Nowa seria automatycznych urządzeń Bosch do serwisowania klimatyzacji

, 25 lutego 2009, 0:00

Obecnie niemal wszystkie nowe samochody osobowe są wyposażone w klimatyzację. Dlatego dla warsztatów konserwacja i naprawa tego typu układów staje się dziś ważnym segmentem rynku. Należy jednak pamiętać, że wszelkie prace związane z serwisowaniem samochodowych urządzeń klimatyzacyjnych muszą być niezawodne, dokładne oraz zgodne z przepisami ochrony środowiska.

Nowe, opracowane przez firmę Bosch urządzenia do serwisowania klimatyzacji ACS 600 oraz ACS 650, są w pełni automatyczne i nie wymagają stosowania ręcznych zaworów odcinających. Pozwala to uniknąć błędów wynikających z niefachowej obsługi, a cała procedura serwisowania staje się bezpieczniejsza i bardziej efektywna. Dzięki nowym urządzeniom warsztaty mają możliwość łatwiejszego wejścia w bardzo dochodowy segment serwisowania układów klimatyzacji. Automatyzacja procedur kontrolnych gwarantuje także ekonomiczność prac serwisowych.

Po podłączeniu urządzenia do klimatyzacji w pojeździe rozpoczyna się procedura kontrolna, której poszczególne etapy – od uruchomienia programu aż do końca – są w pełni zautomatyzowane. Identyfikację pojazdu umożliwia zintegrowana baza danych o pojazdach. Urządzenia ACS 600/650 wykonują wszystkie czynności, konieczne dla prawidłowej konserwacji klimatyzacji: odciągnięcie i recykling czynnika chłodniczego, spuszczenie oleju, oczyszczenie układu z wody i kontrola szczelności, wlanie świeżego oleju i dodanie barwnika UV, a następnie napełnienie układu czynnikiem chłodniczym – żadna z tych czynności nie wymaga ingerencji obsługującego. Nowe urządzenia serwisujące można stosować zarówno do naprawy wadliwych urządzeń, do napraw powypadkowych, jak również do prac konserwacyjnych. Podczas projektowania nowej serii urządzeń producent uwzględnił wymagania producentów pojazdów, dzięki czemu urządzenia ACS 600 i ACS 650 są np. wyposażone w funkcję płukania.

Większość producentów pojazdów zaleca konserwację układu klimatyzacji co dwa lata wraz z wymianą czynnika chłodniczego i oleju oraz kontrolą szczelności układu. Również te czynności urządzenia ACS 600 oraz ACS 650 wykonują automatycznie.

Kolejną zaletą nowych urządzeń Boscha jest przemyślana koncepcja wózka jezdnego. Po raz pierwszy w urządzeniach tego producenta wszystkie funkcje serwisowe i kontrolne są obsługiwane od przodu, co sprawdza się szczególnie przy ograniczonej ilości miejsca na stanowisku pracy. Wskaźnik trybu pracy LED na wierzchniej części urządzenia oferuje, oprócz sygnałów akustycznych, stałą kontrolę statusu serwisowego. Duże manometry o średnicy 100 mm umożliwiają odczyt wartości ciśnienia HP/LP także z większej odległości.

Model ACS 600 jest przeznaczony do automatycznego wykonywania czynności konserwacyjnych i naprawczych w klimatyzacjach stosowanych w samochodach osobowych. Dla większych układów stosowanych np. w autobusach odpowiedni będzie model ACS 650, który posiada m.in. większy zbiornik na czynnik chłodniczy oraz wydajniejszą pompę próżniową. Dodatkowo urządzenie posiada seryjnie zintegrowaną drukarkę protokołów. Nowe urządzenia Bosch mają kolorowe wyświetlacze 3,5 cala, które umożliwiają szybką obsługę i bardziej komfortowe wykonywanie wszystkich ustawień.

Nowoczesne samochodowe układy klimatyzacyjne występują obecnie często w wersji automatycznej, z własnym sterownikiem. Oprócz standardowo wykonywanych czynności serwisowych, układy te wymagają także odczytu pamięci błędów i danych ze sterownika. Również w tym przypadku Bosch dostarcza warsztatom kompleksowych rozwiązań. Poza stacjonarnymi urządzeniami do serwisu klimatyzacji, ACS 600 i 650, warsztaty mają do dyspozycji testery usterek serii KTS. Wszelkie dane referencyjne oraz instrukcje serwisowe zawarte są w oprogramowaniu dla warsztatów ESI[tronic] firmy Bosch.

 

Komentarze

Brak komentarzy