Produkty NGK w nowym Golfie VI

, 30 grudnia 2008, 0:00

NGK Spark Plug Europe, światowy producent świec zapłonowych i sond lambda jest jednym z kluczowych dostawców części do szóstej generacji Volkswagena Golfa, którego produkcję właśnie rozpoczęto. Volkswagen zaufał świecom zapłonowym, żarowym, sondom lambda oraz czujnikom temperaturowym firmy NGK.

Ekskluzywna świeca zapłonowa do TSI 1,4
1,4-litrowy silnik Golfa VI ma moc od 90 do 118 kW. Jest wyposażony w ekskluzywną platynową świecę zapłonową PZFR6R firmy NGK. Ten model świecy został wyprodukowany specjalnie dla Volkswagena. Dzięki platynowej końcówce elektrody środkowej oraz platynowej płytce przy elektrodzie masy cała świeca jest niezwykle odporna na erozję i zapewnia niezawodny zapłon przez cały okres użytkowania. Ponadto jej elektroda środkowa jest bardzo cienka, co pozwala na lepszy kontakt mieszanki powietrznopaliwowej z iskrą zapłonową oraz jej równomierny zapłon. Takie rozwiązanie jest szczególnie korzystne w samochodach z silnikami turbodoładowanymi i z kompresorem, do których zalicza się także 1,4-litrowy TSI.

Świece żarowe w silnikach Common-Rail
Po 4 latach obecności świec żarowych NGK w samochodach Volkswagen można śmiało powiedzieć, że świece te będą odgrywały coraz większą rolę w przyszłych silnikach Diesla największych europejskich producentów samochodów. Będą bowiem instalowane także w silnikach Common Rail, m.in. Golfa VI, zapewniając natychmiastowy i przyjazny dla środowiska start zimnego silnika nawet w bardzo niskich temperaturach.

Trzy sondy NGK/NTK
W nowym Golfie VI znajdą się także sondy lambda i czujniki temperaturowe marki NGK/NTK. Cyrkonowa sonda lambda będzie spełniać rolę sondy diagnostycznej w silnikach benzynowych. Gwarantuje ona jedynie ośmiosekundowy czas nagrzewania oraz wysoką dokładność mierzenia. Ponadto NGK zaopatrzy Volskwagena w szerokopasmową sondę lambda ZFAS-U2. Wysyła ona sygnał proporcjonalny do zawartości tlenu w spalinach w bardzo szerokim zakresie pracy silnika. Dzięki temu stosunek paliwa do powietrza jest modyfikowany stosownie do bieżącego stanu pracy silnika. Jest to
właściwość szczególnie cenna w przypadku silników pracujących na ubogich mieszankach, tak jak w przypadku 1,2-litrowego TFSI (77kW), ale także dla silników TDI. Po raz pierwszy połączono tu grzałkę i ceramiczny materiał mierzący w jeden element, który minimalizuje utratę ciepła w momencie podgrzewania, co oznacza, że sonda już po 5 sek. od uruchomienia silnika osiąga wymaganą temperaturę działania. Co więcej, firma NGK zwiększyła odporność sondy na wstrząsy termiczne spowodowane kontaktem z wodą lub z dodatkami zawartymi w paliwie lub oleju.

Ponadto, do nowego modelu Golfa Volkswagen wybrał czujniki temperaturowe NTK najnowszej generacji. Tzw. sondy CTAS-T sprawdzają się w bardzo szerokim zakresie temperatur: od -40 do 900°C. Skutecznie chronią one pracę turbiny i zapewniają właściwą regenerację filtra cząsteczek stałych.

NGK jest partnerem technicznym Grupy Volkswagen już od 1990 r. Początkowo tylko w zakresie świec zapłonowych, następnie sond i w końcu – od blisko pięciu lat – także świec żarowych. Fakt, że nasze produkty będą mogły przyczyniać się do zwiększenia wydajności silnika oraz lepszej ochrony środowiska w jednym z czołowych modeli Grupy Volkswagen – Golfie VI – jest dla nas wyrazem najwyższego uznania za dwie dekady naszej współpracy” – mówi Norbert Neuhaus, Zastępca Dyrektora Zarządzającego ds. Sprzedaży i Marketingu na Rynku Wtórnym w NGK Spark Plug Europe.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!