Nexteer Automotive ma nowego głównego inżyniera w Europie

, 21 września 2010, 0:00

Nexteer Automotive, jeden z największych światowych producentów elektrycznych układów wspomagania EPS, ma nowego głównego inżyniera w Europie. Paul Poirel będzie odpowiedzialny za kierowanie europejskim zespołem inżynierów firmy, w tym zespołem polskich specjalistów i wzmocnienie współpracy nad nowymi projektami dla rynków europejskich z centrami badań i rozwoju koncernu w USA. Celem zmian jest jeszcze lepsze sprofilowanie oferty elektrycznych układów kierowniczych firmy dla europejskich producentów samochodów, którzy przodują w ich wykorzystaniu na świecie.

– Wśród światowych producentów samochodów, to właśnie europejskie koncerny najczęściej wykorzystują układy ze wspomaganiem elektrycznym w swych nowych modelach. Cieszy nas to, że możemy im przy tym zaoferować technologie, które uważane są za najbardziej nowoczesne na świecie. Połączenie moich dotychczasowych działań – kierowania zespołem inżynierów projektujących układy EPS – z nawiązaniem ściślejszej współpracy z centrami badań i rozwoju w USA pozwoli nam na jeszcze lepsze sprofilowanie naszej oferty dla obecnych i przyszłych klientów firmy na starym kontynencie – mówi Paul Poirel, nowy główny inżynier Nexteer Automotive w Europie.

Układy ze wspomaganiem elektrycznym EPS (Electric Power Steering), to nowoczesna i szybko rozwijająca się technologia, dzięki której największe koncerny motoryzacyjne mogą nie tylko poprawić bezpieczeństwo i zminimalizować spalanie swoich modeli, lecz także znacznie zredukować emisję CO2 produkowanych przez nich aut. Jest to tym bardziej istotne, iż w roku 2015 Komisja Europejska ma zamiar nałożyć kary na producentów, którzy przekroczą limit emisji 130g/km emisji CO2. Zastąpienie układów hydraulicznych technologią EPS pomaga na zredukowanie emisji samochodów nawet o 5-6g/km, co w połączeniu z pozostałymi rozwiązaniami producentów pozwoli światowym koncernom na spełnienie wyśrubowanych norm.

By pomóc koncernom motoryzacyjnym w powyższych działaniach, Nexteer zainwestował w ubiegłym roku ponad 40 milionów Euro w program, który objął m.in. jedne z największych i najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu, mieszczące się w Tychach i Gliwicach.

– Nexteer Automotive jest jedynym samodzielnym producentem układów EPS skoncentrowanym wyłącznie na tej technologii w Europie. Jako jeden z największych producentów na świecie, posiadamy rozwiązania dla wszystkich segmentów pojazdów, poczynając od samochodów miejskich po auta klasy SUV. Powołanie Paul’a Poirela na stanowisko głównego inżyniera w Europie pozwoli na nawiązanie jeszcze bliższej współpracy z ośrodkami inżynierskimi w naszej centrali w USA i tym samym wzmocnienie naszej oferty na starym kontynencie – mówi Laurent Bresson, dyrektor zarządzający Nexteer Automotive w Europie.

Paul Poirel dołączył do zespołu Nexteer Automotive w 1997 roku (w tym czasie jednego z oddziałów Delphi), gdy firma przygotowywała się do wprowadzenia pierwszego w pełni zelektryzowanego układu wspomagania. Paul Poirel, pochodzący z Montpellier, studiował inżynierię na paryskiej uczelni Ecole des Mines. Wcześniej pracował także w firmach Michelin oraz Valeo.

Komentarze

Brak komentarzy