TRW – pionierskie rozwiązania

, 17 września 2010, 0:00

Odpowiedzialność wobec klientów traktujemy w TRW bardzo poważnie.
Jako producent chcemy dostarczać naszym klientom produkty, których sprzedaż  zapewni ich firmom dalszy rozwój. Jako partner biznesowy pragniemy, aby klienci w pełni znali produkt, który sprzedają, i mogli tę wiedzę kompetentnie przekazywać dalej.

TRW – skoncentrowani na klientach

W tym artykule przyjrzymy się ofercie elektrycznych pomp wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego (EPHS). Artykuł przedstawia szczegóły produktu oraz informacje, które pomogą Państwu i Państwa klientom najlepiej wykorzystać zalety układów elektrohydraulicznych.
TRW oferuje obecnie trzy główne typy elektrycznych pomp wspomagania układu kierowniczego na niezależnym rynku części zamiennych w Europie.
•    Elektryczna pompa wspomagania układu kierowniczego bez regulacji kąta skrętu
•    Elektryczna pompa wspomagania układu kierowniczego z regulacją kąta skrętu, W PEŁNI programowana
•    Elektryczna pompa wspomagania układu kierowniczego z regulacją kąta skrętu, CZĘŚCIOWO programowana


TRW — atuty wynikające z doświadczenia

Jako czołowy pomysłodawca, projektant i i producent wszystkich głównych rozwiązań technologicznych układów kierowniczych, TRW Automotive oferuje systemy zwiększające sterowność pojazdu, oszczędność paliwa i precyzję parametrów jazdy. Kilkudziesięcioletnie doświadczenie w projektowaniu i rozwoju, a także miliony wyprodukowanych i sprzedanych artykułów umożliwia TRW zaoferowanie pionierskich rozwiązań technologicznych układów kierowniczych.
Firma oferuje największy na świecie wybór technologii elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (EAS) i jako pierwsza wprowadziła na rynek europejski system elektrycznego wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego (EPHS).
Technologie EPS TRW to główny czynnik umożliwiający stosowanie zaawansowanych systemów komfortu i bezpieczeństwa, takich jak system wspomagania parkowania (Park Assist), system kontroli momentu obrotowego (Steering Torque Control) i systemy utrzymania pojazdu na pasie ruchu (Lane Keeping Systems).

Posiadając wieloletnie doświadczenie w tej dziedzinie TRW oferuje trzy główne typy układów EAS:  elektryczny system wspomagania kolumny kierowniczej (Column Drive EPS), elektryczne wspomaganie zębatki kierowniczej (Rack Drive EPS) i system elektrycznego wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego (EPHS).

Elektryczna pompa wspomagania układu kierowniczego bez regulacji kąta skrętu

Jest to najbardziej efektywny sposób używania elektrycznej pompy wspomagania układu kierowniczego. Ma ona co najmniej trzy złącza — dwa do zasilania i jedno do odbioru informacji o działaniu silnika. Opcjonalne złącze dodatkowe wysyła do pompy informacje o szybkości poruszania się pojazdu, umożliwiając wspomaganie kierowania w zależności od jego prędkości. Pompa ta działa WYŁĄCZNIE przy uruchomionym silniku, a nie mając połączenia z czujnikiem kąta skrętu kierownicy, musi działać bez jego wsparcia.

Wskazówka
Wszelkie problemy z tą pompą można z reguły łatwo rozwiązać. Należy sprawdzić stan akumulatora i alternator oraz zwrócić szczególną uwagę na połączenia elektryczne.

 
Elektryczna pompa wspomagania układu kierowniczego z regulacją kąta skrętu, W PEŁNI programowana

Ten układ został opracowany przy użyciu elektrycznej pompy wspomagania BEZ czujnika kąta skrętu. Różnice są następujące:

•    Jeżeli pojazd ma czujnik kąta skrętu, pompa może działać za jego pośrednictwem, a pojazd korzysta wtedy ze zwiększonego wspomagania układu kierowniczego.

•    Tę pompę można w pełni zintegrować z układem CAN-Bus, dzięki czemu może się ona komunikować z pozostałymi elektronicznymi jednostkami sterującymi (ECU) pojazdu.
Pompę można dodatkowo zaprogramować do działania w trybie ekologicznym, w którym pompa wyłącza się w momencie gdy wspomaganie układu kierowniczego nie jest potrzebne.

Wskazówka
Z uwagi na dużą współzależność pomiędzy czujnikiem kąta skrętu i układem CAN-Bus  diagnostyka awarii może być skomplikowana.
W razie problemów należy sprawdzić alternator i akumulator, czujnik kąta skrętu, jednostki sterujące oraz połączenia elektryczne. Należy także sprawdzić, czy oprogramowanie jednostek sterujących jest jeszcze aktualne.

Elektryczna pompa wspomagania układu kierowniczego z regulacją kąta skrętu, CZĘŚCIOWO programowana

Różnica pomiędzy tym układem a pompą opisaną powyżej polega na sprzęcie i oprogramowaniu jednostki ECU pompy.

W tym systemie elektryczną pompę wspomagania można zalogować w systemie i przystosować do pojazdu jedynie za pośrednictwem określonego systemu diagnostycznego producenta pojazdu. Oznacza to, że układ kierowniczy jest bardziej powiązany z elektroniką pojazdu.

Artykuł przygotowała firma TRW

Komentarze

Brak komentarzy