Nowe mocowania kolumn zawieszenia Sachs

29 lipca 2009, 0:00

Firma ZF Trading oferuje szeroki wybór osprzętu kolumny zawieszenia. Zakres oferowanych produktów rozszerzył się ostatnio o 30 nowych pozycji: mocowania kolumn zawieszenia marki Sachs są teraz dostępne np. dla takich samochodów jak Fiat Grande Punto, Ford S-Max, Mercedes klasy C (W204) i Sprinter (906), Mini R56 i R55 Clubman, Audi A3, VW Golf V i Opel Corsa D.

Czas wymiany amortyzatorów to również dobry moment na sprawdzenie ich osprzętu. Ewentualnie uszkodzenia mocowań kolumn zawieszenia, odbojów lub osłon amortyzatorów, mogą sprawić, że nowy amortyzator nie będzie działał poprawnie, a nawet ulegnie zniszczeniu.

Jak wiadomo amortyzacja ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy. To dzięki niej koła przez cały czas przylegają do nawierzchni, co bezpośrednio przekłada się na polepszenie właściwości jezdnych i możliwości hamowania samochodu. Zwlekanie z wymianą uszkodzonych mocowań kolumn zawieszenia może mieć poważne konsekwencje, ponieważ usterki te obniżają efektywność tłumienia drgań. W rezultacie koła nie utrzymują idealnego kontaktu z nawierzchnią. To zaś wydłuża drogę hamowania, negatywnie wpływa na zachowanie samochodu w zakrętach i podczas omijania przeszkód. Należy również pamiętać, że elektroniczne systemy wspomagające układ jezdny takie, jak ABS, system kontroli trakcji i system kontroli dynamiki jazdy działają prawidłowo tylko wówczas, gdy wszystkie elementy układu zawieszenia są w idealnym stanie.

Uszkodzone mocowania kolumn zawieszenia negatywnie wpływają na zawieszenie i komfort jazdy. Wydają nieprzyjemny dla ucha stukot i przyczyniają się do przekazywania wibracji do wnętrza pojazdu. Zużyte mocowania i odboje zwiększają obciążenie oddziałujące na nowo zakupione amortyzatory/kolumny zawieszenia, powodując ich szybsze zużycie. Mają też wpływ na inne elementy układu, np. łożyska wahaczy.

Odboje – elementy, których zadaniem jest zapobieganie nadmiernemu obciążeniu amortyzatorów – również przyspieszają zużycie amortyzatorów, gdy nie są w pełni sprawne. Wystarczy wyobrazić sobie, co dzieje się podczas przejeżdżania przez krawężnik lub szybkiej jazdy po dziurach. W takich sytuacjach tylko w pełni sprawny odbój nie pozwoli tłoczysku uszkodzić zaworu dennego, co spowodowałoby zniszczenie amortyzatora. Ponadto jedynie nieuszkodzone osłony amortyzatorów są w stanie skutecznie chronić tłok przed czynnikami zewnętrznymi, takimi jak wilgoć i sól, czy uderzeniami kamieni.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!