Bi-ksenonowe reflektory Helli w teście porównawczym

, 2 czerwca 2004, 0:00

Bi-ksenonowe reflektory montowane w Fordzie Focusie i Oplu Astrze wygrały test oświetlenia, w którym badano 8 samochodów klasy kompaktowej. Oba systemy dostarcza Hella. Test reflektorów był częścią międzynarodowego testu przeprowadzonego przez fachowy niemiecki magazyn „auto motor und sport” wraz z 15 europejskimi magazynami motoryzacyjnymi. Podczas nocnych jazd porównawczych, ocen zasięgu i szerokości strumienia światła w tunelu świetlnym oraz badania diagramów Isolux te dwa bi-ksenonowe systemy okazały się najlepsze.
Technika bi-ksenonowa wykorzystuje zalety światła ksenonowego dla zarówno lamp mijania, jak i drogowych z jednego modułu projektorowego. W porównaniu z żarówką halogenową ksenonowe źródło światła wytwarza ponad dwukrotnie silniejszy strumień światła, zużywając przy tym o jedną trzecią mniej energii. Dzięki niezwykle precyzyjnej technice projektorowej nawierzchnia jest oświetlana bardzo szeroko i jasno.
Samochody z ksenonowymi reflektorami jeżdżą po szosach już od roku 1992. To, co z początku było opcjonalnym i bardzo drogim wyposażeniem aut klasy luksusowej, staje się dziś powoli normalnością w klasie kompaktowej. Udział firmy Hella w rynku europejskim w dziedzinie reflektorów ksenonowych oraz związanej z nimi elektroniki przekracza 60%. W ubiegłym roku finansowym udział reflektorów ksenonowych w ogólnej produkcji reflektorów Helli sięgnął 15,6% i ma tendencję wzrostową.

Komentarze

Brak komentarzy