Inteligentny ruch miejski według Continentala

6 lutego 2018, 15:21

Continental, producent opon i dostawca rozwiązań dla motoryzacji, podczas Targów Elektroniki Użytkowej (CES) w Las Vegas, przedstawił najnowsze, inteligentne rozwiązania w zakresie łączności, mobilności oraz pojazdów autonomicznych.

Stanowią one kolejny krok w kierunku tworzenia inteligentnych miast, poprzez zredukowanie emisji zanieczyszczeń, poprawę płynności ruchu drogowego oraz zminimalizowanie liczby wypadków drogowych.

– Bezpieczny i inteligentny ruch miejski jest prawdopodobnie największym wyzwaniem dla współczesnej mobilności. Naszą misją jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa na drogach, zmniejszenie natężenia oraz poprawa płynności ruchu miejskiego, a także zredukowanie ilości zanieczyszczeń. Aby osiągnąć te cele, miasta muszą ponownie przeorganizować swoje systemy transportowe, a my jako producent innowacyjnych technologii dla motoryzacji musimy je w tym wesprzeć oferując mobilne rozwiązania – powiedział dr Elmar Degenhart, prezes firmy Continental.

Zrównoważony transport
Do najważniejszych rozwiązań Continental prezentowanych podczas Targów CES 2018 należy najnowsza wersja koncepcji pojazdu autonomicznego zapewniającego równowagę pomiędzy ekonomią a ekologią. Samochód o nazwie BEE („Balanced Economy and Ecology mobility concept” ), ma umożliwić całkowicie nowe podejście do indywidualnej mobilności w miastach. Dodatkowo, koncepcja ta jest kompatybilna z Technologią Inteligentnego Skrzyżowania opracowaną przez Continental.

– Nasz inteligentny, połączony z internetem pojazd koncepcyjny BEE oferuje nowy poziom mobilności dla indywidualnego kierowcy. BEE to koncepcja pojazdu autonomicznego, który można zamówić z poziomu aplikacji. Pojazd ten został oparty na najnowocześniejszych technologiach oferowanych przez wszystkie pięć działów Continental – od opon, przez układ napędowy oraz automatykę, po koncepcję interakcji. Elektryczny i autonomiczny pojazd BEE może być na przykład wykorzystywany jako element centralnie zarządzanej
floty miejskiej umożliwiając elastyczną mobilność dla każdego (w tzw. systemie „od drzwi do drzwi“) – zarówno dla młodzieży wychodzącej z imprezy, jak i dla osób starszych czy niepełnosprawnych – powiedział wiceprezes Continental ds. technologii, Kurt Lehmann.

„Komunikujące się“ skrzyżowania dla poprawy bezpieczeństwa
Technologia Inteligentnego Skrzyżowania Continental, dzięki wykorzystaniu systemu bazującego na czujnikach umożliwiających m.in. wykrywanie nadjeżdżających obiektów oraz łączenie sygnałów z czujników w celu przesyłania w czasie rzeczywistym informacji na temat warunków panujących na drodze, ma poprawić bezpieczeństwo na miejskich skrzyżowaniach. Celem Continental jest, aby każdy samochód, kierowany przez kierowcę lub komputer, a także pojazd autonomiczny, w momencie dojechania do skrzyżowania
mógł skorzystać z innowacyjnego systemu Continental.

Rozwiązanie to składa się z trzech bazowych elementów umożliwiających bieżącą komunikację, tzn. z zestawu czujników do zastosowania na skrzyżowaniu, algorytmów łączenia sygnałów z czujników generujących model środowiska oraz z urządzeń dedykowanych komunikacji na małych odległościach (Dedicated Short-Range Communications, DSRC), które można zastosować zarówno na skrzyżowaniach,
jak i w samochodach. System ten wykrywa wszystkich uczestników ruchu drogowego wokół skrzyżowania oraz przekazuje dane dotyczące lokalizacji i ruchu tych obiektów do zbliżających się do skrzyżowania pojazdów, które są wyposażone w technologię V2X,. Technologia ta pozwala na komunikowanie się pojazdu z dowolnym urządzeniem poprzez specjalne moduły transmisyjne, sensory ruchu drogowego i maszty radiowe.

Już w tym roku, Continental jako pierwsza firma na świecie, planuje rozpoczęcie wdrożenia Technologii Inteligentnego Skrzyżowania w mieście Columbus (Ohio, USA), które w 2016 r. wygrało amerykański konkurs DOT Smart City Challenge.

 

Elektroniczne rozwiązania dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu jazdy
Podczas targów CES Continental zaprezentował również innowacyjne rozwiązania, które mają przyczynić się do poprawy transportu prywatnego – m.in. automatyczne rozwiązanie do przyczep ułatwiające kierowcom ich obsługę oraz nagradzany wyświetlacz dotykowy 3D Surface Touch Display pomagający kierowcy w utrzymaniu koncentracji podczas obsługi panelu sterowania. Wśród prezentowanych nowości znalazły się również takie rozwiązania, jak czujniki HFL 3D Flash LiDAR oraz kamera 5. generacji, które podniosą sprawność zestawów czujników pojazdów automatycznych. Na targach CES 2018 Continental zaprezentował także system AllCharge oraz system ładowania akumulatorów pojazdu na stacjach ładowania przewodowego dowolnego typu, który może być także źródłem zasilania elektronarzędzi, a nawet całego domu podczas przerw w dostawach prądu.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Mortimer, 7 lutego 2018, 6:27 1 0

Nowoczesne pojazdy i koncepcje ruchu drogowego są tak brzydkie i beznadziejnie nieciekawe, że cieszę się, że jestem już stary i kiedy się upowszechnią już nie będę musiał ich używać.

Odpowiedz