Mechanicy potrafią wymieniać wtryskiwacze

, 2 maja 2018, 0:49

Akcja zorganizowana przez firmę Delphi Technologies wspólnie z Forum Mechaników miała sprawdzić wiedzę warsztatowców w zakresie poprawnej wymiany wtryskiwaczy typu Common Rail.

W specjalnym wątku na Forum, firma Delphi zachęciła mechaników do dzielenia się wskazówkami dotyczącymi procedury poprawnej wymiany wtryskiwaczy Common Rail. Na autorów najlepszych odpowiedzi czekały nagrody.

Tematyka zadania na pozór wydawała się prosta. Doświadczeni mechanicy wiedzą jednak, że procedura wymiany wtryskiwacza nie polega wyłącznie na „wyjęciu starego i włożeniu nowego”. Jest to o wiele bardziej skomplikowany proces, w czasie którego należy pamiętać o wielu niuansach.

Te, zostały celnie wypunktowane przez forumowiczów. Zwracali oni uwagę m.in. na konieczność używania zaślepek, zapewniających czystość podczas naprawy czy obowiązek używania nowych podkładek termicznych i uszczelnień. Przypominali także o montażu nowego filtra paliwa.

– Operację wymiany wtryskiwaczy należy rozpocząć od jak najdokładniejszego oczyszczenia otoczenia wtrysków i przewodów zasilających z wszelkiego rodzaju brudu, nagaru czy oleju. Należy bowiem pamiętać że układy zasilania CR są niezwykle wrażliwe na najmniejsze zanieczyszczenia i ich przedostanie się bezpośrednio do układu CR jest absolutnie niedopuszczalne z uwagi na bezpieczeństwo i dalsze użytkowanie systemu. – napisał użytkownik taran1986.

Forumowicze przypominali również o tym, by po zamontowaniu nowych wtryskiwaczy, ale jeszcze przed uruchomieniem silnika:

– Wykasować z pamięci sterownika obecne błędy i wprowadzić indywidualne kody korekcyjne charakterystyki pracy każdego z wtryskiwaczy (grupę klasyfikacji, kod IMA lub kod C2i/C3i). – napisał użytkownik Josep.

Jednym z podstawowych, napotykanych przez mechaników, problemem jest utrudniony demontaż wtryskiwaczy. Jeżeli wtryskiwacz jest zapieczony na tyle, że nie da się go usunąć ręcznie, należy użyć ściągacza bezwładnościowego, który łączymy z wtryskiwaczem odpowiednim adapterem. Niestety nawet poprawne wykonanie tej procedury, często nie rozwiązuje problemu i demontaż wymaga od mechaników użycia niekonwencjonalnych metod.

Z lektury komentarzy forumowiczów wyłania się interesujący aspekt ich pracy. Wszystko wskazuje na to, że większość mechaników dobrze wie, jak powinna wyglądać wzorowa wymiana wtryskiwaczy. Bywa jednak, że rzeczywistość warsztatowa nie pozwala na idealne trzymanie się procedur. Użytkownik Shrek pisze o tym, że wielu mechaników słyszy od swoich klientów – zazwyczaj właścicieli bardzo wysłużonych samochodów – zdanie w stylu: „Panie zrób pan coś, by dało się jeszcze pojeździć i było tanio”. Taka instrukcja wymusza na mechaniku szukanie rozwiązań jak najtańszych i nie mających wiele wspólnego z idealną naprawą.

Dzielenie się wiedzą i opiniami jest ważne dla Delphi Technologies. Właśnie dlatego firma zdecydowała się nagrodzić autorów najbardziej wartościowych wypowiedzi. Softshelle z logo firmy oraz zestawy podarunkowe z multifunkcyjnym narzędziem trafią do użytkowników forum o nickach: Josep oraz Szumek.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!