Nowy tester KTS 340

, 11 marca 2009, 0:00

Kompaktowy, kompletny i przenośny – to najważniejsze cechy nowego testera usterek KTS 340 firmy Bosch. Lekki, ważący około 2 kilogramów, tester jest urządzeniem przenośnym, przeznaczonym przede wszystkim do używania w pojeździe, również w trakcie jazdy próbnej. Do jego zasilania służą zintegrowane akumulatorki (ogniwa AA). Urządzenie można także podłączyć przewodowo do gniazda zapalniczki, gniazda diagnostycznego w samochodzie lub do zasilacza z sieci.


Oprócz funkcji diagnostyki sterowników KTS 340 ma zainstalowane wszystkie dane pakietu oprogramowania serwisowego ESI[tronic], umożliwiające identyfikację usterek, prace konserwacyjne i serwisowe, a także nową wersję Technicznej Informacji Serwisowej (Technische Service Information), co umożliwia stosowanie testera bezpośrednio w pojeździe. W KTS 340 zintegrowano także dwukanałowy multimetr do identyfikacji usterek. Dzięki temu urządzenie można stosować wraz z programem CAS plus.

Tester KTS 340 obsługiwany jest za pomocą kolorowego, 8,4-calowego wyświetlacza z ekranem dotykowym Touchscreen. Oprogramowanie ESI[tronic], a zwłaszcza jego interfejs zostały zmodyfikowane, a obsługa znacznie uproszczona. Po zidentyfikowaniu pojazdu mechanik ma do dyspozycji dane o pojeździe pochodzące z systemu informacyjnego oprogramowania ESI[tronic]. Dotykając ekranu, można w prosty sposób wybierać i przełączać się pomiędzy kolejnymi aplikacjami. Przykładowo: z instrukcji wyszukiwania usterek lub planu konserwacji użytkownik ma bezpośredni dostęp do funkcji diagnostycznych. Często wykorzystywane informacje, np. dotyczące pojazdu, miejsca montażu wtyku diagnostycznego lub też informacje dotyczące konserwacji można wywołać, przyciskając odpowiedni przycisk na ekranie. W ten sposób tester KTS 340 wspiera mechanika w efektywnym wykonywaniu pracy.

Konstruktorzy Boscha przyłożyli dużą wagę do przyszłościowych rozwiązań. Model KTS 340, podobnie jak moduły KTS oraz KTS 670, jest wyposażony w wymienny adapter OBD. Zintegrowany multiplekser, sterowany z poziomu oprogramowania ESI[tronic], ustanawia połączenie pomiędzy sterownikami różnych producentów a testerem. Gdyby w przyszłości zmieniły się wymagania sprzętowe dla interfejsu komunikacyjnego do diagnostyki, będzie można po prostu wymienić adapter. W ciągu ostatnich czterech lat tylko raz zaszła konieczność przeprowadzenia tego rodzaju zmiany w innych testerach diagnostycznych Boscha.

KTS 340 korzysta z bezprzewodowej transmisji danych za pośrednictwem WLAN. Dzięki tej funkcji można wydrukować protokoły testów, a także uzyskać dostęp do archiwalnych informacji na temat starszych modeli pojazdów, przechowywanych na komputerze warsztatowym.

Tester usterek KTS 340 uzupełnia ofertę urządzeń serii KTS. Znajdują się w niej obecnie urządzenia spełniające wszystkie wymagania użytkowników: od prostego modułu OBD w postaci urządzenia KTS 515 oraz KTS 200 w formacie podręcznym do serwisowania i prac konserwacyjnych, poprzez nowy KTS 340 oraz różne moduły KTS do wykorzystania także razem z diagnoskopami oraz testerami spalin, aż do najbardziej zaawansowanego testera KTS 670 ze zintegrowanym laptopem i dostępem do kompletnych informacji ESI[tronic].

 

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 21 kwietnia 2009, 0:00 0 0

Witam.
jestem zainteresowany Waszym produktem .
Ile kosztuje i gdzie jego można wytestowac
z poważaniem . Andrzej OLejniczak.

Odpowiedz