Zaciski hamulcowe w ofercie firmy WRC Polska

13 marca 2018, 10:47

Głównymi elementami wchodzącymi w skład układu hamulcowego tarczowego są tarcza i zacisk hamulcowy. Każdy zacisk hamulcowy utrzymuje w prawidłowym ułożeniu klocki hamulcowe względem tarczy w hamulcach tarczowych.

W zacisku można wyróżnić cztery elementy składowe:

  • tłoczek zacisku hamulcowego,
  • śrubę mocującą tarczę hamulcową,
  • śrubę prowadnicy zacisku hamulcowego,
  • gumową osłonę prowadnicy.

Podstawowe zadanie stawiane przed zaciskiem hamulcowym to utrzymywanie w jednym miejscu klocków hamulcowych, które są biernym elementem hamulca tarczowego. Tarcza hamulcowa jest na sztywno przymocowana do piasty koła, dlatego obraca się podczas poruszania się samochodu po drodze. Natomiast zacisk hamulcowy jest na stałe zamontowany w zwrotnicy koła i po naciśnięciu hamulca pedałowego wywołujemy ciąg zdarzeń: tłoczek hamulcowy wysuwa się i dopycha klocki do tarczy, a w wyniku siły tarcia energia kinetyczna samochodu zamienia się w energię cieplną. Klocki w zacisku hamulcowym dociskają swoją powierzchnię ścierną do obu stron tarczy, przez co samochód może się zatrzymać. Po rozpoczęciu hamowania tłok hamulcowy najpierw dociska jeden klocek do tarczy, a następnie obudowa zacisku porusza się w przeciwną stronę i dociska kolejny klocek.

Zaciski hamulcowe są przystosowane do pracy w ciężkich warunkach, w narażeniu na działanie wysokich temperatur. Podczas hamowania nagrzewają się, podobnie jak i inne elementy całego układu hamulcowego. Osadza się na nich kurz, brud, piasek i inne zanieczyszczenia. Aby sprostać działaniu dużych sił, zaciski muszą też być odpowiednio wytrzymałe.

Z uwagi na trudne warunki pracy, zaciski hamulcowe ulec mogą następującym awariom:

  • uszkodzeniu uszczelniaczy tłoków,
  • zatarciu sworzni,
  • pęknięciu żeliwnych zacisków,
  • poluzowaniu się śrub w prowadnicach.

 

WRC Polska (swiatczesci.pl) posiada w swojej ofercie zaciski hamulcowe cieszące się dużą trwałością i żywotnością. Należy także nadmienić, że są to produkty nowe, nieregenerowane. W związku z tym firma WRC nie wymaga od klientów zdania starego zacisku ani nie pobiera dodatkowej opłaty w postaci kaucji.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Kiniu, 24 marca 2018, 22:15 5 -10

kto by regenerował chinczyka, dobrze ze firma WRC nie informuje już, że produkty produkowane są w niemczech i w hiszpanii. Widać wyciągneli wnioski po tym jak zostali wyśmiani w artykule o pompach wspomagania

Odpowiedz

klinika 2, 3 kwietnia 2018, 14:01 7 -8

Tak naprawdę to klient decyduje co chce, niektórzy w sposób perfidny nazywają się nawet Germany a kod kreskowy z polski a produkt z chin , nawet taki artykuł na czeskiej stronie czytałem jak to czarują klientów. sprawdź sobie napisz w google; pozor skv

Odpowiedz

lechu, 1 kwietnia 2018, 9:19 21 -9

artykul jest plagiatem ze strony hamulcenawarsztat, wystarczy wpisac w google "zacisk hamulcowy w samochodzie-budowa i regeneracja" za grosz wstydu i oglady

Odpowiedz

Arek, 3 kwietnia 2018, 14:06 10 -17

Czytałem ten artykuł i nie widzę co tam można było plagiatować nie wymyśli działania zacisku od nowa i nie nazwie części składowych jeszcze raz więc nie przesadzajmy, Poza tym nie pisali nic o regeneracji

Odpowiedz

tępić_cwaniaków, 3 kwietnia 2018, 16:53 21 -5

No widać jesteś takim samym analfabetą jak oni skoro nie rozumiesz znaczenia słowa "plagiat". Moto-Partner vel WRC kiedyś kopiowało Boscha teraz kopiuje artykuły - oj nie ładnie tak zrywać owoce cudzej pracy.

Odpowiedz

Inwazja ufo, 1 października 2020, 12:46 0 0

Kupilem tylni zacisk z racji ceny ( oferta ze sklepu slynacego na cały kraj to 250 zł za jakiś zamiennik ,200 regenerowane +stary trzeba oddać original .Wydaje mnie się ze taki zacisk musi spełniać jakieś normy aby mógł być wprowadzony do obrotu ,przecież tu chodzi o hamulce. Ponad rok i nic się z nim nie stało testy diagnostyczne wykazały równa siłę hamowania na obydwa koła .Ciekawi mnie skoro to niby taka tandeta to komu się chce robić grawery z logiem WRC na zacisku. Regeneracja zacisku kosztowała by mnie około 100 zł nie licząc czyjejś pracy .

Odpowiedz