Common Rail trzeciej generacji montowany seryjnie

, 7 kwietnia 2004, 0:00

W ubiegłym roku Bosch rozpoczął produkcję seryjną trzeciej generacji systemów wtryskowych Common Rail. Obecnie ten system wtrysku bezpośredniego jest seryjnie montowany w Audi A8.
Najważniejszym elementem systemu Common Rail trzeciej generacji są szybko przełączające się i kompaktowe piezowtryskiwacze typu Inline Injector. Dzięki temu silniki Diesla stały się jeszcze bardziej wydajne i ciche, a przy tym oszczędne i ekologiczne. Po raz pierwszy zastosowano Common Rail trzeciej generacji w Audi A8 z nowym silnikiem Diesla o pojemności 3,0 l. Silnik ten już teraz spełnia normę emisji spalin Euro 4, która zacznie obowiązywać dopiero od 2005 roku. Nie zastosowano w nim dodatkowego systemu oczyszczania spalin.
Dotychczas kolejne generacje systemu Common Rail różniły się od siebie przede wszystkim wartościami ciśnienia wtrysku – systemy pierwszej generacji dysponowały ciśnieniem rzędu 1350 barów, zaś drugiej – 1600 barów. Projektując trzecią generację Common Rail inżynierowie pozostawili wartość ciśnienia na niezmienionym poziomie. Cechą szczególną najnowszej generacji systemów wtryskowych Common Rail są wtryskiwacze typu Inline Injector, w których materiał piezoelektryczny został zintegrowany w korpusie wtryskiwacza, w bezpośrednim sąsiedztwie iglicy. Nowe wtryskiwacze mają o 75% mniej ruchomych części i są lżejsze. Dzięki temu przełączają się dwa razy szybciej od dotychczas stosowanych piezowtryskiwaczy oraz wtryskiwaczy z zaworami elektromagnetycznymi. Trzecia generacja Common Rail firmy Bosch obniża emisję zanieczyszczeń o maks. 20%, podwyższa moc silnika o maks. 5% i obniża zużycie paliwa o 3% lub wyczuwalnie redukuje poziom hałasu silnika o 3 dB(A) – w zależności od preferencji określonych w fazie projektowania silnika.
Kolejną innowację w systemach Common Rail firma Bosch zaplanowała na rok 2006. Obecnie są badane możliwości zwiększenia ciśnienia wtrysku w systemach Common Rail do ponad 2000 barów we wtryskiwaczach, poprzez przekładnię hydrauliczną, bez konieczności zwiększania go w całym systemie. Równolegle trwają prace nad wtryskiwaczami o zmiennej geometrii dysz wtryskowych.
Planowana na rok 2004 produkcja prawdopodobnie wynosi siedem milionów wysokociśnieniowych systemów wtryskowych Common Rail i Unit Injector.
Innowacyjny System Common Rail trzeciej generacji wszedł do produkcji seryjnej w maju 2003. W bieżącym roku Bosch wyprodukuje ok. 250 000 sztuk piezowtryskiwaczy typu Inline Injector do systemów Common Rail, a w 2005 roku – ponad dwa miliony sztuk.

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 23 grudnia 2011, 22:31 0 0

fajny artykuł, dzięki

Odpowiedz

Anonim, 20 stycznia 2013, 18:44 0 0

:)

Odpowiedz

Anonim, 8 maja 2016, 12:36 0 0

Wszystko o Common Rail w praktyce jest w szczegółach opisane na stronie Bosch Diesel Service www.wtryskiwacz.com Regeneracja, naprawa, ceny, diagnostyka. Wejdź i dowiedz się wszystkiego o nowych układach wtryskowych diesla.

Odpowiedz