3 rzeczy, które warto wiedzieć o akumulatorach

8 lutego 2018, 7:58

Jak dbać o akumulatory? Co wyróżnia te z najwyższej półki?
Dowiesz się tego, czytając poniższy tekst.

1. Profilaktyczna kontrola akumulatora

Aby przygotować się na zimowe mrozy, warto sprawdzić stan akumulatora testerem. Profilaktyka może ochronić kierowcę przed problemem z samochodem w mroźny poranek, gdy akumulator okaże się zbyt słaby, by uruchomić pojazd. W niskiej temperaturze procesy chemiczne zachodzące w akumulatorze są spowolnione. Jeśli jest on już częściowo zużyty, może zabraknąć w nim energii do rozruchu. Stąd test akumulatora warto uwzględnić podczas wizyty samochodu w warsztacie.

Przed wykonaniem testu akumulatora należy poczekać na ustabilizowanie się jego stanu, tj. pozostawić na ok. 2 godziny po naładowaniu. Dodatkowo warto również sprawdzić szczelność jego obudowy oraz stan biegunów i zamocowanie klem.

2. Co wyróżnia akumulator z wyższej półki?

Wiele osób staje przed dylematem, czym kierować się przy wyborze akumulatora i czy warto wybrać produkt z wyższej półki. Taki produkt oznacza większą moc przy zimowym rozruchu i dłuższą żywotność.

Produktami, które wyróżniają się wysoką sprawnością i wytrzymałością są akumulatory Bosch. Zastosowana w nich kratka PowerFrame® wykonana jest w technologii wytłaczania, dzięki której – w porównaniu do konwencjonalnego akumulatora – możliwe jest uzyskanie większej liczby cykli ładowania i rozładowania, co przekłada się na łatwiejszy rozruch zimą.

3. Akumulator do samochodu z systemem Start/Stop

Już 2 na 3 nowe samochody sprzedawane w Polsce posiadają system Start/Stop. Obecność tego systemu wymaga większej liczby rozruchów, co powoduje, że rozładowania akumulatora są głębsze i częstsze.

Warto pamiętać, że obecność takiego systemu wiąże się z koniecznością stosowania specjalnego akumulatora. W zależności od typu pojazdu należy wybrać akumulator Bosch S5 AGM lub Bosch S4 EFB. Akumulator AGM z elektrolitem zaabsorbowanym w macie z włókna szklanego jest dedykowany do samochodów z odzyskiem energii hamowania, a EFB do pojazdów bez takiej funkcji.

Więcej informacji można znaleźć na stronie Bosch

Artykuł sponsorowany Bosch

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

@28cali, 8 lutego 2018, 9:08 5 -1

Jak chcemy wydłużyć długość działania akumulatora powinniśmy go doładowywać regularnie jeżeli jeździmy na krótkich trasach, szczególnie zimą. Dodatkowo klemy - czyste i pasta miedziowa.

Odpowiedz

l`equipe, 8 lutego 2018, 19:00 9 0

W przypadku samochodów bez systemu Stop-Start, czyli z konwencjonalnym alternatorem, dla pełnego odbudowania pojemności akumulatora po 1 rozruchu potrzeba ok 20 minut jazdy. Oczywiście wykres prądu ładowania podczas tego procesu jest logarytmiczny, czyli odbudowanie ok 60-70% ładunku odbywa się w czasie znacznie krótszym niż 20minut, ale przy permanentnym używaniu auta na bardzo krótkich trasach, bez możliwości pełnego doładowania akumulatora na długiej trasie - doładowanie do 100% prostownikiem bardzo pozytywnie wpłynie na żywotność i przede wszystkim na trzymanie parametrów przez akumulator. Do smarowania klem i biegunów akumulatora stosujemy wazelinę techniczną. Smar miedziowy nie ma zastosowania w układzie elektrycznym samochodu.

Odpowiedz

Ciekawy, 8 lutego 2018, 17:33 0 0

A czy akumualtory Bosch do nadal Varta ??

Odpowiedz

l`equipe, 8 lutego 2018, 18:49 13 -1

Bosch i Varta to ten sam akumulator. Oba są produkowane przez koncern Johnsson Controls. Pochodzą z tych samych linii produkcyjnych, w środku jest to samo - różnią się tylko nalepką.
Po czym poznać lepszy akumulator? Po wadze. Im cięższy, tym lepszy. Szczególnie dobrze jest to zauważalne przy porównaniu akumulatorów OEM z aftermarketowymi.

Odpowiedz

sf_motoserv, 13 lutego 2018, 13:07 0 -2

Gdzie to mogę wiarygodnie sprawdzić? bo interesuje mnie MaXgear? kiedyś widziałem na starszych akumulatorach napis "coś tam Bosch"? jako marka półka niska nie są za tanie a nie mam problemu z nimi więc pakuję je dalej.

Odpowiedz

Bishkopt, 13 lutego 2018, 13:38 1 -1

Ja ze swojej strony mogę polecić akumulatory SAKURA. Dostarcza je Johnson Controls czyli tak jak ktoś wcześniej wspomniał producent akumulatorów dla BOSCHa i VARTY. Są solidnie wykonane i nie ma z nimi problemów. Do smarowania biegunów polecam psiknięcie wazeliną techniczną w sprayu.

Odpowiedz