TRITAN – nowa technologia powlekania sworzni łańcucha rozrządu

, 4 lipca 2018, 14:05

Różne wersje łańcuchów rozrządu – tulejkowe lub rolkowe – zbudowane są z połączonych ze sobą ogniw wewnętrznych i zewnętrznych. Sworznie i tulejki tworzą połączenia przegubowe. Wynikające ze starzenia pogorszenie parametrów smarowania oleju silnikowego oraz agresywne działanie oleju, paliwa i sadzy przyspiesza zużycie przegubów łańcucha.


Zjawisko to jest szczególnie nasilone w turbodoładowanych silnikach z wtryskiem bezpośrednim, a objawem jest wydłużenie łańcucha rozrządu.

Specjaliści z firmy iwis rozwinęli technologię PVD (fizyczne osadzanie powłok z fazy gazowej) pod kątem powlekania sworzni łańcucha. Nosi ona nazwę „TRITAN®“ i pozwala na znaczące zwiększenie trwałości łańcucha.

Zalety na tle łańcuchów niepowlekanych:

  • Zwiększenie trwałości o przynajmniej 50% w porównaniu do powszechnie dostępnych powłok zabezpieczających.
  • Zmniejszona emisja CO2 dzięki tarciu ograniczonemu o prawie 20%.

UWAGA: Technologia oraz nazwa TRITAN® są prawnie chronioną własnością firmy iwis. bilstein group jest wyłącznym dystrybutorem łańcuchów rozrządu TRITAN® na niezależnym rynku części zamiennych.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.febi.com
Cały asortyment części zamiennych febi bilstein dostępny jest na stronie:
www.partsfinder.bilsteingroup.com

Komentarze

Brak komentarzy