Plan Bridgestone na najbliższe lata

, 4 listopada 2008, 0:00

21 października w Tokio, Bridgestone przyjął Średniookresowy Plan Zarządzania na lata 2009-2013 (MTP2008), uaktualniając tym samym zakres oraz zasady własnej działalności w oparciu o zachodzące zmiany rynkowe. Celem wdrożenia planu jest osiągnięcie wyższego poziomu sprzedaży oraz realizacja dochodu operacyjnego w wysokości 410 miliardów jenów do końca 2012 roku.

Produkty strategiczne
Stworzono grupę produktów strategicznych: opony typu runflat, opony ultra high performance (UHP), opony zimowe do samochodów osobowych, opony GREATEC, nisko profilowe opony radialne do ciężarówek i autobusów oraz opony radialne do maszyn do robót ziemnych, samolotów i motocykli.

Produkty przyjazne środowisku
Postanowiono kontynuować prace badawczo-rozwojowe na rzecz produktów przyjaznych środowisku. Bridgestone przyspieszy rozwój linii produktów Ecopia, wyposażonych w technologię zmniejszającą opory toczenia, a tym samym bardziej ekonomicznych oraz wpływających na redukcję emisji dwutlenku węgla do atmosfery podczas podróży samochodem.
Podjęto również decyzję o zwiększeniu inwestycji na rzecz pozyskiwania alternatywnych źródeł energii oraz zwiększenia produkcji folii EVA do modułów słonecznych.

Bieżnikowanie

Bridgestone pracuje nad globalnym rozwojem bieżnikowania opon we współpracy z wyspecjalizowaną firmą Bandag, znajdującą się w pakiecie spółek koncernu od 2007 roku.

Optymalne funkcjonowanie
Bridgestone wprowadzi w swoją działalność zasadę koncentracji i selekcji, inwestując w wybrane grupy produktów na rzecz ich ogólnoświatowego upowszechnienia. Uszczegółowiono zakres funkcjonowania Bridgestone, w celu ustalenia optymalnej strategii globalnego rozwoju.

Społeczne zaangażowanie

Ustanowiony plan zarządzania zakłada kontynuowanie przez Bridgestone angażowania się inicjatywy na rzecz ekologii, bezpieczeństwa drogowego oraz inne, znajdujące się w zakresie jego odpowiedzialności społecznej.

Konkurencyjność
Bridgestone wykorzysta maksymalnie potencjał Globalnego Centrum Logistycznego. Poprzez przyspieszanie procesów zaopatrzania, pełne wykorzystanie wewnętrznie produkowanych surowców oraz sprzętu, jak również wyjątkowo konkurencyjną efektywność produkcyjną i logistyczną, zdynamizuje procesy zachodzące w łańcuchu dostaw.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!