Chowany hak holowniczy na aftermarkecie

, 23 marca 2017, 13:04

Jak podaje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) wartość produkcji części motoryzacyjnych w Polsce w 2016 roku to ponad 70 mld złotych. Na motoryzacyjnym aftermarkecie wciąż pojawiają się nowe produkty. Tym razem nowością jest chowany hak holowniczy.

Zarówno wzrost w segmencie produkcji, jak i rejestracji samochodów osobowych zachęca producentów części zamiennych i dodatkowych do wprowadzania na rynek detaliczny produktów dotąd niedostępnych dla klientów indywidualnych. W najbliższym czasie takie działania podejmie jeden z największych producentów haków holowniczych w Europie – firma Brink.

– Wprowadzanym na aftermarket produktem jest hak holowniczy Brink MX. Jest to zaczep, w którym wykorzystaliśmy mechanizm umożliwiający schowanie wystającej kuli pod zderzak samochodu jednym ruchem ręki – opisuje Robert Lichocki, dyrektor sprzedaży Brink Group w Polsce. – Dotychczas haki tego typu były montowane jedynie fabrycznie podczas produkcji samochodu. Teraz będą one dostępne także dla klientów indywidualnych do późniejszego zamontowania w pojeździe. Tym samym rozszerza się gama pojazdów, w których możne znaleźć się to wygodne i praktyczne rozwiązanie  –  dodaje Robert Lichocki.

Chowany hak holowniczy Brink MX będą mogli zakupić właściciele takich samochodów jak m.in. Mercedes klasy E, BMW X1, Audi A7, Opel Insignia, czy Mazda 6. Zaletą wykorzystanego mechanizmu jest funkcjonalność połączona z estetyką. Na co dzień, gdy do samochodu nie jest podłączona przyczepa kempingowa, towarowa czy bagażnik rowerowy montowany na hak, wystająca poza obrys samochodu część zaczepu schowana jest pod zderzak. Jednak w momencie, kiedy występuje potrzeba skorzystania z haka wystarczy jedynie zwolnić mechanizm blokujący hak pod zderzakiem, naprowadzić kulę w odpowiednie miejsce oraz lekko docisnąć, w celu zablokowania elementu. Ponadto jest to praktyczne rozwiązanie, gdy samochodem z hakiem poruszamy się poza granicami naszego kraju. W niektórych państwach, np. takich jak Niemcy, jeśli hak nie jest używany, powinien być wypięty lub schowany.

Komentarze

Brak komentarzy