Textar – nie tylko klocki i tarcze

18 kwietnia 2017, 15:18

Textar znany jest na świecie głównie jako producent elementów ciernych do układów hamulcowych w samochodach. Ofertę firmy uzupełnia jednak także szereg produktów przydatnych przy wymianie zużytych części.

Uzupełnieniem oferty klocków, szczęk, bębnów i tarcz hamulcowych Textar są liczne narzędzia i urządzenia przydatne mechanikowi w trakcie wymiany zużytej części. Oprócz nich logo Textar firmowane są podstawowe środki smarne i płyny eksploatacyjne.

Jednym z najpopularniejszych środków dostępnych w ofercie Textar jest preparat czyszczący w aerozolu „Textar Formuła XT” (poj. 500 ml). Usuwa on olej, tłuszcz i brud z powierzchni elementów układu hamulcowego, a także sprzęgła i skrzyni biegów. Może być stosowany do czyszczenia rozruszników, prądnic, gaźników, pomp paliwowych, a nawet powierzchni szklanych lub metalowych przed ich klejeniem. Preparat jest bezpieczny zarówno dla materiałów, jak i zdrowia człowieka i środowiska.

Kolejnym produktem jest „Textar Cera Tec”. Jest to pasta (w tubie o poj. 75 ml) przeznaczona do smarowania okładzin hamulców tarczowych i bębnowych, można ją bezpiecznie stosować w układach z ABS. Jej właściwości dodatkowo redukują poziom hałasu w trakcie hamowania oraz chronią elementy metalowe przed korozją. Z powodzeniem można ją stosować także przy serwisowaniu kompresorów (pasta nie przewodzi prądu), łożysk, łańcuchów, prowadnic czy klem akumulatora.

W ofercie Textar znajdują się także płyny hamulcowe. Gamę tworzą produkty DOT-3, DOT-4 (ABS), DOT-4 LV (ASR/ESP) i DOT-5.1. Wszystkie płyny spełniają normy jakości i charakteryzują się niską temperaturą wrzenia. W zależności od przeznaczenia płyny hamulcowe Textar dostępne są w butelkach o pojemności 250, 500 i 1000 ml bądź 5-litrowych kanistrach.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

robert, 21 kwietnia 2017, 10:10 0 0

"Wszystkie płyny .... charakteryzują się niską temperaturą wrzenia" --> to chyba nie ma się czym chwalić? ;)

Odpowiedz