Yokohama przedstawia nową oponę BluEarth-Es ES32

, 27 lutego 2018, 14:06

W nadchodzącym sezonie letnim Yokohama wprowadza na rynek nową oponę. Model, przeznaczony do aut kompaktowych, wyróżnia niski poziom hałasu i zrównoważone osiągi.

Opona BluEarth-Es ES32 to propozycja japońskiej marki Yokohama spełniająca wymogi eco-standardów. Nowa opona jest udoskonaloną wersją osobowej BluEarth AE-01, przewyższającą ją pod kątem przyczepności na mokrej nawierzchni. Zastosowane rozwiązania technologiczne – w tym ulepszona mieszanka gumy, z dodatkiem olejku pomarańczowego i krzemionki – umożliwiają komfortowe, precyzyjne prowadzenie i bezpieczne hamowanie na mokrej nawierzchni. Bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów podczas jazdy w czasie letnich opadów, zapewnia specjalnie zaprojektowana rzeźba bieżnika. Kombinacja głębokich nacięć i lameli oraz środkowy rowek w kształcie błyskawicy chronią przed aquaplaningiem – zjawiskiem polegającym na utracie przyczepności podczas jazdy po drodze pokrytej wodą. Konstrukcja bieżnika o zróżnicowanym wzorze z szerokimi, prostymi rowkami oraz mocnymi blokami na barku, zwiększa sterowność w warunkach szybkiej jazdy i na zakrętach.

Dzięki zastosowaniu środków antyutleniających guma zachowuje elastyczność. Rozwiązanie opóźnia proces starzenia opony i chroni przed jej wykruszaniem i rozwarstwianiem. Na uwagę zasługuje zoptymalizowanie bieżnika i dostosowanie do szerokości koła. Dla opon o przekroju 225 mm i większych wzór został poszerzony o dodatkowy rowek środkowy, dostosowując oponę do wymagań większych pojazdów. Na wydajność i długi przebieg opony wpływa też równomierny rozkład ciśnienia przy kontakcie z nawierzchnią, lepszy niż w modelu AE-01, a także bardzo mocny, sztywny i wytrzymały profil opony.

Opona dostępna w dystrybucji ITR CEE w rozmiarach od 13 do 18 cali.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Tomek, 14 marca 2018, 23:04 2 0

Model AE50 zaliczał się do naprawdę udanych i nadal tak uważam ale ciekaw jestem ES32 i chętnie bym je wypróbował. Myślę, że jak wykończę swoje AE50 to sobie zamówię nowy komplet ES32 a do tego czasu jestem ciekaw jakichś testów.

Odpowiedz

Jarecki, 23 marca 2018, 19:46 1 0

Aż z chęcią wypróbuje. AE01 już mają swoje lata i w tym roku zamierzałem je już wymienić. A jeździło mi się na nich naprawdę dobrze. No i dość długo. 5 lat to naprawdę sporo, no i przebieg ponad 70 tys. A jeśli ulepszyli jeszcze mieszankę to powinno być naprawdę nieźle.

Odpowiedz

Kazan, 27 marca 2018, 23:07 2 0

Jeśli będą tak dobrze się spisywały jak BluEarth AE 50 to spokojnie będą cieszyły się powodzeniem....

Odpowiedz

Krzys, 13 lutego 2020, 13:39 1 0

Kupie je do auta bez absu i kontroli trakcji o mocy 115 koni i zobaczymy czy sie sprawdza bo debice passio 2 po 3 latach od daty produkcji ledwo popada i nozna znalezc sie w rowie.

Odpowiedz

Arek, 19 marca 2020, 16:57 1 0

Tylko nie ma co porównywać Dębicy do Yokohamy bo to zupełnie inna liga jeśli chodzi o opony. Ja akurat jeżdżę na Yokohamach, tylko na całorocznych 4S AW21. Opony wykonane w tej samej technologii, przyczepność nawet w trudnych warunkach uznaję za bardzo dobrą. Nigdy nie miałem niepewnej sytuacji na mokrej jezdni. Oczywiście prędkość dostosowane do warunków.

Odpowiedz