Opony Ventus S1 evo² fabrycznie w nowym Audi RS 5 Coupé

Redakcja, 13 września 2017, 21:29

Opony z segmentu Ultra High Performance produkcji Hankook sprawdziły się już w wielu modelach Audi. Podobnie jak koncernowy brat, Audi TT RS, również aktualny model – Audi RS 5 Coupé -– jest wyposażany fabrycznie w opony Hankook.

Zgodnie z tradycją High Performance Gran Turismo opony Ventus S1 evo² w nowym Audi RS 5 Coupé nadają sportowego charakteru oraz większają jego komfort, wpisując się w stylistykę aktualnych modeli A5. Zarówno w przypadku seryjnych opon 19-calowych, jak i opcjonalnych dwudziestek, model Ventus S1 evo² jest produkowany w opatentowanej technologii Hankook, redukującej hałas- „sound absorber®”.

Aktualny Audi RS 5 Coupé jest pierwszym modelem serii RS w nowym stylu i wraz z nowym silnikiem V6 Biturbo łączy pozorne przeciwieństwa: osiągi z praktycznością. Dokładnie te właściwości tworzą Audi RS 5 Coupé – pomimo na wskroś sportowego charakteru jest nadal praktyczny na co dzień.

To samo dotyczy opon. W fazie projektowej skupiono się na sportowym charakterze, który nie mógł ograniczać komfortu użytkowania, oraz na dobrej przyczepności i zarazem wysokiej żywotności. Wszystko to zapewnia Ventus S1 evo², opony montowane fabrycznie w Audi RS 5 Coupé w rozmiarach 265/35 R19 98Y XL (seryjne) oraz 275/30 R20 97Y XL (opcjonalne) z redukującą hałas technologią Hankook „sound absorber®”.

W każdym modelu RS, Audi Sport GmbH zapewnia nie tylko zdolność do poruszania się w zwykłym ruchu drogowym, ale również sportowy charakter – ten ostatni nie tylko z nazwy. W testach opon oznacza to, że dziesięć okrążeń na legendarnej trasie Nordschleife toru Nürburgring, opony muszą przetrwać w takim stanie, by tak samo bezpiecznie można było na nich wrócić potem do miasta na zakupy.

Tutaj sztandarowy produkt UHP firmy Hankook dowiódł nie tylko swojego sportowego charakteru, ale i szczególnej wytrzymałości i niezawodności. Innowacyjna, inspirowana wyścigami DTM 3-warstwowa konstrukcja bloku ze specjalnym układem schodkowym zewnętrznych bloków żebra zapewnia równomiernie wysoką przyczepność także przy zaawansowanym stopniu zużycia oraz dobre właściwości trakcyjne i skuteczność hamowania przez cały cykl życia opony.

Krótkie drogi hamowania i ponadprzeciętnie dobra przyczepność na mokrych nawierzchniach pozwalają kierowcy w pełni i w każdej chwili zdać się na opony. Zaawansowana technologia opon Ventus S1 evo² z wielopromieniową konstrukcją bieżnika i lekki szkielet ze sztucznego jedwabiu zapewniają najlepszą powierzchnię styku opony nawet wtedy, gdy w deszczu trzeba wykonać nagły manewr wymijania albo zahamować gwałtownie na autostradzie. Możliwe jest to również dzięki innowacyjnej mieszance bieżnika z polistyrenu i krzemionki, która optymalizuje przyczepność na mokrej nawierzchni.

Opracowana przez Hankook technologia „sound absorber®” zwiększa komfort jazdy. Zastosowano ją już w modelach Audi Q7 i SQ7, gdzie znacznie zredukowano poziom hałasu we wnętrzu. Zmniejszenie, typowego dla nisko profilowych opon sportowych, silnego hałasu we wnętrzu przy wysokich prędkościach, było kluczowym aspektem w fazie prac projektowych, których celem było uzyskanie wydajnych opon zapewniających jednocześnie komfort jazdy.

Inżynierowie Hankook dostosowali własną, stosowaną dotąd w dużych, mocnych SUV-ach technologię „cichych opon” – „sound absorber®” – do flagowej opony dla samochodów osobowych, Ventus S1 evo². Tym samym Audi zdecydowało się na opony, które łączą sportowy charakter i dynamikę jazdy z wysokim komfortem.

Komentarze

Brak komentarzy