Nowa generacja ekonomicznych opon letnich Hankook

, 18 września 2017, 12:32

Opony letnie KINERGY ECO² – zostały specjalnie dostosowane do potrzeb nowoczesnych samochodów od małych poprzez kompaktowe aż do aut klasy średniej. Jak w przypadku poprzednika, priorytetem dla inżynierów projektowych były w szczególności komfort toczenia i komfort akustyczny.

Nowe opony KINERGY ECO² będą dostępne od wiosny 2018, początkowo w 52 rozmiarach od 13 do 16 cali, z szerokością bieżnika od 145 do 215 mm, profilami od 55 do 80 oraz indeksami prędkości T, H i V.

Marka KINERGY w ofercie producenta opon klasy premium, firmy Hankook, to szczególnie ekonomiczne opony letnie do szerokiej gamy samochodów – od małych aż po klasę średnią. W postępującej elektryfikacji również samochodów niższych klas, będącej konsekwencją dalszej urbanizacji i stale ubywającej przestrzeni komunikacyjnej, firma upatruje stale rosnące możliwości rynkowe dla tego segmentu pojazdów, a także dla odpowiednich opon, które oprócz ekonomiczności są optymalne pod względem właściwości trakcyjnych i skuteczności hamowania, a także komfortu akustycznego, i tym samym są przystosowane przykładowo do przyszłej generacji e-samochodów o wysokich momentach obrotowych i bardzo niskim poziomie hałasu generowanego przez napęd.

Nazwa KINERGY to skrót od kinetic energy – energii kinetycznej (z greckiego kinesis = ruch), czyli energii obiektu wynikającej z jego ruchu. Jest ona równa pracy wymaganej do wprawienia obiektu ze stanu spoczynku w stan ruchu. W przypadku opon Hankook jest ona znacznie niższa niż w oponach konwencjonalnych tej klasy. Człon ECO w nazwie ma charakter informacyjny i należy rozumieć go zarówno jako synonim ekologii, jak i ekonomiczności – właściwości, które za sprawą oszczędności paliwa łączą się z korzyścią dla środowiska naturalnego i portfela użytkownika. Zaprezentowana już w roku 2011 pierwsza generacja KINERGY ECO zdobyła szereg międzynarodowych wyróżnień w niezależnych opiniach. Nowa generacja KINERGY ECO² zachowuje te pozytywne właściwości, poszerzone jednak o dalsze udoskonalenia.

Optymalizacja skuteczności hamowania na mokrej nawierzchni była priorytetem w pracach projektowych nad najnowszym modelem z rodziny KINERGY. Dzięki temu wysoce przyczepna mieszanka krzemionkowa bieżnika, a także już stosowana przez firmę w produktach segmentu Performance, technologia mieszania zapewniają znacznie bardziej równomierny rozkład polimerów i wypełniaczy w bieżniku. Pozwoliło to uzyskać zarówno lepszą skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni, jak i dalszą redukcję oporu toczenia. Ponadto trzy rowki na całym obwodzie bieżnika opony umożliwiają szybkie odprowadzanie wody i tym samym większą kontrolę nad pojazdem na mokrej nawierzchni.

Dzięki zastosowaniu nowo zaprojektowanego, asymetrycznego profilu opony udało się zoptymalizować w stosunku do poprzedniego modelu rzeczywistą powierzchnię styku opony i nawierzchni. W połączeniu ze zwiększoną sztywnością profilu – zarówno w kierunku promieniowym, jak i poprzecznym – i bardziej masywnym zewnętrznym barkiem opona KINERGY ECO² oferuje jeszcze większą stabilność jazdy i znacznie wyższe osiągi w warunkach suchych. Również skuteczność hamowania w warunkach suchych uległa poprawie o cztery procent. Możliwe to było między innymi, dzięki zastosowaniu ukośnych krawędzi bloku bieżnika na całej jego powierzchni, które zapewniają natychmiastowe zwiększenie powierzchni styku podczas hamowania. Nowo opracowane polimery o wysokiej masie cząsteczkowej w mieszance bieżnika opon KINERGY ECO² zwiększają jej odporność na ścieranie o cztery procent.

Udoskonalony projekt nacięć bieżnika pozwolił zmniejszyć również poziom emitowanego hałasu przy prędkościach na trasach w terenie niezabudowanym, co dodatkowo zwiększa komfort jazdy. Dzięki najnowszej technologii pozycjonowania rowków bieżnika inżynierowie projektowi Hankook uzyskali znaczną redukcję emisji hałasu generowanego przez bieżnik, również przy dłuższym użytkowaniu opony. Tak jak wszystkie aktualne produkty Hankook opony KINERGY ECO² są opatrzone oznakowaniem Visual Alignment Indicator System (VAI) na barku opony, za pomocą którego kierowca może szybko i wygodnie sprawdzić zasadnicze ustawienie zawieszenia pojazdu.

Komentarze

Brak komentarzy