Świece zapłonowe NGK do nowej, ekologicznej wersji Passata

, 10 lutego 2009, 0:00

NGK Spark Plug Europe, producent świec zapłonowych i sond lambda wyprodukował specjalną świecę zapłonową do nowego silnika Volkswagena – 1,4-litrowego TSI CNG, który pracuje zarówno na benzynie, jak i na naturalnym gazie. Nowa świeca SIZFR6A6D została stworzona specjalnie pod potrzeby tego silnika.

Wraz z 1,4-litrowym silnikiem TSI CNG Volkswagen wprowadził silnik z bezpośrednim wtryskiem, który posiada zarówno kompresor, jak i turbosprężarkę. Umożliwia to nowej, ekologicznej wersji Passata TSI przyspieszenie do 100 km/h jedynie w 9,7 sekund przy maksymalnej prędkości 210 km/h. Ponadto ten 110- kilowatowy silnik spełnia normy Euro 5, które będą obowiązywały dopiero od września 2009. 

Spalanie gazu naturalnego skutkuje także wyższą temperaturą spalania, która z kolei zwiększa ryzyko korozji gorącego gazu. Ponadto do zapalenia mieszanki gazowo-powietrznej nieodzowne jest wyższe napięcie zapłonowe. Cewki zapłonowe pracują w tym przypadku pod bardzo dużym obciążeniem, co skutkuje większym ryzykiem erozji elektrod świecy zapłonowej. Jednak ekskluzywna świeca zapłonowa SIZFR6A6D do 1,4-litrowego TSI CNG jest idealnie przygotowana, aby sprostać tym wyzwaniom.

Świeca SIZFR6A6D wykonana jest na bazie dwóch metali szlachetnych: jej elektroda środkowa ma irydowy wierzchołek, a elektroda masy dodatkową platynową płytkę, dzięki czemu jest wyjątkowo odporna na zużycie. Z kolei jej korpus doskonale chroni wnętrze przed agresywnym procesem spalania, jaki ma miejsce w przypadku gazu.

Średnica elektrody środkowej w świecy SIZFR6A6D wynosi jedynie 0,6 mm. Odstęp między elektrodami w porównaniu ze standardowymi świecami również jest mniejszy. Oba te czynniki znacznie redukują wymagane napięcie zapłonu. Z kolei kształt elektrody masy umożliwia lepszy kontakt mieszanki zapłonowej ze świecą, co skutkuje szybszym zapłonem. Dzięki tym cechom świeca SIZFR6A6D gwarantuje niezawodny zapłon i jej żywotność przez cały cykl serwisowy wynoszący w tym przypadku aż 60 000 km.

„W ciągu ostatnich lat firma NGK mocno inwestowała w badania i rozwój w segmencie silników zasilanych gazem” – mówi Norbert Neuhaus, Zastępca Dyrektora Zarządzającego ds. Sprzedaży i Marketingu na Rynku Wtórnym w NGK Spark Plug Europe – „dzięki temu dziś możemy zaoferować producentom samochodów oraz warsztatom produkty, które perfekcyjnie odpowiadają wymaganiom pojazdów zasilanych w ten sposób. Jesteśmy dumni z faktu, że nasze produkty po raz kolejny zostały wybrane na oryginalne wyposażenie samochodów z tego segmentu – nasze świece zapłonowe w nowym Passacie to dowód na nasz kolejny sukces na rynku oryginalnego wyposażenia.” 

 

Komentarze

Brak komentarzy