Uszczelki motocyklowe w Auto Partner S.A.

20 kwietnia 2018, 14:19

Auto Partner SA posiada szeroką ofertę uszczelnień przeznaczonych dla motocykli.

– Sprawdzenie stanu uszczelek i uszczelniaczy w motocyklu, skuterze, quadzie sugerujemy każdemu naszemu klientowi przed rozpoczęciem sezonu. To, że pojazd „zimował” w garażu wcale nie oznacza, że się nie zużywał. Niestety uszczelki są mocno narażone m.in. na wilgoć – dodaje Jacek Sola, manager rynku motocyklowego w Auto Partner S.A. – W ofercie Auto Partner mamy uszczelki Centauro, produkt włoskiej marki.  Jesteśmy ich wyłącznym dystrybutorem w Polsce – mówi Jacek Sola z Auto Partner S.A.

Uszczelki znajdują zastosowanie w celu utrzymania:

  • obiegu cieczy (układ hydrauliczny),
  • obiegu gazu lub gazów (układ pneumatyczny),
  • czystości układu (np. uszczelka pokrywy alternatora).

Uszczelki motocyklowe dzielimy w zależności od miejsca występowania:

  • uszczelki silnikowe (sprzedawane najczęściej w kompletach na cały silnik) – w ich skład wchodzą elementy uszczelniające m.in: pokrywę zaworów, głowicę silnika, cylinder, zawory, kolektor ssący oraz wydechowy. Uszczelki silnikowe można zakupić również w tzw. zestawach TOP-END (zestaw uszczelek na górę silnika, czyli od głowicy cylindra włącznie – w górę). Uszczelki można też nabywać pojedynczo: pokrywa sprzęgła, alternatora, zaworów, podstawy cylindra w zależności od wykonywanej pracy serwisowej. Również dostępne w ofercie Auto Partner.
  • uszczelki układu wydechowego – w ofercie Auto Partner znajdują się uszczelki kolektora wydechowego oraz uszczelki tłumika.
  • simmeringi zawieszenia – uszczelniacze olejowe lag (teleskopów amortyzatora), uszczelniacze przeciwpyłowe.

Uszczelki motocyklowe mogą być wykonane z metali miękkich, tworzyw sztucznych, są także uszczelki naturalne np. ze skóry.

Wymiana uszczelek motocyklowych, dla sprawnego i doświadczonego mechanika, nie jest czynnością trudną. Przy wymianie uszczelek należy zachować czystość i wykazać się dokładnością. Wszystko po to, aby starannie oczyścić powierzchnie łączenia poszczególnych elementów, a także starannie spasować elementy łączone. Dużym wyzwaniem jest wymiana uszczelki pod głowicą. Zanim przystąpi się do tej czynności warto upewnić się, że ww. element faktycznie uległ uszkodzeniu. Na rynku istnieją odpowiednie testery pozwalające stwierdzić czy występuje zjawisko tzw. przedmuchów z komory spalania silnika do układu chłodzenia jednostki napędowej.

– Ciekawą sprawą są uszczelniacze lag motocyklowych. Ich zużycie rozpoznamy po wyciekach oleju (tzw. pocenie goleni amortyzatora). Wtedy należy bezwzględnie wymienić uszkodzony element. Uszkodzone uszczelniacze, wyciekający na goleń amortyzatora i spływający na zacisk i tarczę hamulcową – olej, nie tylko obniżają sprawność układu hamulcowego, ale mogą być przyczyną poważnego wypadku motocyklowego – mówi Jacek Sola z Auto Partner S.A.

Warto pamiętać o tym, że nie tylko uszkodzony uszczelniacz objawia się „poceniem” goleni amortyzatora. Winowajcą może być krzywy lub porysowany teleskop.

– Warto zwracać uwagę na wszelkie ewentualne wycieki pojazdu. Od poziomu szczelności poszczególnych układów zależy nasze bezpieczeństwo, a także dbałość o środowisko naturalne – przekonuje specjalista z Auto Partner S.A.

Uszkodzenia uszczelek w silniku pojazdu najłatwiej rozpoznać po wyciekach („gołym okiem”) – wskazują na nie plamy oleju pod motocyklem lub na jego elementach. Specyficznym zjawiskiem jest objaw uszkodzenia uszczelki pod głowicą, które może objawiać się m.in. nadmiernym dymieniem z układu wydechowego, a także nierówną pracą silnika. Nieprawidłowa praca silnika to też m.in. spadek kompresji na jednym z cylindrów.

Warto dbać, kontrolować stan zużycia i jeżeli zajdzie konieczność wymieniać uszczelki.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!