Szkolenia techniczne on-line – tani, wygodny i skuteczny sposób zdobywania wiedzy

9 września 2009, 0:00

Akademia MotoFocus to najnowocześniejszy projekt szkoleń technicznych w systemie on-line, który po raz pierwszy został zaprezentowany publicznie podczas wrześniowych targów branży motoryzacyjnej. Ta metoda zdobywania wiedzy pozwala na oszczędność czasu, a także redukcję kosztów przekraczającą 60%, z zachowaniem wysokiego poziomu merytorycznego tradycyjnej formy szkolenia.

Nowa metoda szkoleń maksymalnie redukuje koszty i rozwiązuje problem utraty pracownika na czas szkolenia. Żeby wziąć udział w takim internetowym szkoleniu wystarczy posiadać komputer, standardowe połączenie internetowe oraz typową przeglądarkę internetową – czyli nie potrzebne są żadne dodatkowe wymagania.

Akademia MotoFocus powstała z myślą o warsztatach, które dostrzegają potrzebę ciągłego zwiększania kompetencji swoich pracowników, oraz chcą sprawnie konkurować na rynku napraw samochodów.

Jak to działa?

Akademia zapewnia dostępność szkolenia na żywo, praktycznie w każdym warsztacie. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest możliwość odbywania szkolenia w miejscu wybranym przez uczestnika – w warsztacie, w domu, a nawet w magazynie. W porze dogodnej dla wszystkich uczestników, np. o 18.00.

Po zalogowaniu się na stronie Akademii, trener prowadzący zajęcia widoczny jest w górnym-lewym rogu ekranu, natomiast w prawej, największej części ekranu, prezentowane są materiały szkoleniowe. Uczestnicy mogą brać aktywny udział w szkoleniu kontaktując się z prowadzącym przy pomocy czatu, również widzianego na ekranie, lub używając mikrofonu komputerowego.

Warto podkreślić, że wiedza i materiały do szkoleń Akademii MotoFocus pochodzą od największych światowych producentów części i podzespołów samochodowych, co gwarantuje tym samym dostarczenie mechanikom najważniejszych i najbardziej aktualnych informacji technicznych.

Zobacz film reklamujący Akademię MotoFocus!

Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniach?

Wiedza techniczna, którą można zdobyć uczestnicząc w Akademii MotoFocus jest użyteczna w trakcie napraw samochodów, przyczynia się do zmniejszenia ilości reklamacji ze strony użytkowników, ale jest również przydatna w drugim, niemniej istotnym celu. Odgrywa ona ogromną rolę w codziennych kontaktach z użytkownikami pojazdów.

Mechanik jako fachowiec ma być źródłem sprawdzonej i wiarygodnej wiedzy. Powinien umieć wytłumaczyć swojemu klientowi powstanie problemu technicznego, a jednocześnie doradzić mu taki sposób eksploatacji pojazdu, który zwiększy bezpieczeństwo osób korzystających z samochodu oraz zmniejszy ryzyko jego niewłaściwej eksploatacji, która może spowodować dodatkowe usterki.

Stosując takie podejście do klienta warsztat zyskuje niezbędne zaufanie i buduje sobie dobrą opinię, co jest najważniejszym i niezbędnym działaniem marketingowym w warsztacie.
Pamiętajmy, że utrzymanie klienta jest ponad dziesięciokrotnie tańsze od zdobywania nowego!!! Wiedza dostarczona w trakcie szkoleń Akademii zdecydowanie to ułatwia.

Dwa programy szkoleń on-line do wyboru

Obecnie realizowane są dwa programy szkoleniowe: Victor 1 i Victor 2, każdy zawierający serię 6 szkoleń.

W programie Victor 1 główny nacisk położono na wiedzę dotyczącą właściwości technicznych i eksploatacyjnych stosowanych produktów oraz poznanie przyczyn występowania reklamacji ze strony użytkowników. Program szkoleń został dobrany w ten sposób, by dodatkowo dostarczyć mechanikom argumentów przydatnych w ich kontaktach z klientami.

Zakres tematyczny programu Victor 1 :
1. Układ zapłonowy – świece iskrowe, żarowe, kable zapłonowe, sondy lambda

2. Filtracja – filtry oleju, powietrza, paliwa i kabinowe
3. Układ hamulcowy – materiały cierne, klocki + tarcze hamulcowe
4. Układ kierowniczy i zawieszenia z włączeniem amortyzatorów i sprężyn
5. Silnik – uszczelnienia, rozrząd, panewki, pierścienie, tłoki
6. Rynek części zamiennych – rynek niezależny (Aftermarket) i producentów pojazdów (OES), warunki prawne GVO, SDCM, producenci, produkty, dystrybucja, sieci warsztatów. Perspektywy rozwoju niezależnego rynku napraw samochodów, wpływ kryzysu oraz prognozy na najbliższe lata.

Celem szkoleniowym programu Victor 2 jest dostarczenie mechanikowi wiedzy koniecznej w jego codziennych kontaktach z klientami – użytkownikami samochodów .
Wiedza ta, wraz z wiedzą techniczną pochodzącą z programu Victor 1, bardzo ułatwia budowanie pozytywnej opinii o warsztacie i jest podstawowym elementem codziennego i bezpośredniego marketingu warsztatu.

Zakres tematyczny programu Victor 2 :
1. Paliwa – różnica pomiędzy różnymi typami paliw, ich jakość, wpływ na osiągi i trwałość silnika

2. Zasilanie LPG – wpływ na trwałość i osiągi silnika, konieczne zmiany
3. Opony – informacje istotne dla użytkownika
4. Części eksploatacyjne – wycieraczki, żarówki, akumulatory, płyny hamulcowe i chłodnicze
5. Tuning – zmiana charakterystyki silnika, zawieszenia i układu hamulcowego oraz wyposażenia pojazdu (przyciemnianie – foliowanie szyb)

6. Marketing dla warsztatu – kontakt z klientem, budowanie opinii o warsztacie, zadania dla właściciela i mechaników

Dyrektorem programu szkoleń Akademii MotoFocus jest pan Andrzej Budziszewski, który jest absolwentem Politechniki Warszawskiej, Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych. Przez ostatnie 11 lat pracował jako Inżynier Sprzedaży i Wsparcia Technicznego Federal Mogul. Do prowadzenia tych szkoleń był przygotowywany w najlepszych Centrach Technicznych i Badawczych Federal Mogul w Wielkiej Brytanii, Belgii, Niemczech i Włoszech jak również w instytucie TTI Burscheid w Niemczech. W czasie tym prowadził szkolenia techniczne m.in. w zakresie układu zapłonowego, układu kierowniczego i zawieszenia, elementów układu hamulcowego oraz części silnikowych.

Jak się zapisać i ile to kosztuje?

Obecnie trwają zapisy na cykl szkoleń w ramach programu Victor1 – rozpoczynającego się 20 października 2009r (wtorek) o godzinie 18.00 oraz w ramach programu Victor 2, który rusza 5 stycznia 2010r (wtorek) o godz. 18.00.

Szkolenia odbywają się raz tygodniu, w tym samym dniu tygodnia, przez 3 kolejne tygodnie, po czym następuje jeden tydzień przerwy i seria trzech szkoleń w ciągu kolejnych trzech tygodni. Każde szkolenie trwa 1,5 godziny zegarowej, w trakcie którego jest przeznaczony czas również na zadawanie pytań prowadzącemu.

Koszt obu programów jest taki sam (ceny netto podano w tabeli – kliknij żeby powiększyć).

Podane ceny pokrywają również koszt certyfikatu Akademii dla firmy zgłaszającej uczestników szkolenia z możliwością wystawienia certyfikatów imiennych.

W przypadku uczestnictwa w obu programach Victor 1 i Victor 2 – rabat wynosi 10%, niezależnie od liczby uczestników.

Zgłoszenia można przesyłać drogą elektroniczną na adres mailowy p. Andrzeja Budziszewskiegoandrzej.budziszewski@motofocus.pl  
Zgłoszenie powinno zawierać dane do faktury, tzn. nazwę firmy oraz adres, nazwisko osoby zgłaszającej, telefon oraz nazwę wybranego programu szkoleniowego Victor 1 i/lub Victor 2 .

W złoszeniu prosimy również podać liczbę uczestników, gdyż tylko zgłoszone osoby otrzymają certyfikaty. Każdy certyfikat wystawiany jest na firmę zgłaszającą z podaniem nazwiska osoby wskazanej przez zgłaszającego. Drogą elektroniczną otrzymają Państwo potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia wraz z numerem konta, na które można będzie wpłacać opłatę za szkolenie.

Na wszelkie pytania odpowiedzi udziela Andrzej Budziszewski, tel. kom. 601 28 51 03. Pytania można również przesyłać drogą elektroniczną.   

Zapraszamy! W trosce o zapewnienie efektywnej komunikacji pomiędzy trenerem a uczestnikami liczba miejsc jest organiczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. W przypadku wyczerpania miejsc następna seria szkoleń Victor 1 rozpocznie się 18 Listopada 2009 roku (środa).

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 9 września 2009, 0:00 0 0

ekstra rozwiązanie - nie trzeba nigdzie jechać

Odpowiedz

Anonim, 9 września 2009, 0:00 0 0

pewnie będą reklamować jakąś firmę /ciekawe kogo Fotę, Inter Cars, Moto Profil/

Odpowiedz

Anonim, 9 września 2009, 0:00 0 0

Chciałbym uspokoić tych wszystkich z Państwa, którzy obawiają się reklamowania różnych firm dystrybucyjnych czy producentów w trakcie szkoleń on-line.
Założeniem Akademii jest neutralne przekazywanie wiedzy technicznej i rynkowej.
Oczywiście część informacji dotycząca najnowszych rozwiązań technicznych musi pochodzić od firm, które te rozwiązania tworzą, więc do wiadomości Państwa będzie podane źródło tych informacji.
Ocenę przydatności tej czy innej technologii zostawiamy Państwu.
Nam zależy na tym, by Państwo mogli dokonywać jak najbardziej świadomego wyboru.

Odpowiedz

Anonim, 9 września 2009, 0:00 0 0

głosniki to mam ale kufel o ktorym mowa w filmie przydalby mi sie .... wchodze w to

Odpowiedz

Anonim, 9 września 2009, 0:00 0 0

Panie Andrzeju gratuluję pomysłu - byłem kiedyś na Pana szkoleniu
pewnie Pan mnie nie pamięta, ale to super że teraz nie będzie trzeba wychodzić w warsztatu :-)
pozdrawiam Witold S

Odpowiedz

Anonim, 9 września 2009, 0:00 0 0

Pomysł, może dość kontrowersyjny, ale widzę, że dobrze obmyślany i ciężko się do czegoś przyczepić. Cała "otoczka" tradycyjnych szkoleń często kosztuje więcej niż samo szkolenie. A tutaj odpada dojazd, nocleg, wyżywienie.... no i jak zazwyczaj jak mechanik jedzie na szkolenie to jedzie tam jak na imprezę! i cała wiedza techniczna schodzi na drugi plan....
a tutaj? 1,5 godziny bez ściemniania i można się dowiedzieć czegoś nowego. jestem zainteresowany

Odpowiedz

Anonim, 9 września 2009, 0:00 0 0

hi hi hi a jak sprawdzicie ilu ludzi siedzi w warsztacie przed komputerem?

Odpowiedz

Anonim, 9 września 2009, 0:00 0 0

ekstra rozwiązanie - nie trzeba nigdzie jechać

Odpowiedz

Anonim, 9 września 2009, 0:00 0 0

pewnie będą reklamować jakąś firmę /ciekawe kogo Fotę, Inter Cars, Moto Profil/

Odpowiedz

Anonim, 9 września 2009, 0:00 0 0

Chciałbym uspokoić tych wszystkich z Państwa, którzy obawiają się reklamowania różnych firm dystrybucyjnych czy producentów w trakcie szkoleń on-line.
Założeniem Akademii jest neutralne przekazywanie wiedzy technicznej i rynkowej.
Oczywiście część informacji dotycząca najnowszych rozwiązań technicznych musi pochodzić od firm, które te rozwiązania tworzą, więc do wiadomości Państwa będzie podane źródło tych informacji.
Ocenę przydatności tej czy innej technologii zostawiamy Państwu.
Nam zależy na tym, by Państwo mogli dokonywać jak najbardziej świadomego wyboru.

Odpowiedz

Anonim, 9 września 2009, 0:00 0 0

głosniki to mam ale kufel o ktorym mowa w filmie przydalby mi sie .... wchodze w to

Odpowiedz

Anonim, 9 września 2009, 0:00 0 0

Panie Andrzeju gratuluję pomysłu - byłem kiedyś na Pana szkoleniu
pewnie Pan mnie nie pamięta, ale to super że teraz nie będzie trzeba wychodzić w warsztatu :-)
pozdrawiam Witold S

Odpowiedz

Anonim, 9 września 2009, 0:00 0 0

Pomysł, może dość kontrowersyjny, ale widzę, że dobrze obmyślany i ciężko się do czegoś przyczepić. Cała "otoczka" tradycyjnych szkoleń często kosztuje więcej niż samo szkolenie. A tutaj odpada dojazd, nocleg, wyżywienie.... no i jak zazwyczaj jak mechanik jedzie na szkolenie to jedzie tam jak na imprezę! i cała wiedza techniczna schodzi na drugi plan....
a tutaj? 1,5 godziny bez ściemniania i można się dowiedzieć czegoś nowego. jestem zainteresowany

Odpowiedz

Anonim, 9 września 2009, 0:00 0 0

hi hi hi a jak sprawdzicie ilu ludzi siedzi w warsztacie przed komputerem?

Odpowiedz

Anonim, 10 września 2009, 0:00 0 0

wydaje mi sie, iz dla wielu ludzi bedzie to ciekawa szansa na podniesienei swoich umiejeetnosci. gratuluje pomyslu!

Odpowiedz

Anonim, 10 września 2009, 0:00 0 0

mam zwykła neostradę czy to bedzie dzialać?

Odpowiedz

Anonim, 10 września 2009, 0:00 0 0

Odpowiadając na pytanie ? oczywiście nie sprawdzimy, ile osób siedzi przed komputerem w trakcie szkolenia. Przede wszystkim liczymy na uczciwość właścicieli warsztatów.
Ponadto, jeśli uczestnicy będą chcieli otrzymać imienny certyfikat ukończenia szkolenia, co jest przecież rzeczą bardzo istotną, to zgłoszą liczbę uczestników.
I na koniec, przecież koszt szkolenia w przeliczeniu na jednego uczestnika bardzo znacznie spada, w przypadku, gdy uczestniczy więcej niż jedna osoba. Zapraszam do sprawdzenia cen w tabeli.

Odpowiedz

Anonim, 10 września 2009, 0:00 0 0

Pytanie dotyczące Neostrady...
Neostrada jest zupełnie wystarczająca, będzie działać.

Odpowiedz

Anonim, 10 września 2009, 0:00 0 0

Szkoda kasy na szkolenie ludzi. Miałem takich chlopakow po szkoleniu znalezli sobie inną robotę i zostalem sam

Odpowiedz

Anonim, 10 września 2009, 0:00 0 0

Bzdury gadasz. Ludzi trzeba szkolić ... najlepszy sposób to przed szkoleniem daj ludziom do podpisu umowy że jak odejdą w ciagu roku to zwracaja koszt szkolenia. I będziesz miał spokój, a uczciwi ludzie bedą zdowoleni.

Odpowiedz

Anonim, 10 września 2009, 0:00 0 0

Super pomysł, nic sie nie zmieniłeś
Pozdrowienia dla Budzika :)

Odpowiedz

Anonim, 10 września 2009, 0:00 0 0

Jak dla mnie rewelacja. Po pracy przy kawie trochę wiedzy on-line.
Jestem za..

Odpowiedz

Anonim, 10 września 2009, 0:00 0 0

wydaje mi sie, iz dla wielu ludzi bedzie to ciekawa szansa na podniesienei swoich umiejeetnosci. gratuluje pomyslu!

Odpowiedz

Anonim, 10 września 2009, 0:00 0 0

mam zwykła neostradę czy to bedzie dzialać?

Odpowiedz

Anonim, 10 września 2009, 0:00 0 0

Odpowiadając na pytanie ? oczywiście nie sprawdzimy, ile osób siedzi przed komputerem w trakcie szkolenia. Przede wszystkim liczymy na uczciwość właścicieli warsztatów.
Ponadto, jeśli uczestnicy będą chcieli otrzymać imienny certyfikat ukończenia szkolenia, co jest przecież rzeczą bardzo istotną, to zgłoszą liczbę uczestników.
I na koniec, przecież koszt szkolenia w przeliczeniu na jednego uczestnika bardzo znacznie spada, w przypadku, gdy uczestniczy więcej niż jedna osoba. Zapraszam do sprawdzenia cen w tabeli.

Odpowiedz

Anonim, 10 września 2009, 0:00 0 0

Pytanie dotyczące Neostrady...
Neostrada jest zupełnie wystarczająca, będzie działać.

Odpowiedz

Anonim, 10 września 2009, 0:00 0 0

Szkoda kasy na szkolenie ludzi. Miałem takich chlopakow po szkoleniu znalezli sobie inną robotę i zostalem sam

Odpowiedz

Anonim, 10 września 2009, 0:00 0 0

Bzdury gadasz. Ludzi trzeba szkolić ... najlepszy sposób to przed szkoleniem daj ludziom do podpisu umowy że jak odejdą w ciagu roku to zwracaja koszt szkolenia. I będziesz miał spokój, a uczciwi ludzie bedą zdowoleni.

Odpowiedz

Anonim, 10 września 2009, 0:00 0 0

Super pomysł, nic sie nie zmieniłeś
Pozdrowienia dla Budzika :)

Odpowiedz

Anonim, 10 września 2009, 0:00 0 0

Jak dla mnie rewelacja. Po pracy przy kawie trochę wiedzy on-line.
Jestem za..

Odpowiedz

Anonim, 11 września 2009, 0:00 0 0

jak pan juz tak chętnie odpowiada na pytania, to prosze napisać na jakich targach to zostało pierwszy raz przedstawione? w jakim terminie to było?
pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 11 września 2009, 0:00 0 0

jak pan juz tak chętnie odpowiada na pytania, to prosze napisać na jakich targach to zostało pierwszy raz przedstawione? w jakim terminie to było?
pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 14 września 2009, 0:00 0 0

Pierwsza prezentacja szkoleń on-line Akademii MotoFocus miała miejsce na targach IC 5-6 września w Modlinie. Pozdrawiam.

Odpowiedz

Anonim, 14 września 2009, 0:00 0 0

Pierwsza prezentacja szkoleń on-line Akademii MotoFocus miała miejsce na targach IC 5-6 września w Modlinie. Pozdrawiam.

Odpowiedz