Wiosna – najlepszy czas na wymianę filtra kabinowego

29 kwietnia 2009, 0:00

Kurz, pleśń, alergeny, pyłki, zarodniki, gazy oraz sadza to tylko niektóre z substancji, na których działanie jesteśmy narażeni w kabinie samochodu. Filtry kabinowe wciąż jeszcze nie są traktowane przez mechaników z odpowiednia powagą. Jednym z powodów takiej sytuacji jest fakt, że filtr kabinowy jest czasem trudny do zlokalizowania w samochodzie i w związku z tym jego wymiana może niekiedy nastręczać trudności.

Ponadto, co również często bywa powodem lekceważenia tej istotnej sprawy – filtr kabinowy nie ma żadnego wpływu na osiągi silnika, który będzie działał bez zmian również w sytuacji, kiedy filtr kabinowy będzie zablokowany.

Od kilku lat Sogefi Filter Division inwestuje nie tylko fundusze, ale również czas aby uświadomić mechanikom i użytkownikom samochodów, że to właśnie komfort pasażerów powinien być gównym powodem częstej wymiany filtrów kabinowych.
Zdarza się, że mechanicy i kierowcy w ogóle nie sprawdzają tego filtra lub wymieniają go zbyt rzadko, co doprowadza do spadku wydajności wentylacji i klimatyzacji, nieprzyjemnych zapachów w kabinie nie wspominając już o aspekcie zdrowotnym.

Filtry kabinowe lub inaczej przeciwpyłkowe służą do ochrony pasażerów przed nieprzyjemnymi zapachami, a także oparami szkodliwych substancji, które nie tylko powodują odczuwalny dyskomfort podróżujących osób, ale również osadzają się na szybach pogarszając widoczność. Filtr kabinowy nie tylko zatrzymuje cząsteczki i zapobiega przedostaniu się ich do kabiny samochodu, ale również wspomaga pracę układu nawiewu i klimatyzacji. Szczególnie u osób z alergią na pyłki filtr może znacząco poprawić samopoczucie jeśli tylko jest regularnie wymieniany. Podczas jazdy samochodem kierowca narażony jest na dwu- lub trzykrotnie większe stężenie zanieczyszczeń niż pieszy, natomiast stężenie szkodliwych spalin w kabinie samochodu stojącego w korku jest nawet 6 – 7 razy większe niż np. na przystanku autobusowym przy tejże drodze.

Filtry kabinowe muszą zatrzymywać zanieczyszczenia rzędu 1μm w celu ochrony pasażerów przed kurzem, pyłkami i zarodnikami, a także wodą która zwykle jest mieszaniną szkodliwych substancji.

Dzięki specjalnie zaprojektowanym nanowłóknom, które Sogefi stosuje już od pewnego czasu, filtry kabinowe Fram, Purflux, CoopersFiaam oraz Tecnocar zapewniają maksymalną ochronę wszystkich pasażerów samochodu.
Medium filtracyjne wykonane z nanowłókien zatrzymuje niemalże 100% zanieczyszczeń, odfiltrowując cząsteczki stałe o średnicy mniejszej niż 1µm. Ponadto, filtry z warstwą węgla aktywnego dodatkowo zatrzymują szkodliwe molekuły gazów takich jak ozon czy tlenki azotu.

 

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!