Koncepcyjne oświetlenie HELLA w nowym Audi A8

31 stycznia 2018, 14:56

Hella wprowadziła kompleksowe rozwiązanie oświetleniowe dla nowego Audi A8. Jest to połączenie inteligentnego bezpieczeństwa wraz z komfortem i efektowną iluminacją.

Światło pełni tutaj nie tylko rolę bezpieczeństwa, ale również spełnia funkcję wyrafinowanej stylistyki. Dzięki przygotowanym przez Hellę wariantom iluminacji powitalnej (tzw. Coming Home) i pożegnalnej (tzw. Leaving Home) przednie i tylne oświetlenie ma szczególne znaczenie dla indywidualizacji tego pojazdu.

– We współpracy z Audi udało się opracować kompleksowy pakiet oświetlenia dla Audi A8. Pakiet ten zawiera przednie i tylne oświetlenie pojazdu jak i oświetlenie wnętrza. To jeszcze raz podkreśla naszą pozycję lidera w stosowaniu innowacyjnych technologii w zakresie oświetlenia pojazdów i jednocześnie wpisuje się w obecny trend dla rynku automotive – mówi Markus Bannert, członek zarządu HELLA odpowiedzialny za dział oświetlenia. – Przez cały czas opracowywaliśmy rozwiązania produktowe o najwyższych standardach technologicznych i wzorniczych. Stopień indywidualizacji i nowych funkcjonalności jest szczególnie widoczny. Nasze koncepcyjne oświetlenie dla A8 wirtualnie komunikuje się z kierowcą przez co zwiększa bezpieczeństwo i komfort. – dodaje.

W momencie otwierania pojazdu kierowca zostanie powitany świetlnymi spektaklem zaprezentowanym za pomocą świateł dziennych. Z kolei podczas jazdy reflektory wykonane z zastosowaniem technologii Matrix LED zapewnią optymalną widoczność na drodze. Każdy z reflektorów zawiera 32 indywidualnie sterowane diody LED, umieszczone w dwóch liniach.

Dzięki takiemu rozmieszczeniu diod i możliwości włączania/wyłączania każdej z nich oddzielnie światła mijania w A8 doświetlają drogę bardziej precyzyjnie i dynamicznie, a inni uczestnicy ruchu nie zostają oślepieni przez strumień światła.

Światła drogowe w technologii laserowej załączą się automatycznie przy prędkości 70 km/h, gdy pojazd porusza się poza terenem zabudowanym. Za każdym razem laserowa wiązka dostosowuje się do toru drogi i zapewnia jeszcze lepsze oświetlenie na zakrętach. Mały moduł laserowy emitujący wiązkę światła na kilkaset metrów jest zintegrowany z każdym reflektorem. Reflektor z modułem laserowym emituje światło zbliżone do niebieskiego przez elementy optyczne ułożone w charakterystyczną literę „X”.

Indywidualność oświetlenia jest kontynuowana wewnątrz pojazdu. Boczne paski świetlne między uchwytami witają kierowców za pomocą dynamicznego efektu przemieszczającej się linii. Podczas jazdy tworzą przyjemną atmosferę. Nowo opracowane, w technologii Matrix LED, lampki do czytania zapewniają ukierunkowane oświetlenie.

Po raz pierwszy HELLA w A8 zastosowała tylne oświetlenie w technologii OLED (organiczna dioda elektroluminescencyjna) do produkcji masowej. Są to cztery małe płytki emitujące wyjątkowo jednorodne światło ze wszystkich stron. Po opuszczeniu pojazdu i jego zamknięciu wybrana animacja pożegna kierowcę.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Piotrek.pl, 31 stycznia 2018, 20:41 0 0

Jestem bardzo ciekaw jak to będzie wyglądało w praktyce. W zeszłym tygodniu w Panek wypożyczałem jeden z modeli Audi i całkiem fajnie się nim jeździło. Nie miałem co do niego żadnych zastrzeżeń.

Odpowiedz