Nowe front kity instalacji LPG w ofercie Inter Cars

Redakcja, 9 maja 2017, 13:43

Obecny rynek instalacji LPG do pojazdów z wtryskiem pośrednim jest dojrzały, nasy­cony i bardzo konkurencyjny. Dostępnych jest wiele różnorakich systemów i niezliczona ilość podzespołów. Na co zatem się zdecydować? Gotowy front kit od jednego producenta czy miks komponentów różnych producentów – tzw. „składak”?

Na rynku, a tym samym pod maskami aut, najczęściej spotykane instalacje to tzw. „skła­daki” – każdy element spod innej marki. Nie­stety ich niekompetentna konfiguracja i brak zestrojenia podzespołów są przyczyną nie­wydajności wielu instalacji LPG, a częstokroć także wadliwego działania lub całkowitego defektu.

Jedynie kitom przednim, które posiadają wszystkie podzespoły wyprodukowane przez jedną firmę, nie grozi ten problem. Ich podstawową zaletą są spe­cjalnie dobrane i zestrojone ze sobą pod­zespoły. Gwarantują one bezproblemową i spójną pracę wszystkich elementów instala­cji – elektroniki sterującej, reduktora i wtryski­waczy. Wiele bowiem funkcji elektroniki ste­rującej – takich, jak np. wbudowana korekta od ciśnienia, ma sens tylko i wyłącznie wtedy, gdy producent dokładnie zna konstrukcję i budowę wtryskiwacza. Równie ważny jest tzw. czas reakcji reduktora na zmiany obciąże­nia, który jest znany wyłącznie producentom.

Celem firmy Alex Sp. z o.o. jest osiągnięcie najbardziej efektywnego współdziałania produktów, prostej kalibracji i jakości. Tak właśnie stworzono „front kity” Optima nano i Optima Expert. Są to kompletne zestawy montażowe składa­jące się z elektroniki Optima nano lub Optima Expert wraz z reduktorami Shark 1200/ Shark 1500/ Turbot, wtryskiwaczami Barracuda i filtrami Ultra360°. Wszystkie te podzespoły są autorskimi produktami jednej firmy. Powszechnie ceniona jest trwałość i bezawa­ryjność reduktorów Shark oraz wtryskiwaczy Barracuda, które zostały tak dobrane pod kątem programowym oraz mechanicznym, aby w coraz bardziej skomplikowanych silni­kach nowoczesnych samochodów zachowy­wały się w sposób spójny i przewidywalny.

Sterowniki Optima nano i Optima Expert cechuje oszczędność, nowatorski algorytm sterujący, intuicyjność obsługi, precyzyjny oscyloskop i możliwość ustawienia inteligentnych dotrysków Pb (ochrona gniazd zaworowych). Jako pierw­szy w Polsce system LPG spełnia wymogi restrykcyjnej normy spalin EURO 6. Optima nano skierowana jest zarówno do pojazdów z prostymi, jak i rozbudowanymi systemami pośredniego wtrysku paliwa na 3 i 4 cylin­dry. Optima Expert to obecnie najbardziej zaawansowany technicznie, profesjonalny sterownik z wbudowanym modułem obsługi OBD oraz wbudowanym emulatorem czuj­nika ciśnienia paliwa. Obsługuje silniki 4-, 5-, 6- i 8-cylindrowe.

Reduktory Shark i Turbot przeznaczone są do sekwencyjnych układów wtrysku gazu i posiadają zintegrowany elektrozawór odci­nający. Ich zadaniem jest utrzymanie odpo­wiedniego ciśnienia paliwa i odparowanie gazu zasilającego silnik. Shark 1200 obsługuje samochody z mocą do 150 KM i ma wejście gazu na 6 mm, Shark 1500 dedykowany jest do mocy do 200 KM, a wejście gazu to 8 mm. Mają zintegrowany filtr gazu w fazie ciekłej. Reduktor Turbot to parownik obsługujący sil­niki o mocy do 320 KM z wejściem na 8 mm.

Wtryskiwacze Barracuda LPG dostępne są w wersji do pojedynczego montażu, jak i w listwach 2-, 3- i 4-cylindrowych. Wkręcana dysza kalibracyjna umożliwia płynną regulację przepływu gazu i wtryskiwacza – od 20 do 50 KM na cylinder. Mają konstrukcję nurnikową (tłoczkową) i mogą być dowolnie konfiguro­wane dzięki adapterom i magistralom.

Komentarze

Brak komentarzy