Turbo-Tec. Ewolucja i rewolucja.

Redakcja, 19 kwietnia 2017, 23:35

Dziś chcemy przybliżyć Państwu firmę Turbo-Tec, polską firmę, która stała się jednym z największych graczy na rynku usług regeneracji dla brażny automotive, ale nie tylko. Intensywny rozwój firmy jest dobrą okazją by przybliżyć profile jej działalności.

Wszystko zaczęło się w roku 2005. Powstała firma Turbo-Tec, a nazwa jasno wskazywała na obszar jej działalności, akcent postawiony na turbo związał firmę z turbosprężarkami.

Od swojego powstania misją firmy nie była tylko sama regeneracja, chodziło o powiązanie jej z portfelem usług dodatkowych. Pierwszym założeniem było dokonywanie napraw w oparciu o technologię, części zamienne i park maszyn wyłącznie wskazany przez producentów naprawianych podzespołów. Takie rozwiązanie, czyli połączenie najwyższej jakości części z najnowocześniejszym parkiem maszynowym i wiedzą techniczną z poziomu producenckiego pozwoliło na stworzenie produktów o bardzo wysokiej jakości. Jakości, która nie odbiega od parametrów fabrycznie nowych produktów. Dlatego w przypadku Turbo-Tec nie mówimy o zwykłej regeneracji, zdecydowanie lepiej sprawdza się określenie remanufacturing, czyli regeneracja fabryczna.

W Turbo-Tec stało się jasne, że wysokiej klasy produkt, objęty dobrą gwarancją to nie wszystko. Dział wsparcia technicznego dla klientów odbierał wiele sygnałów z rynku, z których jasno wynikało, że regeneracja i oddanie na rynek podzespołu to nie wszystko. Turbosprężarka jest bardzo wdzięcznym materiałem do badań, z których można wywnioskować wiele na temat tego, w jakim stanie jest pozostała część silnika i osprzętu. I to była rewolucja. Powstał specjalny dział zajmujący się Badaniami i Rozwojem. Geneza była prosta – analizować wszystkie trafiające do firmy przypadki, zbierać informacje odnośnie domniemanych usterek i przyczyn, które usterki mogły powodować. Tej wiedzy, która zaczęła się pojawiać, Turbo-Tec nie zachowywał dla siebie. Każda naprawiana turbosprężarka na etapie weryfikacji i wyceny była analizowana pod kątem prawdopodobnych powodów jej uszkodzenia, a informacja ta była przekazywana klientowi, wraz ze wskazówkami, z podpowiedzią kroków do dalszej diagnostyki i naprawy całego pojazdu, by wyeliminować przyczyny powstania pierwotnej usterki. Informacja ta, choć często bezcenna, przekazywana była jako wartość dodana do produktu, ale w przypadku, gdy klient nie był w stanie zaakceptować oferty związanej z naprawą, wszystkie te informacje otrzymywał również, nie ponosząc żadnych kosztów.

To był początek rozwiązania rewolucyjnego na rynku polskim. Oferta fabrycznej regeneracji turbosprężarek powiązana z poszukiwaniem powodów usterki i przeprowadzeniem badań by wspomagać całkowity proces naprawy. Następnie rewolucja przekształciła się w ewolucję.

Ewoluował zasięg firmy, rozpoczęła się ekspansja na kraje europejskie i dziś Turbo-Tec to już nie tylko Polska, ale i 8 krajów Europy.

Wraz z rozwojem terytorialnym przyszedł rozwój portfela usług. Nie zmieniło się tylko podejście i filozofia pracy – regeneracja fabryczna z zachowaniem najwyższych standardów jakości oraz pełne wsparcie merytoryczne odnośnie naprawianych układów i ich współpracy z całością pojazdu czy urządzenia. Założenie by bazując na dużym doświadczeniu połączonym z badaniem każdej regenerowanej części, przeprowadzać analizę przyczynowo-skutkową. Takie podejście by analizować i badać przypadki cyklicznych i podobnych awarii to również budowanie ogromnej bazy danych podobnych, cyklicznych czy charakterystycznych usterek i objawów, często bezcenne przy diagnostyce.

Jako kolejna linia produktowa pojawiły się systemy zasilania w silnikach z napędem wysokoprężnym. Bosch Diesel Centrum, Autoryzowany Serwis Delphi i VDO to najwyższe z możliwych oznaczeń dla firm działających w branży układów zasilania. W przypadku układów zasilania, więc wszelkiego rodzaju pomp wtryskowych, pompowtryskiwaczy, wtryskiwaczy procedura jest również zawsze taka sama – zaczynamy od badania, nie od naprawy. Test, który przebiega wedle ściśle określonych przez konkretnych producentów poszczególnych układów kończy się wygenerowaniem bardzo precyzyjnego raportu. Dopiero na podstawie danych otrzymanych po badaniu przygotowywana jest oferta związana z regeneracją, a jednocześnie wyciągane są wnioski odnośnie przyczyny usterki wraz ze wskazówkami odnośnie dalszej diagnozy na aucie.

Rozwój postępował dalej, mając już sprawdzone rozwiązania łączenia wysokojakościowej naprawy wraz z indywidualną analizą każdego z przypadków pojawiły się kolejne grupy produktowe. Były to przekładnie kierownicze i pompy wspomagania, kompresory klimatyzacji, układy selektywnej redukcji katalitycznej SCR, a w przyszłości automatyczne skrzynie biegów.

Warto zauważyć, że oferta skierowana jest do bardzo szerokiej gamy odbiorców, ponieważ dotyczy ona pojazdów osobowych, użytkowych, ciężarowych, specjalistycznego sprzętu działającego we wszystkich gałęziach przemysłu, a także dla rolnictwa.

Niezależnie od docelowej grupy wszystkie produkty Turbo-Tec łączy także jedna, niezmienna gwarancja – zawsze 24 miesiące, bez jakichkolwiek ograniczeń, czy to kilometrów czy to motogodzin.

Zaczęło się od rewolucji, przekształciło w ewolucję, ale pozostała świadomość, że tylko nieustanny rozwój pozwoli zachować pozycję lidera i wyznaczać trend i poziom jakości w branży. Wielki nacisk kładzie Turbo-Tec na utrzymanie najwyższych standardów technicznych, ciągłe inwestowanie w park maszyn, jego uaktualnianie i certyfikacja to filar, ale tylko jeden, który do współpracy potrzebuje drugiego. Wyszkolona i perfekcyjnie dobrana kadra specjalistów to element konieczny, dlatego Turbo-Tec uruchomiła, wraz z lokalnymi szkołami, klasy patronackie w placówkach średnich technicznych, by wychodząc naprzeciw swoim potrzebom kształcić i dobierać najlepszych z najlepszych już na etapie szkolnym.

Wysoki poziom produktu jak i jakość usług posprzedażnych stał się standardem w Turbo-Tec. Warto wspomnieć o bezkosztowej dla klienta logistyce, o organizacji i nadzorze nad transportem w każdą stronę, o pełnym bezpieczeństwie powierzonych urządzeń na czas naprawy.

Istotnym krokiem w ewolucji było otwarcie nowej fabryki, która wydłużyła czas pracy i zwiększyła moce przerobowe, wpłynęło to także na ilość wolumenu gotowych produktów znajdujących się na stanie magazynowym.

Nowa fabryka pozwoliła także na rozwój działu Badań i Rozwoju, który to powiększył się o laboratorium oraz w pełni wyposażony, skrajnie profesjonalny serwis, który pomieścić może również największe z możliwych pojazdów.

Rozwój działu badawczo-rozwojowego pozwala także na organizację wysoko specjalistycznych szkoleń dla klientów, podczas których łączona jest wiedza teoretyczna z praktyczną. Z jednej strony chcemy wspólnie szkolić nowe kadry specjalistów, którzy to dopiero szlifują swoje umiejętności na etapie szkół. Rozwijamy także umiejętności i kompetencje również naszych aktualnych klientów. Od 2017 roku powraca, ale w zmienionej formie, program szkoleń dla klientów Turbo-Tec. Będą to warsztaty pozwalające na zdobycie teoretycznej ale przede wszystkim praktycznej wiedzy odnośnie diagnostyki i naprawy podzespołów występujących w portfelu firmy. Dlatego, poza cyklem wykładów zaprosimy naszych gości także do zajęć na linii produkcyjnej. Będzie to również okazja do zobaczenia najnowocześniejszej linii technologicznej w Europie.

Ewolucja trwa, a w Turbo-Tec jasne stało się, że branża automotive to nie wszystko. Kolejnym etapem rozwoju jest przekształcenie się firmy Turbo-Tec w Turbo-Tec Group, by wyjść naprzeciw kolejnym segmentom rynku. O szczegółach poinformujemy wkrótce.

Zobacz film na temat firmy Turbo-Tec:

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Sebo (20 kwietnia 2017, 20:08) ~ Drogo mają, to fakt. Ale taniego mięsa nawet pies nie chce jeść. A tu się płaci,ale jakość jest faktycznie nieporównywalna. Ja polecam

7 0 Odpowiedź

S.M (21 kwietnia 2017, 10:19) ~ Mają rozmach... :-)

1 0 Odpowiedź

Kris (22 kwietnia 2017, 19:58) ~ Od początku kibicuję Konradowi i Rafałowi, szacunek Panowie!

1 0 Odpowiedź