Pierwsze diodowe światła dzienne LED do elastycznego montażu

6 stycznia 2010, 0:00

Hella na listopadowych targach Essen Motor Show 2009 zaprezentowała nowe światła dzienne diodowe: LEDayFlex. To pierwsze na świecie światła dzienne, które można instalować w elastyczny sposób. Swoiste „łańcuchy świateł dziennych” wykonane są z indywidualnych modułów LED i mogą być instalowane w postaci indywidualnie formowanych kształtów.

Począwszy od stycznia 2010r, światła LEDayFlex znajdą się w sprzedaży w postaci łańcuchów po 5, 6, 7 lub 8 modułów, w różnych wersjach instalacyjnych, każda z homologacją ECE – i każdy z wariantów będzie dostępny ze światłami pozycyjnymi lub bez nich.

Warto przypomnieć, że światła dzienne od 2011 roku będą obowiązkowym wyposażeniem nowych samochodów. Dzięki Helli kierowcy będą mogli posiadać w swoich samochodach wymagane światła, które zamiast szpecić dodatkowo uatrakcyjnią wygląd samochodu.

Oczywiście nie wolno zapominać, że oprócz atrakcyjnego design, światła dzienne LEDayFlex wykazują się wszystkimi zaletami diodowych lamp dziennych, jak poprawa widoczności i poziomu bezpieczeństwa w połączeniu z długowiecznością i oszczędnością energii elektrycznej.

LEDayFlex wymagają bardzo mało miejsca na instalację, ponieważ są pozbawione odbłyśników i składają się wyłącznie z diod LED – a odległości ich montowania jedna od drugiej to 1-15 mm. Światła te zapalają się automatycznie po włączeniu silnika, a gasną po jego zgaszeniu lub po włączeniu świateł głównych auta – nie można więc zapomnieć o ich włączeniu. Samochody wyposażone w światła dzienne Helli nie wymagają oddzielnej homologacji ani dopuszczania do ruchu.

Światła LEDayFlex pozwalają także na oszczędności w porównaniu z klasycznymi halogenowymi lampami dziennymi, ponieważ użyte w nich wysokowydajne diody "Golden Dragon" zapewniają maksimum oświetlenia przy minimalnym poborze prądu: zużywają jako lampy dzienne zaledwie 5,8 W, a jako lampy pozycyjne tylko 0,6 W! W dodatku są o wiele bardziej długowieczne niż typowe żarówki H7 stosowane w światłach dziennych – do 30 razy, a więc ich życie techniczne trwa ponad 10 000 godzin, tyle co życie techniczne samochodu.

LEDayFlex dostarczane są w kompletnym zestawie: dwa okablowane „łańcuchy” diodowe (po 5 do 8 modułów każdy), dwa sterowniki, instrukcja montażu i – jeśli tak postanowiono, światło pozycyjne. Okablowanie pomiędzy poszczególnymi modułami ma 85 mm długości, co pozwala na prawdziwie elastyczny montaż, na przykład w okrąg, poziomo, pionowo lub ukośnie. Kabel od pierwszego modułu do złącza ma 120 mm, a zapłonniki wyposażono we w pełni hermetyczne wtyki. Instalacja samochodu musi być wyposażona w odpowiednie dwustronne złącze. Na życzenie dostępna jest już przygotowana, profesjonalna instalacja z trzystykowym złączem AMP. Klienci, którzy chcą wykonać swoją instalację samodzielnie, mogą nabyć tylko styki dwustronne.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!