Nowość: asymetryczna opona Barum Brillantis 2

6 kwietnia 2010, 0:00

Opona Brillantis 2 to nowy produkt marki Barum, przeznaczony dla samochodów małych i klasy kompakt. Po raz pierwszy konstruktorzy zdecydowali się zaoferować posiadaczom tego typu aut asymetryczny wzór bieżnika.

Nowa konstrukcja pozwoliła na skrócenie drogi hamowania nawet o 3 proc. i poprawiła własności opony na mokrej nawierzchni. Zwiększył się również komfort jazdy. Dzięki harmonijnemu rozłożeniu powierzchni kontaktu opony z drogą udało się wydłużyć jej trwałość, w porównaniu z poprzednim modelem, o ponad 10 procent. Nowe opony Barum Brillantis 2, dostępne w rozmiarach od 13 do 15 cali z indeksem prędkości do 210 km/h (maksymalnie) trafiły już do sprzedaży.

Tradycyjnie w ofercie marki Barum dominują tańsze modele opon, spełniające jednak wysokie standardy bezpieczeństwa. Z tego względu w oponie Brillantis 2, zastępującej poprzedni model, zastosowano po raz pierwszy asymetryczny bieżnik dla potrzeb pojazdów klasy niższej. Płaski kontur powierzchni kontaktu opony z drogą zapewnia zarazem wysoką trwałość i korzystną ekonomicznie eksploatację.

Asymetryczny wzór bieżnika ma uzasadnienie dla odmiennej roli, jaką pełnią różne części opony. Strona zewnętrzna jest zaprojektowana w taki sposób, aby siły występujące podczas skrętu szybko i skutecznie przenosić na asfalt, podczas gdy środkowa i wewnętrzna część opony mają zapewniać dobrą przyczepność podczas ruszania i hamowania. Powoduje to zwiększenie bezpieczeństwa prowadzenia, skrócenie drogi hamowania i szybsze odprowadzanie wody spod opony na mokrej nawierzchni, niż ma to miejsce w przypadku opon o konwencjonalnej rzeźbie. Masywny bark zewnętrzny nowej opony Brillantis 2 w połączeniu ze zwiększoną sztywnością bloków bieżnika zapewnia szybką i precyzyjną reakcję na ruchy kierownicą, a tym samym większe bezpieczeństwo w sytuacjach krytycznych, na przykład przy omijaniu nagle pojawiających się przeszkód. W części środkowej i po wewnętrznej stronie opony zaprojektowano kombinację głębokich rowków poprzecznych i wąskich rowków na blokach bieżnika, aby umożliwić szybkie odprowadzanie wody spod opony. Dzięki temu można skrócić drogę hamowania na mokrej jezdni. Kolejny pozytywny efekt rzeźby asymetrycznej to mniejsza szerokość rowków bieżnika w okolicach barku opony. Zmniejsza to hałas towarzyszący jeździe i zwiększa komfort podróżowania.

W oponie Barum Brillantis 2 umieszczono wskaźniki informujące użytkowników o zalecanej ze względów bezpieczeństwa wymianie opon. Są one widoczne przy głębokości bieżnika poniżej trzech milimetrów. Aby dobrze rozpoznać tę granicę, opona została zaopatrzona w tzw. oznaczenia „summer TWI” (letnie wskaźniki zużycia bieżnika). Mają one formę niewielkich progów znajdujących się na dnie bieżnika, wysokich na trzy milimetry. Jeśli otaczający je bieżnik tworzy jedną powierzchnię z tymi progami, oponę należy koniecznie wymienić, aby utrzymać odprowadzanie wody na bezpiecznym poziomie i zachować gwarancję krótkiej drogi hamowania na mokrej nawierzchni.

Producent opon Barum, marki należącej do grupy Continental, oferuje nowy model Brillantis 2 w 28 rozmiarach, zachowując – to ważne – cenę poprzedniego modelu.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 17 października 2011, 15:35 0 0

strasznie głośne te oponki

Odpowiedz

Anonim, 17 października 2011, 15:38 0 0

tak to jest z Czeszkami ;)

Odpowiedz