Zestawy rozrządu Bosch z pompą cieczy chłodzącej

, 9 maja 2018, 23:23

Wybór zestawów rozrządu Bosch z pompą cieczy chłodzącej pozwala oszczędzić koszty właścicielowi samochodu oraz skraca czas naprawy w warsztacie. Zestawy rozrządu Bosch zawierają wszystkie niezbędne części potrzebne do fachowej wymiany całego układu rozrządu.

Pompa cieczy chłodzącej sama w sobie nie jest główną częścią układu rozrządu, jednak w większości przypadków jest napędzana paskiem rozrządu, dzięki czemu stanowi jeden z najistotniejszych elementów zestawu rozrządu. Najczęściej to właśnie jakość pompy decyduje o jakości całego zestawu rozrządu.

Jeżeli producent pompy cieczy chłodzącej użyje łożyskowania wałka pompy o niewystarczającej nośności, pompa może przedwcześnie zacząć hałasować, a w późniejszym etapie może nawet dojść do jej zablokowania i zerwania paska rozrządu. Dodatkowo złej jakości uszczelnienie pompy może spowodować wyciek płynu chłodzącego, który po pewnym czasie użytkowania może doprowadzić do uszkodzenia łożyskowania i zerwania paska rozrządu.

Każda przedwczesna ingerencja w układ rozrządu jest pracochłonna i kosztowna, dlatego przy wyborze zestawu rozrządu należy kierować się rozwagą.

Zestawy rozrządu Bosch zawierają pompy cieczy chłodzącej najwyższej klasy. Stosowane w nich uszczelnienie ma wydłużoną trwałość, dzięki zastosowaniu – obok pierścienia ceramicznego – pierścienia z bardzo trwałego węglika krzemu (jest on tak twardy, że stosuje się go do produkcji nowoczesnych ściernic szlifierskich). Dzięki połączeniu tych dwóch materiałów trwałość uszczelnienia pomp przewyższa trwałość interwałów wymiany rozrządów we współczesnych samochodach.

Zwiększona została również odporność uszczelnienia na uszkodzenia, takie jak tzw. uszkodzenie początkowe spowodowane przez kręcenie na sucho pompą oraz na zawartość kryształów kamienia kotłowego w cieczy chłodzącej.

Kolejnym ważnym parametrem pompy jest trwałość wałka łożyskowego. Trwałość łożyska pompy jest dobierana do przebiegu, jaki musi zrobić cały układ rozrządu pomiędzy wymianami. Oznacza to, że trwałość łożyska pompy i uszczelnienia jest obliczona na przebieg interwału wymiany układu rozrządu wyznaczony przez producenta samochodu.

Obecnie przebiegi pomiędzy kolejnymi wymianami układu rozrządu sięgają nawet ponad 200.000 km., dlatego nie można rezygnować z wymiany pompy podczas wymiany całego układu rozrządu, nawet gdy w momencie wymiany rozrządu wygląda ona na dobrą. Może się okazać, że taka pompa wytrzyma kolejny rok, może kolejne 20.000-30.000 km., ale po tym czasie – o ile wcześniej nie dojdzie do uszkodzenia silnika – klient będzie musiał ponownie zapłacić za robociznę związaną z rozmontowaniem całego układu rozrządu, wymianą pompy, zmontowaniem i ustawieniem rozrządu oraz będzie musiał oprócz pompy zakupić przynajmniej nowy pasek rozrządu.

Próba przesunięcia w czasie kosztów wymiany pompy powoduje, że właściciel pojazdu ponosi podwójne koszty za wymianę rozrządu w krótkich odcinkach czasu.

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

blacha, 15 maja 2018, 12:14 0 0

Bzdury.

Odpowiedz

Bogdan przeciw Niemcom, 15 maja 2018, 14:42 0 0

pic na wodę zdaje się ta konieczność. To tak jakby kazać komuś wymienić tłoki bo wymienia uszczelkę pod głowicą

Odpowiedz

Bogdan przeciw Niemcom2, 15 maja 2018, 14:44 0 0

prośba do autora o wyjaśnienie o co chodzi:

"trwałość uszczelnienia pomp przewyższa trwałość interwałów wymiany rozrządów we współczesnych samochodach."

Odpowiedz

Bosch, 11 czerwca 2018, 10:52 0 -2

Odpowiadam - we współczesnych samochodach interwał wymiany rozrządu (wielkość przebiegu, na który jest przewidziana trwałość układu rozrządu) wynosi nieżadko ponad 200 tyś. km. Aby cały rozrząd przez taki przebieg pracował bezawaryjnie, równoież pompa cieczy chłodzącej musi pracować bezawaryjnie przez taki okres. Zatem inzynierowie dopierając elemanty pompy takie jak łozyskowanie i uszczelnienie muszą zadbać o to żeby elementy te były nieco trwalsze niż zalecany okres pracy układu rozrządu

Odpowiedz

Jacek, 11 czerwca 2018, 17:20 2 0

...wynosi nierzadko...
reszty szkoda komentować

Poza tym ile silników ma przebieg do wymiany rozrządu ponad 200 tys km?
Łożyskowanie i uszczelnienie "nieco" trwalsze. Czyli ile 210, 212 tys km?
Proszę odpowiedzieć merytorycznie i po polsku. To nie powinno być zbyt trudne. Chyba.

Odpowiedz

komarro, 12 czerwca 2018, 8:55 1 0

serio ktoś z Bosha to napisał ? :)

Odpowiedz

komarro, 12 czerwca 2018, 8:56 0 0

Boscha ;) sorka

Odpowiedz

ATE, 12 czerwca 2018, 15:16 0 0

Ja podpiszę się ATE, a czy to znaczy że pracuje w ATE?

Odpowiedz

Anonim, 15 maja 2018, 22:28 3 -1

Panowie powyżej zajmujecie się na poważnie mechaniką samochodową, czy tylko potraficie wymienić kiszkę w rowerze. Jeżeli mechaniką to współczuję waszym klientom, ponieważ wiedza jest na poziomie wujka google i wszystko wiedzących forum

Odpowiedz