3 rzeczy, które warto wiedzieć o akumulatorach

MotoFocus.pl, 8 lutego 2018, 7:58

Jak dbać o akumulatory? Co wyróżnia te z najwyższej półki?
Dowiesz się tego, czytając poniższy tekst.

1. Profilaktyczna kontrola akumulatora

Aby przygotować się na zimowe mrozy, warto sprawdzić stan akumulatora testerem. Profilaktyka może ochronić kierowcę przed problemem z samochodem w mroźny poranek, gdy akumulator okaże się zbyt słaby, by uruchomić pojazd. W niskiej temperaturze procesy chemiczne zachodzące w akumulatorze są spowolnione. Jeśli jest on już częściowo zużyty, może zabraknąć w nim energii do rozruchu. Stąd test akumulatora warto uwzględnić podczas wizyty samochodu w warsztacie.

Przed wykonaniem testu akumulatora należy poczekać na ustabilizowanie się jego stanu, tj. pozostawić na ok. 2 godziny po naładowaniu. Dodatkowo warto również sprawdzić szczelność jego obudowy oraz stan biegunów i zamocowanie klem.

2. Co wyróżnia akumulator z wyższej półki?

Wiele osób staje przed dylematem, czym kierować się przy wyborze akumulatora i czy warto wybrać produkt z wyższej półki. Taki produkt oznacza większą moc przy zimowym rozruchu i dłuższą żywotność.

Produktami, które wyróżniają się wysoką sprawnością i wytrzymałością są akumulatory Bosch. Zastosowana w nich kratka PowerFrame® wykonana jest w technologii wytłaczania, dzięki której – w porównaniu do konwencjonalnego akumulatora – możliwe jest uzyskanie większej liczby cykli ładowania i rozładowania, co przekłada się na łatwiejszy rozruch zimą.

3. Akumulator do samochodu z systemem Start/Stop

Już 2 na 3 nowe samochody sprzedawane w Polsce posiadają system Start/Stop. Obecność tego systemu wymaga większej liczby rozruchów, co powoduje, że rozładowania akumulatora są głębsze i częstsze.

Warto pamiętać, że obecność takiego systemu wiąże się z koniecznością stosowania specjalnego akumulatora. W zależności od typu pojazdu należy wybrać akumulator Bosch S5 AGM lub Bosch S4 EFB. Akumulator AGM z elektrolitem zaabsorbowanym w macie z włókna szklanego jest dedykowany do samochodów z odzyskiem energii hamowania, a EFB do pojazdów bez takiej funkcji.

Więcej informacji można znaleźć na stronie Bosch

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

@28cali, 8 lutego 2018, 9:08 5 -1

Jak chcemy wydłużyć długość działania akumulatora powinniśmy go doładowywać regularnie jeżeli jeździmy na krótkich trasach, szczególnie zimą. Dodatkowo klemy - czyste i pasta miedziowa.

Odpowiedz

l`equipe, 8 lutego 2018, 19:00 9 0

W przypadku samochodów bez systemu Stop-Start, czyli z konwencjonalnym alternatorem, dla pełnego odbudowania pojemności akumulatora po 1 rozruchu potrzeba ok 20 minut jazdy. Oczywiście wykres prądu ładowania podczas tego procesu jest logarytmiczny, czyli odbudowanie ok 60-70% ładunku odbywa się w czasie znacznie krótszym niż 20minut, ale przy permanentnym używaniu auta na bardzo krótkich trasach, bez możliwości pełnego doładowania akumulatora na długiej trasie - doładowanie do 100% prostownikiem bardzo pozytywnie wpłynie na żywotność i przede wszystkim na trzymanie parametrów przez akumulator. Do smarowania klem i biegunów akumulatora stosujemy wazelinę techniczną. Smar miedziowy nie ma zastosowania w układzie elektrycznym samochodu.

Odpowiedz

Ciekawy, 8 lutego 2018, 17:33 0 0

A czy akumualtory Bosch do nadal Varta ??

Odpowiedz

l`equipe, 8 lutego 2018, 18:49 13 -1

Bosch i Varta to ten sam akumulator. Oba są produkowane przez koncern Johnsson Controls. Pochodzą z tych samych linii produkcyjnych, w środku jest to samo - różnią się tylko nalepką.
Po czym poznać lepszy akumulator? Po wadze. Im cięższy, tym lepszy. Szczególnie dobrze jest to zauważalne przy porównaniu akumulatorów OEM z aftermarketowymi.

Odpowiedz

sf_motoserv, 13 lutego 2018, 13:07 0 -2

Gdzie to mogę wiarygodnie sprawdzić? bo interesuje mnie MaXgear? kiedyś widziałem na starszych akumulatorach napis "coś tam Bosch"? jako marka półka niska nie są za tanie a nie mam problemu z nimi więc pakuję je dalej.

Odpowiedz

Bishkopt, 13 lutego 2018, 13:38 1 -1

Ja ze swojej strony mogę polecić akumulatory SAKURA. Dostarcza je Johnson Controls czyli tak jak ktoś wcześniej wspomniał producent akumulatorów dla BOSCHa i VARTY. Są solidnie wykonane i nie ma z nimi problemów. Do smarowania biegunów polecam psiknięcie wazeliną techniczną w sprayu.

Odpowiedz