Sposób na poprawienie mocowania elastycznego koła pasowego

, 19 marca 2009, 0:00

W przemyśle motoryzacyjnym obecny jest trend do zmniejszania konstrukcji i redukowania ich wagi, ale bez utraty wytrzymałości. Zwiększanie osiągów przy równoczesnym zmniejszaniu wymiarów elementów jest ogromnym wyzwaniem dla konstruktorów i technologów. Mocowanie za pomocą jednej śruby przy wysokiej mocy i dużym momencie obrotowym może prowadzić do ślizgania się koła pasowego wału. Nawet dokręcona poprawnym momentem nakrętka nie jest w stanie zagwarantować braku poślizgu przy tłumieniu wibracji, co prowadzi do przemieszczania się koła względem wału korbowego i paska napędowego.

W związku z tym Corteco wprowadziło do swojej oferty niklowane powierzchniowo koło z węglików spiekanych dla zwiększenia tarcia pomiędzy kołem pasowym a wałem korbowym i zapobieganiu efektu ślizgania się tych elementów.

Stosowanie tego pierścienia jest koniecznością dla prawidłowego montowania koła 21652976 pasowego w poniższych modelach samochodów z silnikami 2,5 TDi. Jest to również wymóg otrzymania gwarancji produktu. Corteco oferuje zarówno pojedynczy pierścień (numer części 800001156), jak i kompletny zestaw koła wraz z pierścieniem (800001157).

 

Komentarze

Brak komentarzy