 wartości a jakoś świetna.

Odpowiedz