Tarcze hamulcowe Brembo z lakierowaniem metodą UV

31 maja 2017, 9:33

Pierwsze takie malowanie swoich produktów Brembo wprowadziło na rynek we wrześniu 2012. Wówczas tarcze tego typu montowano wyłącznie w autach klasy premium. Po blisko 7 latach w ofercie firmy znajduje się ponad 800 modeli takich elementów układu hamulcowego, co stanowi pokrycie dla większości pojazdów europejskiego parku samochodowego.

Zmiany trendów w motoryzacji odbywają się stale i towarzysza nam każdego dnia. Zjawiska tego typu można zaobserwować m.in. na podstawie ilości aut jeżdżących obecnie na felgach aluminiowych. Ich atrakcyjny wygląd pociąga za sobą pewne skutki. Bardziej otwarta geometria obręczy kół sprawia, że większą uwagę przykłada się do wyglądu bardziej wyeksponowanych tarcz hamulcowych.

Tarcze lakierowane metodą UV mają też inną przewagę nad klasycznymi. Te ostatnie w celu zabezpieczenia przed korozją powleka się warstwą oleju, która przed montażem powinna zostać usunięta. Pozostawienie powłoki może w oczywisty sposób wpłynąć na sprawność układu hamulcowego i bezpieczeństwo jazdy. Tymczasem lakierowane tarcze nie muszą przechodzić zabiegu odtłuszczania i mogą być montowane zaraz po wyjęciu z pudełka.

Wyżej wymienione zalety odnoszą się również do tarcz malowanych klasycznie. Elementy lakierowane metodą UV mają jeszcze jedną zaletę. Dzięki pyłowi aluminiowemu zawartemu w powłoce UV, tarcze działają efektywniej i są bardziej przyjazne dla środowiska.

Do tego dochodzi laserowe oznakowanie na powierzchni hamującej tarczy, które informuje o stopniu zużycia tarczy. Jednak głównym powodem, dla którego coraz częściej montuje się tarcze lakierowane metodą UV, jest ich odporność na korozję, wilgoć i temperaturę.

Poddane badaniu w komorze z rozpyloną solanką, okazały się – w zestawieniu z tradycyjnie malowanymi – odporniejsze na korozję. Pomiary badania przekroczyły wymagania stawiane przed tarczami przez większość producentów co do części oryginalnych.

Przyjazna środowisku technologia powlekania lakierem wodorozcieńczalnym wpisuje się w ostatnie trendy ekologiczne. Nakładanie powłoki bez użycia rozcieńczalników eliminuje występowanie szkodliwych lotnych związków organicznych, tradycyjnie stosowanych przy użyciu powłok zawierających żywicę i cynk.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!