10 milionów kół dwumasowych

, 21 listopada 2008, 0:00

 Firma ZF Sachs, należąca do koncernu ZF Friedrichshafen AG, prowadzi seryjną produkcję dwumasowych kół zamachowych od 1999 roku. Obecnie corocznie produkuje się ich dwa miliony. We wrześniu br. linię produkcyjną opuściło dziesięciomilionowe dwumasowe koło zamachowe. Na początku 2008 uruchomiono dodatkową, czwartą już linię produkcyjną. Planowana jest dalsza intensywna produkcja zarówno w zakładach w Schweinfurcie, jak i na całym świecie.

W samochodach osobowych i pojazdach użytkowych dwumasowe koła zamachowe montuje się między silnikiem a skrzynią biegów. Tłumią one drgania silnika (w szczególności silnika wysokoprężnego), oraz minimalizują wibracje wewnątrz pojazdu i uciążliwy hałas, zapewniając kierowcy większy komfort jazdy. 
 
– Koła takie, szczególnie te przeznaczone do samochodów osobowych, okazały się jednym z naszych najbardziej udanych produktów – mówi Peter Ottenbruch, jeden z dyrektorów Grupy ZF Sachs AG.

Oprócz minimalizacji hałasu i drgań, dwumasowe koła zamachowe przyczyniają się także do ograniczenia zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń. Bez tego „hamulca drgań” w układzie przenoszenia napędu, oszczędna jazda przy niskich prędkościach byłaby możliwa jedynie kosztem znacznej utraty komfortu jazdy. 

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 23 listopada 2008, 0:00 0 0

Zalety , tak, napiszcie jednak o kosztach takiego koła , które często tzrba wymieniać razem z tarczą i dociskiem - wtedy nie jest to już takie kapitalne. andrzejae

Odpowiedz

Anonim, 24 listopada 2008, 0:00 0 0

no masz niestety racje. no ale tak już jest z tą nową technologią. z jednej strony poprawia komfort jazdy itd, ale z drugiej strony to tylko kolejna część która może się popsuć, a tak naprawdę mogłoby jej wogole nie być... coś za coś..

Odpowiedz

Anonim, 24 listopada 2008, 0:00 0 0

Taką płacimy cenę za postęp technologiczny i tego raczej nie zmienimy

Odpowiedz

Anonim, 28 listopada 2008, 0:00 0 0

Koszty sa duże, ale zaletą jest komfort.
Dla oszczędnych Valeo produkuje zestawy koło + sprzęgło w tradycyjnej wersji.

Odpowiedz

Anonim, 28 listopada 2008, 0:00 0 0

a czy wymiana takiego DKZ na tradycyjny zestaw z normalnym kołem zamachowym w dużym stopniu wpływa na pogorszenie komfortu?

Odpowiedz