Nowa opona – Goodyear EfficientGrip

, 8 kwietnia 2009, 0:00

Goodyear przedstawił nową oponę – EfficientGrip z technologią FuelSaving. Jest to opona klasy ultra-high performance, przystosowana do zmniejszenia zużycia paliwa przez samochód.

Niezależne testy1 przeprowadzone przez niemiecką organizację badawczą TÜV SÜD Automotive pokazują, że nowa opona Goodyear EfficientGrip oferuje:

• 13% mniejszy opór toczenia,
• 2% krótszą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni,
• 1.9% mniejsze zużycie paliwa;

Szczegółowe testy zużycia bieżnika przeprowadzone przez TÜV SÜD wykazują2 bardzo dobre wyniki żywotności opony. Samochód wyposażony w nowe Goodyear EfficientGrip może przejechać dystans dłuższy aż o 49% dla opon na osi nienapędowej oraz 8% na osi napędowej, co stanowi kolejną korzyść, zarówno dla klientów, jak i dla środowiska naturalnego.

Goodyear stworzył EfficientGrip w odpowiedzi na coraz bardziej popularny trend oszczędnej jazdy. „Niski opór toczenia to kluczowy wskaźnik, decydujący o mniejszym zużyciu paliwa i emisji CO2” – powiedział Łukasz Tłuchowski, Senior Brand Manager marki Goodyear w Goodyear Dunlop Tires Polska.

Goodyear EfficientGrip to pierwsza opona, w której zastosowano technologię FuelSaving. Obejmuje ona kilka nowoczesnych rozwiązań technologicznych, bezpośrednio wypływających na opór toczenia opony: specjalną lekką konstrukcję, warstwę CoolCushion, a także zaawansowane materiały i innowacyjną technologię produkcji. Razem, elementy te zmniejszają ilość energii wymaganej do wprawienia opony w ruch, co zmniejsza zużycie paliwa i przez to redukuje emisję CO2.

Lekka konstrukcja

Dzięki nowym materiałom i wydajnej konstrukcji, opona jest lżejsza o około 10%3. W EfficientGrip poliestrowa warstwa zewnętrzna oraz bark opony są niższe, a więc użyto mniej materiału, co przekłada się na mniejszą wagę i zmniejszenie oporu toczenia.

Warstwa CoolCushion
Opatentowana warstwa CoolCushion jest zbudowana z termoplastycznego składnika, wykorzystanego jako czynnik wzmacniający, czego efektem jest mniejsza waga oraz mniej wygenerowanego ciepła, przekładające się na dalsze obniżenie oporu toczenia opony.

Zaawansowane elementy mieszanki
„Unikalne elementy mieszanki są jednym z najbardziej strzeżonych sekretów każdej wysokiej jakości opony, ponieważ są owocem intensywnych badań inżynierów i naukowców. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych czynników wzmacniających i łączących różne elementy mieszanki użytej w EfficientGrip, ich zdolność rozpraszania energii została znacznie poprawiona, co pozwala zmniejszyć opór toczenia opony” – powiedział Ł. Tłuchowski.

Pewna jazda – nawet na mokrej drodze
EfficientGrip posiada cztery szerokie rowki obwodowe, których kształt oraz rozmieszczenie zostały poprawione, aby jeszcze lepiej odprowadzać wodę i zwiększyć odporność opony na aquaplaning. Przestawienie lamel oraz duża liczba bloków gwarantuje lepszą przyczepność na mokrych nawierzchniach.

Nowa opona Goodyear EfficientGrip została zaaprobowana jako oryginalne wyposażenie przez kilku producentów samochodów, takich jak Renault do nowego Megane 3 i Mercedes do aut z serii E-Klasa. Trwają kolejne testy, mające na celu uzyskanie aprobaty kolejnych producentów aut.

Opona EfficientGrip jest dostępna w różnych rozmiarach, obejmujących szeroką gamę aut, od klasy kompakt po luksusowe limuzyny:

 

Komentarze

Brak komentarzy