Innowacyjny filtr Sogefi

19 maja 2010, 0:00

Firma Sogefi Filter Division rozpoczęła produkcję filtrów oleju napędowego do silników Euro 5 przy użyciu hybrydowej technologii łączącej metal i tworzywa sztuczne. Chroni on systemy wtrysku common rail nowych silników diesla Euro 5 o pojemności 1,4l i 1,6l grupy PSA i MINI.

Umiejscowienie filtra oleju napędowego na silniku określone przez PSA wymaga zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w razie kolizji lub wypadku. Plisowany wkład filtracyjny jest mocowany do lekkiej wielofunkcyjnej głowicy z tworzywa (odmiennie do dotychczasowego rozwiązania – ciężkiej głowicy aluminiowej), zapewniając dostęp do wszystkich funkcji filtra od góry.

Koszty wymiany nowego filtra są zredukowane do minimum dzięki prostej aktywacji systemu usuwania wody, łatwemu dostępowi do połączeń pompy paliwa, a także elektrycznej grzałce oraz czujnikowi poziomu wody.

Konstrukcja pompy paliwa owocuje mniejszym o 80 proc. spadkiem ciśnienia w przewodzie paliwowym w porównaniu z konwencjonalnymi filtrami oleju napędowego. Pozwala to na znacznie bardziej kompaktową konstrukcję przy zachowaniu takiego samego okresu eksploatacyjnego powodując, że filtr jest bardziej ekonomiczny i przyjazny środowisku.

Istotną zaletą pierwszego hybrydowego filtra oleju napędowego z metalu i tworzyw sztucznych do silników Euro 5 jest jego kompatybilność ze wszelkimi europejskimi mieszankami paliw, włączając odporność na mieszanki oleju napędowego zawierające do 30% biodiesla. Dzięki integracji elektrycznej grzałki paliwa, hybryda zapewnia idealny „zimny rozruch” silnika. Nowy typ filtra oleju napędowego jest wyposażony w system eliminacji pęcherzyków gazu wykluczając ryzyko opróżnienia filtra oraz przerw w jego dopływie w przewodzie ssawnym.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!